
در یک نگاه با ۶ سبک مدیریتی مهم آشنا شوید تا بدانید کدام روش میتواند تیم شما را به بهترین عملکرد برساند.

۱. خودکامه
کنترل کامل تصمیمها در اختیار مدیر است و راهکار یا نظر چندانی از زیردستان گرفته نمیشود.
۲. مشورتی
تصمیمها پس از دریافت نظرات افرادی گرفته میشود که تحت تأثیر آن تصمیم هستند. این سبک بر استفاده از مهارتها، تجربه و ایدههای دیگران تمرکز دارد.
۳. اقناعی
مدیر با زیردستان کار میکند تا آنها را قانع کند؛ نه اینکه تصمیمهایش را بهزور بر آنها تحمیل کند.
۴. دموکراتیک
سبکی مشارکتی که در آن مدیران و کارکنان با هم در فرآیند تصمیمگیری همکاری میکنند.
۵. آشوبمحور و شلخته
سبک مدیریتی مدرن که بهجای فرآیندهای کند بر سرعت تمرکز دارد. در این سبک، کارکنان قدرت تصمیمگیری بیشتری دارند.
۶. آزاد و بدون مداخله
رویکردی کاملاً رها که به زیردستان اجازه میدهد قوانین تعیین کنند و تصمیم بگیرند؛ که معمولاً منجر به بهرهوری پایینتر میشود.



