خبر

برنده اسکار الهام بخش آگهی خرده فروشی

ام بی ای نیوز: یک خرده فروش لوازم الکترونیکی در منطقه اسکاندیناوی به نام "Elkjøp" یکی دیگر از طرفداران آگهی های تبلیغاتی جاه طلبانه به مناسبت کریسمس در سال جاری میلادی است که با یک آگهی تبلیغاتی سینمایی ممکن است اشکتان را در بیاورد.این فیلم چهار دقیقه ای داستان دختربچه ای است که در کریسمس به دیدار یکی از اقوام بزرگ تر از خود می رود. ابتدا فاصله و تفاوت بین آن دو به نظر زیاد می رسد اما چندی بعد به واسطه عشق به پرواز با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. حین بازی با هواپیمای بدون سرنشین خود، دختر بچه یک هواپیمای قدیمی پنهان در انبار را پیدا می کند. داستان سپس گذشته را روایت می کند که در آن شخصیت مقابل دختربچه مرد جوان خلبانی است که عاشق می شود و در ادامه یک اتفاق وحشتناک برای او اتفاق می افتد. این مرحله کمی ما را به یاد فیلم "بیمار انگلیسی" می اندازد. هواپیمای بدون سرنشین دختر بچه نیز سقوط می کند اما داستان با دادن هدیه ای مخصوص به او در صبح روز کریسمس پایان می یابد. در حالی که برخی افراد ممکن است در جشن کریسمس تمایل به تماشای آگهی های تبلیغاتی شاد تر داشته باشند، طرفداران درام های غم انگیز منطقه اسکاندیناوی احتمالا عاشق آن خواهند شد.شعار فیلم "Give More" و هدف از ساخت و نمایش آن تاکید بر روی این موضوع است که هدایایی که پشتشان فکر و اندیشه خاصی است نسبت به هدایای معمولی ارزش بیشتری دارند (پیام آن کمی شبیه به جان لوئیس در سال جاری میلادی است اما این مورد خاص احتمالا نقش تحریک کنندگی بیشتری در مقایسه با آن دارد.) به گفته ادی هرناندز، مدیر بازاریابی Nordic (کشور های واقع در شمال اروپا، منطقه اسکاندیناوی و حاشیه اقیانوس اطلس) در Elkjøp Nordic، این فیلم در راستای الهام بخشیدن به مشتریان برای دادن هدیه های با معنی و فکر کردن هنگام خرید یک هدیه تولید شد. به این ترتیب ارزش هدیه ها بالا می رود. هنگام خرید هدایای شخصی، پس زمینه و فکر پشت آن از خود محصول نیز مهم تر است.آژانس تبلیغاتی "Nord DDB" با همکاری شرکت فیلمسازی "Bleck" و به کارگردانی "رون میلتون" این فیلم را ساخت که فیلمبرداری آن در لیتوانی و آفریقای جنوبی صورت گرفته است. آگهی تبلیغاتی فوق در نروژ، سوئد، دانمارک و فنلاند پخش می شود.دست اندرکارانمشتری: Elkjøpآژانس تبلیغاتی: Nord DDBرئیس بازاریابی Nordic: ادی هرناندزمدیر ارشد برند: اشلید ایندرسوودهمدیر هنری: کریستوفر گولارد لیندگرننویسنده: هانا استنوالمدیر اصلی خلاقیت: آندریاس دالکوسترهبر خلاقیت: فردریک سیمونسونبرنامه ریز: الیاس بتانیکیسبرنامه ریز ارتباطات: جسپر اندرسونمدیر امور مشتریان: لنا گالونتهیه کننده اجرایی: ماتیاس اینگوهتهیه کننده: لارس نوردنسونتهیه کنند آژانس: نیلز لیونگرنرئیس کسب و کار: جنز ولینرئیس امور مشتریان: هانا ترنسترومشرکت فیلمسازی: Bleckکارگردان: رون میلتونعکاس: پل میرزهنر نهایی: پاتریک امت، ماری پرسنموسیقی: جوناس لارسنجلوه های ویژه: The Gentlemen Broncos، مایکل بول، کیم فرسلینگآنلاین: رابرت اسککار، جاکوب اندرسونصدا: کوین کوچضبط صدا و صدا گذاری: RedPipeبازیگران: ترنس هاردیمن، جنا آپتون، آنیل متوتی

مترجم: مرضیه فروتنwww.adage.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا