خبر

برنده‌های جشنواره کن را بهتر بشناسید

ام بی ای نیوز: در دومین روز جشنواره کن، آژانس تبلیغاتی «DAVID» دو جایزه «Grand Prix» برای کمپین تبلیغاتی برگر کینگ موسوم به «چالش Stevenage» به دست آورد.با مقایسه میان آثار دریافتی جشنواره کن قبل و طی دوران همه گیری کووید-۱۹، اعضای هیات داوران خاطرنشان کردند که در کنار افزایش آمار ورودی‌ها در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و اینفلوئنسر‌ها نسبت به گذشته، در این دوره از حجم آثار دریافتی در بخش‌های داده‌های خلاق و استراتژی‌های خلاقیت کاسته شده است.فیلیپ توماس، مدیر بخش جشنواره‌های کن اظهار امیدواری کرد که با عبور جهان از مرحله واکنش به کرونا و سازگاری بلند مدت، فضای کافی برای درک دنیای جدید و تاثیرپذیری از آن در تولید داده‌ها و ارائه استراتژی‌های خلاق به وجود خواهد آمد.

استراتژی خلاقیتجایزه Grand Prix در حوزه استراتژی خلاقیت به آژانس تبلیغاتی «Goody Silverstein & Partners» بابت ساخت آگهی تبلیغاتی «چیتوز» اعطا گردید. کمپین حول این دیدگاه طراحی و اجرا شد که با دیدن انگشتان پفکی به سرعت می‌توان پی برد که فرد مقابل در همین لحظه مشغول خوردن پفک بوده است. آژانس دست به اجرای این دیدگاه در فضایی کمدی زد.

تبلیغات در فضای بازامسال در بخش تبلیغات در فضای باز که البته تنها شکل ارتباط با دنیای خارج به شمار می‌رود، از میان ۲۰۵۲ اثر دریافتی از سوی هیات داوران ۱۳ شیر طلا، ۲۱ شیر نقره، ۲۷ شیر برنز و همچنین سه گرند پریکس اهدا شد.از میان این گرند پریکس ها یکی از آن‌ها به کمپین تبلیغاتی برگر کینگ، محصول آژانس تبلیغاتی «Publicis» رومانی در بخارست، اعطا گردید که با تاکید بر روی عدم استفاده از مواد نگهدارنده، از برگر این رستوران در حال کپک زدن و در یک دوره ۳۵ روزه فیلم گرفته است. در ادامه یک جایزه گرند پریکس دیگر نیز به کمپین تبلیغاتی «روستای الکترونیکی» برند رنو، تعلق گرفت. ظاهرا انگار برگر کینگ متعهد شده که همواره ریسک کند.تبلیغات چاپیاز میان ۱۰۱۲ ورودی جشنواره کن، هیات داوران یک جایزه گرند پریکس، پنج شیر طلا، نه شیر نقره و پانزده شیر برنز را به آثار برگزیده اعطا کرد. گرند پریکس یا همان جایزه بزرگ به آژانس‌های تبلیغاتی Ogilvy لندن و تورنتو برای ساخت فیلم «شجاعت زیباست» برند داو اختصاص یافت. این کمپین به تجلیل از پرسنل خط مقدم بهداشت و درمان هنگام شیوع ویروس کرونا می‌پردازد.

دیزایناعضای هیات داوران جشنواره با بررسی ۱۲۶۲ اثر دریافتی، در نهایت تصمیم گرفتند تا در این عرصه دو گرند پریکس، هشت شیر طلا، ۱۳ شیر نقره و ۲۲ شیر برنز را به برگزیدگان اعطا کنند. در این رابطه آژانس تبلیغاتی «AKQA» استکهلم در سوئد، یک گرند پریکس را به خاطر کمپین «H&M Looop» برند اچ اند ام هدیه داد. H&M نام اولین سیستم بازیافت فروشگاهی در جهان است که لباس‌های قدیمی را به لباس‌های جدید تبدیل می‌کند. دومین گرند پریکس نیز به یک آژانس برند بین‌المللی موسوم به «Superunion» لندن به خاطر اقداماتش در مسیر تولید «Notpla»، محصول شرکت بسته بندی «Notpla Limited»، اختصاص یافت. این ماده گیاهی جایگزین پلاستیک در فرایند بسته بندی می‌شود.اچ اند ام در اکتبر سال ۲۰۲۰ و در فروشگاهی در استکهلم دستگاهی را راه انداخت که می‌توان لباس‌های قدیمی را در آن داخل و برای مثال پس از پنج ساعت یک لباس بافتنی جدید را تحویل گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا