خبر

اولین ویدیوی تبلیغاتی تولیدشده با موبایل

ام بی ای نیوز: عموما تاریخ تبلیغات در ایران فراز و نشیب‌های تکنیکی و ساختاری زیادی را پشت سر نگذاشته. شاید دلیلش این امر ساده باشد که تبلیغات در ایران اصولا امری ریسک پذیر نیست و روش‌های جواب پس داده و مرسوم کاربرد بیش‌تری دارد.با این حال به تازگی، سازندگان تیزر تلویزیونی محصولات «هوم پلاس» در «آژانس تبلیغاتی پرتوشید»، انگار پا را از این خطوط جلوتر گذاشته‌اند و عرصه پر ریسک تبلیغات را به چالش کشیده‌اند. این ویدیو از شاخص ترین نمونه‌ها در میان تبلیغات تلویزیونی سال‌های اخیر است و در ایده مرکزی آن، بر روایت داستان پاکیزگی در خانه و خانواده‌ها تاکید شده. ایده‌ای که بر خلاف تبلیغات تلویزیونی بسیاری از محصولات مشابه، به حضور محصولات برند در خانه افرادی معمولی تاکید دارد. خانواده‌هایی شبیه خانواده همه ما که برای مهمانمان سفره‌ای سفید و پاکیزه پهن می‌کنیم و سال‌هاست همان پرده‌های قدیمی را به پنجره ‌های خانه زده‌ایم. پرده‌هایی قدیمی اما همیشه پاکیزه و مثل روز اولشان درخشان…از نکات قابل اعتنا در روند تولید ویدیوی آژانس پرتوشید می‌توان به استفاده از دوربین آیفون پرو مکس برای اولین بار در ساخت ویدیویی حرفه‌ای در حوزه تبلیغات ایران اشاره کرد. تصاویر با بهترین و استانداردترین شیوه‌های تصویربرداری و نورپردازی ضبط شده‌اند و به واسطه نوع حرکت دوربین، که اغلب سیال و متحرک و پرمیزانس است، می توان انتخاب یک گوشی موبایل به جای دوربینی حرفه‌ای را پذیرفت.در واقع در این ویدیو، استفاده از دوربین گوشی موبایل در یک پروژه حرفه‌ای با عوامل و سازندگان حرفه‌ای، برای اولین بار تجربه می‌شود و همین موضوع منجر به ایجاد حسی از آشنایی، صمیمیت و نزدیکی در تمام صحنه‌ها شده است.این انتخاب از چند جهت دیگر مورد توجه است. یکی از جهت توجه ویژه ای است که آژانس پرتوشید به استفاده از تکنولوژی‌های روز و کارآمد دارد و دیگری از جهت نزدیک شدن به جنسی واقع‌گرایانه در پرداخت صحنه‌هاست و این، نتیجه رویکرد تجربه گرایانه آژانس و گروه سازنده در این مورد خاص است که دست به ریسک زده و عواقب آن را پذیرفته اند. این موضوع مهم‌ترین نکته از جنبه فنی تولید این ویدیو است. استفاده از این شیوه باعث شده این حس به مخاطب القا شود کهلنز دوربین عضوی از اعضای آن خانه است و مثل دیگر افراد خانواده در آن لحظه‌ها زندگی می کند. در پلان‌های این ویدیو، انگار که نماها از نقطه نظر یک کودک باشند، دوربین با شیطنت به گوشه کنار خانه سرک می کشد، به جزئیات می‌پردازد و کشف و شهود می‌کند. نگاه دوربین، در جایگاه نگاه یکی از ساکنان خانه، ثانیه‌ای از دیدن لحظه‌های جاری در خانه باز نمی‌ایستد و به همه چیز نگاه می‌کند. به بافت پرده‌های توری، جنس رومیزی متقال و گل‌های روی یک لباس؛ دقیقا مثل کاری که بسیاری از ما در زندگی روزمره‌مان می‌کنیم. استفاده از دوربین خانگی یا دوربین موبایل برای ثبت لحظات…نکته بارز دیگر در این ویدیو تاکید بر صحنه‌های ناب و احساسی است. لحظه‌هایی که هر کدام در ذهن ما داستان یک روز را به یاد می‌آورد. داستان یک عروسی که سور و ساتش قرار است در خانه چیده شود یا مثلا داستان روزی که قرار بوده یک مهمان رودربایستی دار برای اولین بار به خانه‌مان بیاید. کاراکترهای این ویدیو کسانی مثل خود ما هستند. مثل فامیل و همسایه و دوستانمان و در آن خبری ازصاحبان خانه‌های لوکس با طراحی‌ داخلی آنچنانی که در تبلیغات تلویزیونی به دیدنشان عادت داریم، نیست.در شروع ویدیو، با صحنه‌هایی از به هم ریختگی و کثیفی مواجه هستیم. انگار در میان همه این آلودگی و به هم ریختگی‌ها جای کسی خالی است. کسی که دست به کار شود و همه جا را پاکیزه و سفید کند و انرژی و آرامش را به خانه برگرداند.آژانس پرتوشید برای پروسه تولید و فرم ویدیوی تبلیغاتی برند هوم پلاس، رویکردی تجربه گرایانه و جسورانه را انتخاب کرده است. این موضوع را می‌توان هم از فرم و ساختار زیبایی شناسانه ویدیو و هم از شکل و انتخاب ابزار مناسب تولید آن فهمید. جسارتی که در نتیجه نهایی ویدیو هم قابل تشخیص است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا