گزارش

ترند‌های برتر اینستاگرام در سال ۲۰۲۴

همزمان با نزدیک شدن به سال جدید میلادی، همکاری اینستاگرام با شرکت پیش بینی ترند «WGSN»، منجر به اخذ این تصمیم شد تا نسل زد را ملاک قرار داده و بر آن اساس، ترند‌های سال جدید اینستاگرام را تخمین بزنند.
این نظرسنجی که شامل همه کشور‌ها، از ایالات متحده گرفته تا کره جنوبی می‌شود، به دغدغه‌های ذهنی متبحر ترین نسل در رابطه با فناوری دیجیتال پرداخته و نگاهی اجمالی به ترند‌های آتی در زمینه مد، رسانه‌های اجتماعی، سبک زندگی و موارد دیگر می‌اندازد.

صنعت مد
از لحاظ مد و فشن، سال ۲۰۲۴ نویدبخش موج جدیدی از توجه به حفظ محیط زیست و نشان دادن شخصیت خواهدبود. نسل زد مد‌های قدیم را ترجیح داده و به سوی عادت‌های خرید سازگار با محیط زیست تمایل دارد. اولویت ۶۵ درصد از جامعه آماری خرید لباس‌های دست دوم است. علاوه بر این، جالب است که ۷۰ درصد از آن‌ها از لباس‌های تکراری استقبال کرده و مایلند در حد و توان خود در زمینه حفظ محیط زیست بکوشند. ترند DIY (خودت طراحی کن) نیز هر روز بیشتر از روز قبل مورد استقبال قرار گرفته و ۶۰ درصد از جوانان مشتاق پوشیدن لباس به روش‌های منحصر به فرد و غیر منتظره هستند. پیش بینی می‌شود که چیدمان کمد لباس ترکیبی از سبک ساده و مد خلاقانه DIY باشد. به این ترتیب شاهد ترکیبی زیبا از آگاهی زیست محیطی و ذوق و سلیقه شخصی خواهیم بود.

رسانه‌های اجتماعی
در خصوص چشم انداز رسانه‌های اجتماعی، به نظر می‌رسد که نسل زد از تبلیغات ظاهر خود و سطحی بودن دور شده و به سمت تغییر در برقراری ارتباطات واقعی با دوستان و اعضای خانواده در رسانه‌های اجتماعی پیش می‌رود این نسل کمتر از قبل وقت صرف نمایش دادن خود کرده و بیشتر به مشارکت به روش‌های معنادار، چه از طریق لایک کردن استوری‌ها، چه از طریق به اشتراک گذاری تصاویر ویدئویی کوتاه در قالب دایرکت می‌پردازد. در ادامه مشخص شد که نیمی از کاربران نسل زد قصد استفاده از رسانه‌های اجتماعی جهت آگاهی یافتن از ترند‌های جدید در عرصه‌های مد و فناوری مدرن را دارند.

سبک زندگی
سال ۲۰۲۴ قرار است موسم رشد ویژگی‌های شخصیتی نسل زد و اهمیت دادن به اولویت‌هایی نظیر سالم ماندن، جستجو در میان فرصت‌های شغلی و استقبال از سفر باشد. تقریبا ۸۰ درصد از پاسخ دهندگان خفظ سلامتی از طریق انجام تمرینات ورزشی منظم و رعایت یک رژیم غذایی متعادل را در سال جدید میلادی پیش می‌گیرند. ۷۵ درصد از نسل زد تمایل به کشف مسیر‌های شغلی مختلف داشته و ۷۰ درصد نیز تصمیم گرفته اند تا برای سفر بیش از پیش برنامه ریزی کنند. بخش قابل توجهی از این نسل که طبیعتا کارآفرینند، خود اشتغالی را راهی مناسب جهت کسب موفقیت می‌دانند.

دوستیابی
در عرصه دوستیابی، رویکرد نسل زد، در نوع خود منحصر به فرد و دیجیتالی است. به گفته مدیران و کارمندان اینستاگرام، نسل زد برای همیشه مایلند مجرد مانده و ۶۳ درصد از آن‌ها نیز خود را مجرد می‎دانند. با این حال، تقویت و تحکیم روابط فعلی نکته ای کلیدی در یک سال آتی به شمار می‌رود.
بر اساس برآورد‌های این پلتفرم، در قالب تغییر رویکرد از آیین‌های دیجیتال دوستیابی به آیین‌ها و روش‌های سنتی، ۲۸ درصد از نسل زد، مبادله شماره موبایل در اینستاگرام را تحت عنوان اولین قدم در زمینه برقراری یک رابطه جدید را به سایر گزینه‌ها ترجیح می‌دهند.

غذا و سلبریتی
در رابطه با ترند‌های جدید در غذا و آشپزی، علاقه شدیدی به غذا‌های پایدار در نسل زد به چشم می‌خورد. حدود ۴۵ درصد از پاسخ دهندگان علاقه به امتحان محصولات گیاهی داشته و ۴۲ درصد نیز مایلند غذا‌های تهیه شده از گوشت گیاهی را تست کنند. وقتی صحبت از دنیای اجتماعی این نسل به میان می‌آید، اکثریت قابل توجهی از طرفداران یا به عبارتی ۷۵ درصد از آن‎‌ها، به طور آنلاین همه چیز از برنامه‌های تلویزیونی گرفته تا آهنگسازان و بازی‌های ویدئویی را دنبال می‌کنند. ارسال پیام در دایرکت به سلبریتی‌ها، شکل محبوبی از تعامل در اینستاگرام به شمار می‌رود.

فعالیت‌ اجتماعی
چندان جای تعجب نیست که کنش‌گرایی با تاکید فراوان بر روی خودآموزی، رای‌گیری و استفاده از رسانه‌های اجتماعی جهت افزایش آگاهی درباره مسائل مهم، همچنان جایگاه خود را به عنوان سنگ بنای نسل زد در سال ۲۰۲۴ حفظ خواهد کرد. اتخاذ موضعی فعالانه در برابر مسائل اجتماعی و زیست محیطی از ویژگی‌های تعیین کننده این نسل به حساب می‌آید.
www.designtaxi.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا