خبر

ادویه و چاشنی مزید، برای آشپزی های خانگی

ام بی ای نیوز: ادویه مزید دراقدامی خلاقانه در شرایط قرنطینه به تولید چاشنی های مورد نیاز آشپزی آماتور در خانه و فروش و ارسال آنلاین محصولاتش دست زده است.استفاده از ادویه در آشپزی برای ایجاد طعم های متفاوت و خاص در همه جای دنیا رواج دارد به شکلی که گاهی این ادویه های مخصوص ملیت و نماد صنعت غذای یک کشور محسوب می شود.در صنعت رستوران داری استفاده از طعم های منحصر به فرد برای پخت و تولید غذاهایی که مشتریان خاص برای رستورانها ایجاد کند، از اهمیت بالایی برخوردار است، موضوعی که شاید در صنعت غذا و رستوران داری کمتر به آن پرداخته شده.تولید ادویه و چاشنی مخصوص، حلقه گم شده صنعت رستوران داری"شرکت مزه یکتا کویر" با نام تجاری مزید با تولید ادویه مخصوص رستورانها کار خود را شروع کرده و در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا اقدامات تازه ای را پوشش داده است.مهدی سید ابریشمی، رییس هیات مدیره این مجموعه در رابطه با این اقدامات اظهار داشت: از انجا که درصنعت رستوران داری حلقه گمشده ای وجود داشت که آن تامین چاشنی و ادویه ی مخصوص بود از سال ۹۳ این شرکت به تولید ادویه های تخصصی رستوران پرداخته و از سال گذشته فروش آنلاین انواع چاشنی های مورد استفاده در آشپزی خانگی را شروع کردیم.تولید انواع چاشنی مخصوص برای آماتورهای در قرنطینه وی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا صنعت رستوران داری به شدت آسیب دید، اما پخت و پز انواع غذا و نان شیرینی در منزل رونق بیشتری داشت که با این اتفاق برخی افرادی که تبحر در آشپزی نداشتند ناچار به تهیه ی انواع غذاها درمنزل بودند و نیاز به چاشنی های آماده برای آنها باعث شد تا طرح تولید چاشنی های خاص نظیر چاشنی کباب و انواع غذاهای دیگر را دربرنامه شرکت داشته باشیم، در واقع محصولات ما به دو بخش ادویه ها و چاشنی های آماده ترکیبی تقسیم شدند.تولید انواع چاشنی برای برخی تولید کنندگان انواع سوسیس و کالباس و گوشت های طعم دار و انواع سس نیز در برنامه مجموعه ما قرارگرفته که به صورت سفارشی برای آنها تولید و در اختیارشان قرار می گیرد. این درحالی است که برخی ادویه ها بین المللی هستند مثل کاری یا تندوری که درهمه جای دنیا طعم مشخصی دارند، ولی ما برخی چاشنی های خاص غذاهای ایرانی را تولید کردیم که مخصوص برند مزید باشد و طعم متفاوتی برای مشتریان تداعی کند و به همین دلیل مشتری خاص مزید باشند؛ نظیر چاشنی کباب، چاشنی ماست و خیار و چاشنی سیب زمینی سرخ شده و… که هرکدام با نام تجاری مخصوص خود عرضه می شود.البته ادویه های بین المللی هم تولید می شود که فقط نمونه وارداتی آن دربازار موجود است و طبق ذائقه ایرانی ترکیب و تولید شده است.وی افزود: سرانه مصرف ادویه در ایران در مقایسه با جهان کمتر است که معادل دو و نیم کیلو برای هر فرد در سال می باشد ولی به علت قرارداشتن در رده کالاهای اساسی مواد اولیه ادویه ها از طریق شبکه های واردات در کشور موجود است.اطلاع رسانی و آموزش درایام قرنطینه درایام قرنطینه برای تسهیل خرید مشتریان در شبکه های اجتماعی و از طریق اسنپ فود نسبت به اطلاع رسانی و فروش و ارسال آنلاین اقدام شد و ۹۰ درصد شهر تهران تحت پوشش قرارگرفت.وی درمورد نحوه ی معرفی محصولات تصریح کرد، در شبکه های اجتماعی به خصوص پیج اینستاگرام با تولید محتوای آموزشی و نحوه ی استفاده از انواع چاشنی ها درغذاها مخاطبان زیادی را به همراه داشتیم و مورد استقبال مشتریان مزید واقع شد.بسته بندی ضد آباز آنجا که در ایام کرونا مشتریان نسبت به شستن کالاها و اجناسی که در منزل استفاده می شود، حساسیت بیشتری دارند، طراحی نوعی بسته بندی درب و لیبل ضد آب که این کار را برای مشتری تسهیل کند در دستورکار قرارگرفت و همچینین با توجه به اینکه مهمترین مشخصه ی ادویه جات، بو و طعم آن است بسته های کوچک ۳۰ تا ۵۰ گرمی تولید شد تا هم تنوع سبد خرید مشتری را امکان پذیر کند و هم ویژگی حفظ طعم و بوی ادویه را داشته باشد.چرا مزید؟او در مورد نام تجاری مورد استفاده گفت: انتخاب نام مزید با توجه به این اصل بود که غذا برای خوش طعم شدن نیازمند افزودن چاشنی های است و به همین علت نام مزید با هدف اهمیت اضافه کرن و افزودن ادویه و چاشنی به انواع غذاها انتخاب شد.

mbanews.ir-مریم غضنفری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا