بدون دسته بندی

اقدامات پیشگیرانه درسا در برابر کرونا

ام بی ای نیوز: واحد منابع انسانی درسا از زمان آغاز اپیدمی کوید ۱۹ با همکاری گروه‌های مختلف سازمان با انجام اقداماتی از جمله فرآهم کردن شرایط دورکاری اکثر کارکنان، اجرای طرح غربالگری، تولید محتواهای صوتی و تصویری آموزشی، تهیه محلول‌ها و ژل‌های ضدعفونی برای کارکنان و… فضایی امن و آرام در درسا ایجاد نمود تا به نوبه خود قدمی در راه حفظ سلامت کارکنان، مشتریان و خانواده‌های آنها برداشته باشد.تامین سلامت و آرامش کارکنان به گفته واحد روابط عمومی درسا؛ واحد منابع انسانی درسا برای تامین سلامت و آرامش کارکنان با تشکیل ستاد پیشگیری کرونا و متحد ساختن بخش‌های مختلف سازمان اقدامات متنوعی را از زمان شیوع کرونا در درسا اجرا کرده است.اقدامات پیشگیرانه محیطی مانند: یک: کنترل سلامت همکاران و تمامی مراجعه‌کنندگان از طریق تب‌سنج در در ورودی‌ دفتر مرکزی، فروشگاه‌ها، انبار و تولید. دو: اعطای مرخصی به کارکنان با علائم سرماخوردگی و آنفولانزا. سه: حذف اثر انگشت در ثبت تردد کارکنان و صدور کارت. چهار: توزیع روزانه ماسک و دستکش بین همکاران دفتر مرکزی، فروشگاه‌ها، انبار و تولید. پنج: تهیه و توزیع محلول‌های ضدعفونی دست و سطوح بین همکاران ستاد، فروشگاه‌ها، انبار و تولید. شش: ضدعفونی کردن روزانه سرویس ایاب و ذهاب کارکنان، اماکن و تجهیزات عمومی سازمان. هفت: تهیه و ابلاغ دستورالعمل‌های شرایط اضطراری و رعایت اصول بهداشتی تخصصی به صورت جداگانه برای ستاد و فروشگاه‌ها، انبار و تولید. هشت: تهیه و توزیع لوازم کاغذی یکبار مصرف برای ارتقا بهداشت فردی و جمع‌آوری ملزومات و وسایل استفاده عمومی. نه: قرار دادن امکانات لازم برای جلوگیری از لمس مستقیم سطوح در ورودی‌ها‌ و آسانسورها. ده: افزایش نوبت‌های نظافت سطوح در طول روز و آموزش نحوه‌ی نظافت به کارکنان خدمات. یازده: جلوگیری از ورود پیک‌ها به فروشگاه‌ها، دفتر مرکزی و تهیه پروتکل نحوه رفت و آمد. دوازده: تعطیلی تمامی فروشگاه‌ها، دفتر مرکزی، انبار و تولید از هفته آخر اسفندماه تا انتهای فروردین ماه جهت حفظ سلامتی همکاران.اقدامات پیشگیرانه فردیواحد منابع انسانی در راستای اقدامات پیشگیرانه فردی نیز عملکردهایی مانند: یک: شناسایی کارکنان آسیب‌پذیر با بیماری خاص و توقف موقت فعالیت‌های کاری آنان با حفظ حقوق و مزایا. دو: راه اندازی سیستم دورکاری در شرکت با همکاری زیرساختی واحد فناوری اطلاعات برای بیش از ۸۰ درصد کارکنان دفتر مرکزی و همچنیناعطای مرخصی به سایر کارکنان انبار، تولید، فروشگاه‌ها با حفظ حقوق و مزایا و تمدید دورکاری برخی از همکاران در اردیبهشت ماه. سه: تولید محتواهای آموزشی صوتی و تصویری با حضور پزشک متخصص و روانشناس برای ارتقای آگاهی کارکنان در پیشگیری از ابتلا و درمان بیماری و همچنین رویارویی با بحران‌های روحی دوره کرونا. چهار: ایجاد شرایط ویژه‌ی دورکاری برای گروه فروش اینترنتی درسا و تهیه ابزارها و هماهنگی زیرساخت‌های لازم. پنج: اجرای آزمایش غربالگری اولیه کرونا، سنجش تب بدن،اکسیژن خون و تشکیل پرونده غربالگری و سلامت کرونا برای کارکنان با حضور پزشک برای ویزیت کارکنان با توجه به نتایج آزمایشات. پنج: برگزاری مسابقه عکاسی و داستان نویسی خاطرات دورکاری در دوران کرونا و اهدای جوایز به برگزیدگان.mbanews.ir- نرگس فرجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا