خبر

“آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت”

“آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت” مصرعی از خواجه‌ی شیراز، حافظ است که این روزها بر روی بسیاری از بیلبوردهای شهری خودنمایی می‌کند. مصرعی که در کنار تصویری از خودروی خارجی (چینی) قرار گرفته و برندی که یک واردکننده‌ی خودرو است، تصمیم دارد به کمک آن پیام خود را به مخاطبانی برساند که با سرعت هرچه تمام تر برای رسیدن به مقصدشان از کنار بیلبوردها عبود می‌کند. شعار شرکت واردکننده‌ی خودروسازی؛ با مصرع حافظ قصد دارد به مخاطبان خبر پیش فروش خودروی چینی را بدهد. یعنی با توجه به ارتباط تصویر و شعار، قصد دارد با کمک توزیع خودروی چینی در ایران، جهان را به تصرف خود در بیاورد. خودرویی که به نظر خودش نیز به قصد تصرف جهان از برندی دیگر الگوبرداری کرده است.

البته امکان دارد، مخاطبان نسبت به این شعار بازخوردهای مختلفی داشته باشند. چون مطمئنا دسته‌ای از مخاطبان شاید حین عبور از کنار بیلبورد به دلیل سرعت بطور کلی شعار را نبینند.
اما دسته‌ای هم هستند که امکان دارد به دلیل تردد بسیار، بارها شعار را دیده و به خاطر ضرباهنگ آن در حافظه شان ماندگار شود. اما در این میان دسته‌ای هم هستند که بعد از مشاهده شعار فورا در پی یافتن ارتباط آن با تصویر و ماشین تبلیغ شده هستند، رابطه‌ی پیچیده‌ای که یافتن آن بسیار سخت است. بنابراین نگارش شعار از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و فقط استفاده از مصرعی معروف و یا جمله‌ای زیبا کمکی به ارسال پیام برندها نخواهد کرد و بهتر است در اینباره از افراد متخصص استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا