ام بی ای نیوز: خطوط هوایی با استفاده از کانال های ارتباط با مشتری در صدد تضمین یک سفر هوایی امن، بهداشتی و جذب مسافران هستند. هدف آن ها شرح تغییراتی است که در بحبوحه شیوع کرونا ایجاد شده اند.خطوط هوایی بین المللی از جمله EasyJet، British Airways و Virgin Atlantic در حالی به دنبال جلب اطمینان مجدد مشتریان و تضمین ایمنی و سلامت پرواز هستند که تلاش هایشان جز در مسیر تشویق مردم به رزرو بلیت و سفر با هواپیما تعریف نمی شوند.EasyJet در نامه ای خطاب به مشتریان با عنوان «اروپا متعهدانه تضمین می کند»، قول می دهد که « همچنان نسبت به حفظ محیط زیست و ارزش بالای برند، وفادار بماند. » در کنار آن وعده دیگر برند یعنی همانا توجه به وضعیت سلامتی مشتری تحت عنوان یکی از اصول اساسی EasyJet مطرح می شود.به گفته مدیر عامل شرکت، یوهان لاندگرن، سفر در ذات ما است. در حالی که برای مدت کوتاهی شاید شکل سفر با گذشته کمی فرق داشته باشد، ما همچنان قول می دهیم که عزم خود را برای تضمین یک سفر مطمئن در سرتاسر اروپا جزم کنیم.او در قالب یک ایمیل به تفصیل چگونگی انجام این کار را بیان می کند. از جمله این اقدامات می توان به ارائه معیار هایی با هدف حفظ سلامت مشتریان نظیر شدت بخشیدن بر عملیات ضد عفونی و تمیز کاری صندلی های مسافران و استفاده از ماسک توسط کادر پرواز و به خصوص مهمانداران اشاره کرد. هر جا که شرایط مساعد باشد، مسافران در هواپیما با فاصله از یکدیگر می نشینند و خدمات پذیرایی حذف می شود.همچنین مادام که محدودیت ها برقرار باشند، EasyJet برای مشتریان امکان تغییر ساعت و روز پرواز های خود تا ۱۴ روز قبل از عزیمت بدون دریافت هر گونه هزینه اضافی را فراهم می کند. در ادامه این شرکت خطوط هوایی با راه اندازی یک کمپین جدید به توضیح اقدامات قبل از پرواز و روش های ضد عفونی محیط هواپیما می پردازد. دو نوع ماسک با تم های کاراکتر های شیر و خلبان نیز به بچه ها کمک می کنند تا مجددا اطمینان یابند که اصول ایمنی و بهداشتی در طول پرواز رعایت می شوند.رئیس یخش عملیات پرواز در EasyJet، دیوید مورگان در ادامه خاطرنشان کرد: «در شرایطی ما دست به تولید ماسک های سقارشی برای بچه ها زدیم که می دانیم با ازسرگیری پرواز ها محیط هواپیما می تواند متفاوت و احتمالا برای مسافران کم سن و سال تر هولناک به نظر برسد. ما امیدواریم که این ماسک های جالب و هیجان انگیز به بچه ها کمک کند تا در تابستان از پرواز در کنار ما لذت ببرند. به این ترتیب کنترل شرایط برای پدر و مادر ها نیز کمی آسان تر می شود.»British Airways همچنین امیدوار است که با راه اندازی یک کمپین در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) موسوم به «برای استقبال از شما آماده ایم» میزان تقاضا برای پرواز را افزایش دهد. این شرکت خطوط هوایی در قالب یک سری ویدئو روند آماده سازی برای استقبال مجدد از مشتریان با اجرای یک برنامه تمیزکاری دقیق و سختگیرانه را به تصویر می کشد. به علاوه مشخص می شود که مشتریان چگونه می توانند از طریق استفاده از این نرم افزار، حضور در ایستگاه های ضد عفونی جدید این ایرلاین، سبک کردن بار، کاهش مدت زمان حضور در فرودگاه و استفاده از ماسک به آن کمک کنند.British Airways در ایمیلی خطاب به مشتریان می گوید: «در حالی که آماده می شویم تا بار دیگر در های خود به روی جهانیان بگشاییم، با پشتکار فراوان هر کاری می کنیم تا به شما اطمینان دهیم که بر روی زمین و در هوا شرایطی بهداشتی و ایمن برای شما فراهم آمده است. »«ما آماده هستیم. ما آماده هستیم تا تا شما را به جاهایی ببریم که دلتان برایشان تنگ شده است. ما آماده هستیم تا بار دیگر بین شما، دوستان، اعضای خانواده و همکارانتان در سرتاسر جهان ارتباط برقرار کنیم. حتی اگر در مقایسه با آخرین باری که شما با هواپیما های ما به سفر رفتید، اوضاع کمی تغییر کرده باشد اما ما آماده هستیم تا هر زمان که برای شما مناسب بود، از شما داخل هواپیما هایمان استقبال کنیم.»سایر خطوط هوایی در جهان، از جمله Virgin Atlantic و امارات نیز در واکنش به شیوع ویروس معروف کرونا در صفحات اصلی وبسایت خود اقدامات مختلفی را انجام داده اند که در این رابطه می توان به ارائه اطلاعات درباره تمهیدات بهداشتی در هواپیما، گام های برداشته شده توسط هر ایرلاین و هشدار های مسافرتی اشاره کرد.این اتفاق در حالی رخ می دهد که همزمان با طرح تقاضا و اقدامات کشور ها در زمینه بازگشایی مرز های خود و رفع محدودیت ها، ایرلاین ها در پی راه اندازی مجدد و تدریجی پرواز هایشان هستند. اگرچه رهبران انگلستان اخیرا جلوی همه پرواز ها به غیر از سفر های ضروری را گرفته اند و قرار است یک قرنطینه اجباری ۱۴ روزه در انتظار هر کسی باشد که از خارج از کشور به انگلیس باز می گردد، اما در این میان کشور هایی مثل اسپانیا و یونان بار دیگر در های خود را به روی گردشگران باز کرده اند.پس از کاهش تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا، EasyJet پیش بینی می کند که حدود ۳۰٪ از پرواز های برنامه ریزی شده در سه ماه تابستان را انجام دهد.Ryanair در ماه مه شاهد افت ترافیکی تا مرز ۹۹.۵٪ بود و در مقایسه با ۷۰ هزار پرواز که معمولا در هر ماه انجام می داد فقط موفق شد ۷۰۱ هواپیمای از قبل برنامه ریزی شده را به پرواز درآورد. بیشتر خطوط هوایی فکر نمی کنند که حد اقل تا دو سال آینده سطح تقاضا به رقم پیش از کووید-۱۹ بازگردد.مرضیه فروتنwww.marketingweek.com
خواندن این مطلب 4 دقیقه زمان میبرد