خبر

از گذشته‌های دور؛ فولکس‌واگن و بی‌ام‌و

ام بی ای نیوز: شاید شما هم مثل من بخواهید بدانید برندهای بزرگ در گذشته‌های نه چندان دور چطور تبلیغ می‌کرده‌اند. بیایید با هم چندتایی از این کمپین‌های کوچک و بزرگ را ببینیم.در سال ۲۰۰۸ برند BMW با استفاده از اپلیکیشن گرافیتی Facebook یک مسابقه‌ی گرافیتی آنلاین برای خودروهای سری یک‌اش برگزار کرد. در این مسابقه از شرکت‌کنندگان پرسیده شده بود که «چه چیز به آن‌ها انگیزه‌ می‌دهد؟» ۹۰۰۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند و تصاویر خودروهای دل‌خواهشان را با اپلیکیشن Facebook ترسیم کردند. حدود ۵۰۰هزار نفر به تصاویر این مسابقه رای دادند. آژانس DDB استکهلم کمپین «تئوری سرگرمی» را در سال ۲۰۰۹ طراحی و اجرا کرد. هدف کمپین تغییر رویکرد مردم به تنبلی بود. در واقع قرار بود مردم در این کمپین، وجه سرگرم‌کننده و جذاب عملکرد مسئولانه را ببینند. مدیر خلاقیت آن زمان آژانس DDB گفته بود: «سرگرمی و جذابیت می‌تواند رفتار مردم را تغییر دهد». براساس این نظریه پله‌های یکی از ایستگاه‌های متروی استکهلم به کلاویه‌های پیانو تبدیل شد؛ روشی برای ترغیب مردم به استفاده از پله به جای آسانسور. فیلم این تجربه در وب‌سایتی با همان نام کمپین به طور زنده پخش می‌شد. کمپین، نمونه تجربه‌های دیگری نیز داشت که سعی می‌کرد مردم را به تغییر وادار کند. در فعالیت دیگری از این کمپین، سعی بر این بود که با یک سطل خاص که با انداختن زباله در آن، صدا تولید می‌شد، مردم را به انداختن زباله در سطل تشویق کنند. در نهایت تنها در یک روز ۷۲ کیلوگرم زباله جمع شده بود. 

مترجم: نازنين کي نژادwww.forbes.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا