خبر

اسکیتلز؛ آگهی‌ای فقط برای یک‌نفر

ام بی ای نیوز: سوپربال یکی از پرترافیک‌ترین فصل‌ها برای پخش آگهی‌های تلویزیونی‌ست و برندها میلیون‌ها دلار خرج می‌کنند تا بیشتر و بیشتر دیده شوند.باید بگوییم باوجود هزینه‌ها و تلاش‌های برندها، بسیاری از این آگهی‌ها فراموش می‌شوند و نتیجه‌ای ندارند.برند شکلات میوه‌ای اسکیتلز (Skittles) در سال ۲۰۱۸ آگهی‌ سوپربالش را فقط برای یک نفر پخش کرد و توانست، بدون واردشدن به رقابت پخش، عنوان «بهترین آگهی سوپربال» را به خود اختصاص دهد.سه هفته قبل از شروع بازی بزرگ، اسکیتلز در ویدیویی طنز اعلام کرد که آنها در حال ساخت آگهی‌شان هستند و این ویدیو قرار است فقط یک بیننده داشته باشد و بقیه‌ی طرفداران برند می‌توانند در لایو بیست دقیقه‌ای فیس‌بوک واکنش این فرد را به ویدیو تماشا کنند؛ این یک نفر نوجوانی از طرفداران پروپاقرص برند به نام مارکوس منندز (Marcos Menendez) بود.

وب‌سایت‌های زیادی این خبر عجیب را پوشش دادند که فوربس (Forbes) هم در میان‌شان بود.جنجال خبری با انتشار آن‌لاین چند ویدیو با حضور یکی از بازیگران سریال فرندز (Friends) یعنی بازیگر راس ادامه پیدا کرد. او در این تیزرهای بامزه به مخاطبان می‌گوید که این‌جا لابد صحنه‌ی همان آگهی‌ سوپربالی‌ست که فقط یک نفر قرار است آنها را ببیند.

بالاخره اسکیتلز به مردم اجازه داد واکنش مارکوس را که حالا مشهور شده بود، هنگام تماشای آگهی اختصاصی‌اش -در لایو فیس‌بوک- تماشا کنند. آگهی ماجرای ساده‌ای را دنبال می‌کرد: تمام صحنه‌ها مکان‌هایی را به نمایش می‌گذاشت که مارکوس در آنها وقت می‌گذراند -خانه، زمین بسکتبال و… در عین‌حال مادر مارکوس و دوست صمیمی‌اش هم در این آگهی حضور داشتند. بازیگر نوجوانی نیز جای مارکوس در این ویدیو نقش‌آفرینی می‌کرد.فروش برند در پنج‌هفته‌ی کمپین ۷درصد افزایش داشت و کمپین توانست جایزه‌ی بزرگ کلیو (Clio) را از آن خود کند.

پیام کمپین واضح بود: در دنیایی که همه چیز عادی به نظر می‌رسد، مخاطبان دوست دارند چیزی مخصوص خودشان داشته باشند؛ محتوایی که تنها برای آنها تولید شده باشدو اسکیتلز با صرف هزینه‌ای ناچیز توانسته بود به این هدف برسد و در عین‌حال کنجکاوی بقیه‌ی مخاطبانش را نیز تحریک کند.نازنین کی‌نژاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا