خبر

ارزیابی اثربخشی تبلیغات محیطی با اُهم

نبود مرجع اطلاعاتی از فعالیت‌های تبلیغات محیطی و داشتن اطلاعات دقیق از سازه‌های تبلیغاتی، وضعیت اکران، فضای رقابت و در نهایت ارزیابی شاخص‌های اثر بخشی از جمله میزان در معرض قرارگیری افراد، مسائلی است که کسب و کارها در کمپین‌های تبلیغات محیطی با آن مواجه هستند. این اطلاعات از یک سو به آژانس‌های تبلیغاتی برای برنامه ریزی بهینه و از سوی دیگر به صاحبان برند برای اطمینان از صحت و سنجش اثربخشی کمپین‌های محیطی اکران شده کمک خواهد کرد. به این منظور و برای دستیابی به این اطلاعات، شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز(emrc ) با همراهی آژانس خانه مدیا (media-sources) فعال در زمینه تامین و خرید رسانه‌های تبلیغاتی پس از بررسی دقیق دغدغه‌ی بازار و نیازسنجی، پلتفرمی با عنوان اُهم را به منظور حل چالش موجود در اختیار فعالان حوزه تبلیغات قرار داده‌اند. اُهم با هدف ارتقاء سطح صنعت تبلیغات کشور به بازار ارائه شده و برندها و آژانس‌های تبلیغاتی در این پلتفرم آنلاین اطلاعات تمامی تابلوهای تبلیغاتی در مسیرهای سطح شهر را مشاهده و ماهیانه به صورت مستمر به اطلاعات وضعیت اکران تبلیغات در آنها دسترسی پیدا می‌کنند. ارزیابی اثربخشی سازه‌های محیطی موضوعی پیچیده‌ و وابسته به فاکتورهای متعددی از جمله محل قرارگیری، میزان تردد، دید تابلو،… است که نمی‌توان شهودی به بررسی آن پرداخت اما اُهم با تعریف سرویس‌های مختلف این امر را میسر می‌سازد. فعالیتی که برای اولین بار در ایران انجام شده و پیش از این هیچ شرکتی نتوانسته با تمرکز بر اطلاعات دقیق الگوهای جابجایی تردد رسانه‌های محیطی را رصد و داده‌های صحیح را در اختیار کسب وکارها قرار دهد.اُهم پلتفرمی‌ست که در زمینه ارائه شاخص‌های ارزیابی رسانه‌های محیطی طراحی شده است. با کمک این پلتفرم می‌توان سازه‌های محیطی را رتبه بندی و اطلاعات دقیق آنها را در برنامه ریزی تبلیغات محیطی به کار گرفت. بر اساس رصد الگوهای تردد توسط این پلتفرم نتایج با دو هدف اصلی، یک: ارزیابی و سنجش میزان اثربخشی کمپین‌های تبلیغات محیطی و دو: ارائه KPI رسانه‌های محیطی در اختیار کسب وکارها قرار می‌گیرد. سنجش میزان اثربخشی و ارائه شاخص‌های رسانه‌های محیطی به برندها کمک خواهند کرد که کمپین‌های موفق‌تری را اجرا کنند.پلتفرم اُهم همچنین نتایج رصد تبلیغات اکران شده در رسانه‌های محیطی را از طریق سرویس‌های پایش مستمر(مانیتورینگ)، ردیابی(ترکینگ) و اطلاع یابی از تبلیغات جدید(فلگینگ) به برندها ارائه می‌دهد. سرویس پایش مستمر با ارائه نتایج ماهانه مانیتورینگ تمامی رسانه‌های محیطی سطح شهرهای اصلی با استفاده از پلتفرم اُهم حجم و ارزش ریالی فعالیت محصولات و برندهای مختلف و تغییرات آنها را در اختیار آژانس‌ها و برندها قرار می‌دهد. صاحبین برند می توانند از سرویس ردیابی(ترکینگ) برای رصد و ارزیابی کیفیت اکران کمپین خود در حین دوره اجرا استفاده کنند. برندها می‌توانند برای آگاهی از فعالیتهای جدید رقبایشان در تبلیغات محیطی از سرویس اطلاع یابی(فلگینگ) استفاده کنند و اطلاعات سریع و دقیقی از عملکرد آنها بدست بیاورند. سرویس مانیتورینگ اُهم در پنج شهر اصلی ایران فعال و از مهر ۱۳۹۹ در حال جمع آوری اطلاعات است. در حال حاضر اطلاعات حدود چهار هزار سازه‌ی محیطی در اُهم ثبت شده است.لازم به ذکر است: اطلاعات دریافتی از طریق پلتفرم اُهم به دقت توسط emrc بررسی و پس از تحلیل در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد. فعالان برای دریافت خدمات این پلتفرم می‌توانند با شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز (emrc) و آژانس خانه مدیا در ارتباط باشند.کلیدواژه: اُهم، emrc، شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز، خانه مدیا، KPI

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا