خبر

ارزش تعرفه‌ای تبلیغات ده برند برتر فصل بهار

شرکت پژوهش بازار رسانه امروز ((EMRC در گزارشی ارزش تعرفه‌ای  تبلیغات در رسانه های تلویزیون، روزنامه و مجله را دوره زمانی بهار سال ۱۴۰۱ منتشر کرده است. طبق این گزارش تلویزیون سردمدار رسانه‌های تبلیغاتی است و سهم قابل توجه‌ای از ارزش تعرفه‌ای تبلیغات بنگاه‌های اقتصادی را به خود اختصاص داده است. در این گزارش آمده سهم هر یک از رسانه‌ها از کل ارزش تعرفه‌ای تبلیغات بنگاههای اقتصادی شامل: تلویزیون ۲۳/۵۴۹ میلیارد ریال، روزنامه ۱۱۹،۲۲۶و مجله ۱۹،۴۲۶میلیون ریال است. در ادامه اطلاعات جامع‌تری از این گزارش که در آن ارزش تعرفه‌ای  ده برند برتر پرتبلیغ سه رسانه در زمستان نیز مشخص شده را می‌خوانید.ارزش تعرفه‌ای  تبلیغات ۱۰برند برتر در مقایسه با سایر برندهاطبق گزارش ارائه شده ارزش تعرفه‌ای  تبلیغات ۱۰برند برتر در مقایسه با سایر برندها در سه رسانه تلویزیون ۸/۳۰۳ میلیارد ریال، روزنامه  ۸۱،۰۸۴و مجله ۷،۶۷۱میلیون ریال بوده است. چنین داده‌هایی نشان می‌دهد که تبلیغات رسانه‌های چاپی روز به روز افول کرده و از اقبال کمتری برخوردار می‌شوند. بنابراین براساس گزارش ۳۵درصد از سهم ارزش تعرفه‌ای  تبلیغات تلویزیونی، ۶۸درصد تبلیغات روزنامه و ۳۹درصد تبلیغات مجله به ۱۰برند برتر اختصاص دارد. این ۱۰برند شامل: سرای ایرانی، شهر فرش، دلپذیر، شهر لوازم خانگی، باسلام، چای شهرزاد، آمارانت، محصولات غذایی طبیعت، آروا و میهن هستند که %۴۷ از  ارزش تعرفه ای تبلیغات این ۱۰برند مربوط به رسته فروشگاه مبلمان، لوازم خانگی و الکترونیک بودند و %۳۳ آن به تبلیغات صنعت موادغذایی و نوشیدنی تعلق داردارزش تعرفه‌ای  تبلیغات ۱۰برند برتر تبلیغات تلویزیونیارقام ارزش تعرفه‌ای  تبلیغات ۱۰برند برتر تبلیغات تلویزیونی نیز جالب توجه است. اطلاعات نشان می‌دهد، ده برند برتر که حدوداً %۳۵هزینه تبلیغات فصل بهار ، شامل سرای ایرانی، شهر فرش، دلپذیر، شهر لوازم خانگی، باسلام، چای شهرزاد، آمارانت، محصولات غذایی طبیعت، آروا و میهن است. بنابراین گزارش نشان میدهد، دو برند پر هزینه مربوط به خرده فروشی بوده‌اند.ارزش تعرفه‌ای  تبلیغات ۱۰برند در روزنامهوقتی به سراغ بررسی ارزش تعرفه‌ای  تبلیغات در روزنامه ها میرویم، نام برندهای دیگری نمایان می‌شوند. اکو ایران، امگا، چرم مشهد، فلومکس، کرمان موتور، آسیا تک، ریموندویل، گلها، لونژین و هلدینگ سفیر؛ ۱۰برند برتری هستند که در فصل اول سال بیشترین ارزش تعرفه‌ای تبلیغات در روزنامه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.ارزش تعرفه‌ای  تبلیغات ۱۰برند در مجلهبهران، بیمه معلم، همراه اول، بانک صادرات ایران، دامپزشکی پایتخت، فردا موتور، سایپا یدک، ایساکو، بیترسوییتو ایرانسل ؛ ۱۰برند برتری هستند که بیشترین ارزش تعرفه‌ای  تبلیغات را در مجلات به خود اختصاص دادهاند. نکته جالب این بخش از گزارش تنوع در نامهای برندها است. در تبلیغات مجلات برندهای برتر از حوزه‌های مختلفی هستند که این ویژگی، تبلیغات مجلات را از مابقی رسانه ها تفکیک کرده است. در مجموع گزارش ارزش تعرفه‌ای  به برندها کمک می‌کند تا مسیر حرکتی رقبای خود را دقیقتر شناسایی و برنامه‌های منسجم تری را برای آینده تدوین کنند. شایان ذکر است، در گزارش ارزش تعرفه‌ای  سه رسانه تلویزیون، روزنامه و مجلات در نظر گرفته شده و اطلاعات تبلیغات رسانه های دیجیتال آورده نشده است. همچنین اطلاعات کلیه برندها از صنایع مختلف در بانک اطلاعات EMRC برای ارائه موجود است و علاقهمندان می‌توانند با مراجعه از آنها استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا