گزارش

با قهوه، هر مسیر داستانی دارد…

بن‌مانو با کمپین «با قهوه، هر مسیر داستانی دارد…» به استقبال بهار رفته است؛ کمپینی که ایده‌‌ی محوری‌اش بر مبنای افرادی شکل گرفته که برای شروع هر مسیری اعم از شروع روز، شروع کار و… از یک نوشیدنی انرژی‌زا مثل قهوه استفاده می‌کنند.

«بن‌مانو» در این کمپین، دوست‌داران قهوه را به یک مسیر ماجراجویانه دعوت ‌می‌کند و با پیشنهاد نوشیدن قهوه، بر نقش انرژی‌بخش آن یا لذت و رضایتی که هر فنجان قهوه به ارمغان می‌آورد تاکید دارد. استفاده از کلمه‌ی اصلی «مسیر» برای آن بوده که مخاطب بتواند تصویر دلخواهش از نوشیدن قهوه در شروع مسیر را براساس رویا و قوه‌ی تخیل خودش بسازد.

این کمپین که از اوایل اسفند آغاز به کار کرد و تا خرداد ادامه داشت، با هدف افزایش آگاهی از برند و محصولات بن‌مانو طراحی شد. با توجه به نتیجه‌ی نظرسنجی‌های اخیر از مخاطبان هدف بن‌مانو، عدم آشنایی با برند و عدم اطلاع از سبد محصولات و نام دقیق آنها (مثلاً اشاره به قهوه‌ی قرمز به جای اسم اصلی محصول نورسکا) از مشکلات پیش روی مجموعه بود. تیم طراحی کمپین با اطلاع از این موضوع و در جهت رفع این مشکلات، کمپین «با قهوه، هر مسیر داستانی دارد…» را طراحی کرد تا مصرف‌کنندگان با برند و سبد محصولات بن‌مانو بیشتر آشنا شوند.

چالش دیگر بن‌مانو این بود که طرفداران نوشیدنی قهوه حاضر نیستند طعم و اصالت قهوه را به خاطر راحتی به خطر بیندازند و به دنبال راه‌حلی هستند که یک قهوه اصیل را در سریع‌ترین حالت داشته باشند. بن‌مانو با این کمپین می‌خواست یادآوری کند که قهوه‌ی بن‌مانو می‌تواند پاسخ‌گوی این نیاز مخاطب باشد.

کمپین «با قهوه، هر مسیر داستانی دارد…» در ادامه‌ی کمپین «سفری به مقصد بیداری» طراحی شده است. بیلبوردهای کمپین با توجه به کانسپت کمپین و تعطیلات نوروز در خروجی‌های تهران مانند پردیس، کرج، قم و مازندران انتخاب شد و هدف از انتخاب کلیدواژه‌ی سفر در کنار نوشیدنی‌ای مانند قهوه در شعار این کمپین، پروموت کردن در مهم‌ترین ماه‌های سال (اسفند و فروردین) و جلب توجه مخاطب بر اساس کلمه‌ی آشنایی مانند سفر بود.

طرح و کانسپت بیلبوردهای کمپین از ابتدای اردیبهشت تغییر کرد تا از مدت زمان طولانی قرارداد بیلبوردها برای جلب توجه مخاطب استفاده شود؛ به این دلیل که چشم مخاطب بعد از چندین بار مشاهده‌ی بیلبورد به طرح عادت نکند و توجهش به بیلبوردها از دست نرود. با توجه به این نکته که کاربران خرید اینترنتی بعد از پایان تعطیلات نوروز اشتیاق‌شان برای خرید از وب‌سایت کم می‌شود و در جهت افزایش فروش، کانسپت بیلبوردها تغییر کرد و بخش عمده‌ی کمپین به فضای دیجیتال و پروموشن‌های اختصاصی به کاربر اختصاص یافت.

مخاطب کمپین، خانم‌ها و آقایان علاقه‌مند به نوشیدن قهوه با میانگین سنی ۲۲ تا ۵۰ سال بودند که در بازه‌ی کمپین از مناطق اشاره‌شده گذر می‌کردند؛ افرادی که نوشیدنی در زندگی‌شان اهمیت زیادی دارد و به دنبال یک قهوه سریع، راحت و در عین حال باکیفیت هستند. وجه مشترک این مخاطبان، نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه، در روز است.

کمپین برای پروموت محصولات بن‌مانو (قهوه دمی چکه‌ای نورسکا ۹صبح، کاپوچینو، کافی‌میکس، پودر قهوه و کپسول قهوه) و با تاکید بر محصول نورسکا ۹ صبح طراحی شده است.

بن‌مانو از سال ۱۳۹۴ با تحقیق، بررسی و درک عمیق از نیاز مصرف‌کننده، پایه‌گذاری اصول و ارزش‌های برند و مکانیزم تولید به‌روز، اولین خط تولید کارخانه‌ی خود را راه‌اندازی کرده است. سبد محصولات بن‌مانو در این سال‌ها به مجموعه‌ی گسترده‌ای تبدیل شده است که تا امروز خرید قهوه و انواع پودرهای نوشیدنی را در دو مدل دسته‌بندی خانگی (دان قهوه، پودر قهوه، کپسول قهوه، قهوه ترک، قهوه فرانسه، و انواع پودرهای نوشیدنی مثل کافی‌میکس، هات‌چاکلت و…) و هورکا برای همه‌ی افراد در سراسر کشور امکان‌پذیر کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا