گزارش

بهترین پلتفرم‌های آموزش آنلاین در سراسر جهان کدام‌ها هستند؟

پلتفرم‌های آموزش آنلاین ایرانی و خارجی بسیاری وجود دارند که از بدو تولید و عرضه به بازار مورد استقبال قرار گرفته‌اند، در این گزارش ۵ مورد از آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

آموزش آنلاین یکی از روش‌های نوین آموزش در سراسر جهان به حساب می‌آید. امکانی که باعث پیوند خوردن افراد از نقاط مختلف جهان می‌شود. پتانسیل صنعت آموزش آنلاین بسیار زیاد است به همین دلیل پلتفرم‌هایی که وارد این عرصه می‌شوند مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرند.

هر پلتفرم آنلاین ویژگی‌ها و امکانات خاص و متفاوتی در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد که اشخاص باتوجه به نیازهای خود می‌توانند از آنها استفاده کنند. در ادامه چند نمونه از بهترین وب‌سایت‌های موجود در بازار را برای آشنایی بیشتر شما با این حوزه، معرفی می‌کنیم.

پلتفرم «edx»

edX یکی از بهترین و موفق‌ترین پلتفرم‌های آموزش آنلاین در سراسر دنیا به حساب می‌آید. این پلتفرم توسط دانشگاه هاروارد و MIT به‌صورت آزمایشی با هدف در دسترس گذاشتن بهترین تجربه آموزش آنلاین در جهان طراحی شد.

امروزه، این پلتفرم بیش از ۸۶ میلیون نفر را در سراسر جهان در حوزه‌های هوش مصنوعی، روباتیک، حوزه سلامت عمومی و… با آموزش آنلاین به همدیگر متصل می‌کند. دوره‌های این پلتفرم توسط مدرسان متخصص آموزش داده می‌شوند و برای هر شخص با هر بودجه‌ای که در اختیار دارد، فرصت‌های آموزشی پیشنهاد می‌دهد.

سایت «Udemy»

بیش از ۷۳ میلیون نفر با ۷۵ زبان رسمی در سراسر جهان در Udemy در حال یادگیری و آموزش هستند. در سراسر جهان افراد برای یادگیری مهارت‌های جدید یا آموزش مهارت‌های خود در این پلتفرم شرکت می‌کنند.

دوره‌های آموزشی این پلتفرم بسیار گسترده هستند به عنوان مثال علاقه‌مندان در حوزه‌های مختلفی مانند طراحی، بازاریابی، برنامه‌نویسی، عکاسی، توسعه فردی، موسیقی و… می‌توانند شرکت کنند.

پلتفرم ایرانی «فیلیمومدرسه»

فیلیمومدرسه یک پلتفرم ایرانی در حوزه آموزش است که تمام مسائل آموزشی مربوط به کتاب‌های درسی از پایه پیش‌دبستانی تا نهم را در قالب ویدئوهای جذاب، درسنامه و سوالات تستی و تشریحی تدریس می‌کند. این پلتفرم از مهر ۱۳۹۹ رونمایی شد اما به‌خاطر عملکرد مثبتی که در حوزه آموزش ارائه داد، به سرعت مورد استقبال کودکان و نوجوان ایران و حتی کشورهای همسایه قرار گرفت.

فیلیمومدرسه همچنین برای معلمان در سراسر کشور قابلیتی در نظر گرفته که بتوانند در کلاس‌های خصوصی به صورت آنلاین شرکت و کسب درآمد کنند. در ماه اول رونمایی از این قابلیت معلمان خصوصی این پلتفرم بیش از ۲۵ میلیون تومان از آن کسب درآمد داشتند.

علاوه بر آن، این پلتفرم بیش از ۶۰ دوره مهارتی مختلف طراحی و تولید کرده که با هزینه‌ای ارزان و مقرون به صرفه در دسترس مخاطبان است. آموزش زبان کره‌ای، نجوم، کارگاه ساخت اسلایم، هوش مصنوعی، آموزش فوتبال، آموزش زبان انگلیسی، روبیک، اسکرچ و… ازجمله دوره‌های مهارتی این پلتفرم هستند.

پلتفرم «skillcrush»

skillcrush ابزاری است که در سراسر جهان، همه می‌توانند از آن استفاده کنند. هدف این پلتفرم بهبود کیفیت زندگی دانش‌آموزان از طریق توانمندسازی و آموزش مهارت‌های دیجیتال برای ورود آنها به مشاغل پردرآمد و انعطاف‌پذیر است.

این برنامه به صورت رایگان دوره‌های برنامه‌نویسی را در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد و افراد بدون هیچ تجربه‌ای در این زمینه می‌توانند از یک کاربر مبتدی به یک کاربر حرفه‌ای در زمینه فناوری تبدیل شوند.

پلتفرم «Teachable»

این پلفترم با بیش از ۳۷ میلیون کاربر، مسیر جدیدی به سمت دانش و دنیایی بهتر طراحی کرده است. مربیانی که از برنامه Teachable استفاده می‌کنند توانسته‌اند مجموعاً نزدیک به ۱ میلیارد دلار کسب درآمد کنند. البته مدرسان این پلتفرم برای آموزش و کسب درآمد باید اشتراک ماهیانه نیز پرداخت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا