بدون دسته بندی

تلاش برای ماندگاری مخاطبان در کنار برندها

ام بی ای نیوز: بر اساس آمار منتشرشده توسط موسسه Pew Research، ۸۵ درصد افراد روزانه و ۳۱ درصد پیوسته آنلاین هستند. با وجود این تغییرات دریجیتال در رفتار مصرف­کنندگان، ضرروری است تا وب­سایت­ها به گونه­ ای طراحی شود که افراد، زمان بیش­تری را در آن صرف کنند. در این مقاله به بررسی زمان صرف­ شده در هر مراجعه به وبسایت­ پرداخته و راه­ حل­هایی برای بهبود آن خواهد شد.متوسط ­زمان هر مراجعه در کسب­وکارهابر اساس گزارش ارائه­ شده توسط ContentSquare، در سال ۲۰۲۱ و در تمام صنایع، به طور متوسط کاربران در هر مراجعه ۵۴ ثانیه صرف جست­وجو و بررسی مطالب وبسایت­ کرده­ اند. اگرچه می­ توانید اعداد خود را با این میانگین مقاسه کنید اما به خاطر داشته باشید که این عدد، یک میانگین برای تمامی کسب ­وکارها است. متوسط­ زمان مناسب برای هر کسب­ وکار و شاید هر استراتژی اما متفاوت است. آمارها بر اساس ردیابی بیست میلیارد مراجعه صورت­ گرفته به وب­سایت­ها در ۱۰ صنعت متفاوت، جمع ­آوری شده است. در صدر این فهرست شرکت گوگل قرار گرفته است. گزارش­های Statista نشان می­دهد در ماه جون سال ۲۰۲۱، هر کاربر به طور متوسط در هر مراجعه، ۲۲ دقیقه و ۴۴ ثانیه در در گوگل مشغول جست­وجو بوده است.در مورد بازاریابی B2B، بیش­ترین زمان صرف­ شده در هر مراجعه، ۱.۳۷ دقیقه بوده که ۲۰ ثانیه نسبت به بیشینه دیگر صنایع، بالاتر است. در آن سر طیف، خرده ­فروشی­ ها و بخش انرژی جا خوش کرده ­اند که این زمان در آن­ها حدودا ۴۴ ثانیه بوده است. از همین رو مهم است که خود را با هم ­صنفی­ های خودتان مقایسه کنید تا بتوانید حس دقیق از زمان صرف­شده در وب­سایت خودتان داشته باشید.اما محتوای منتشرشده هم بر تعیین زمان مناسب، موثر است. به صورت ایده­آل افراد تمایل دارند که کاربران وقت بیش­تری را در وبسایت بگذرانند. در یک مطالعه توسط Databox، ۴۵ درصد از شرکت­کنندگان اعلام کردند زمان مورد نیاز برای مطالعه مطالب منتشرشده در وبسایت آن­ها، در حدود ۳ تا ۵ دقیقه است. هرچه زمان صرف­شده توسط کاربران بیش­تر باشد به معنی جذابیت و تناسب محتوایی مطلب مذکور خواهد بود.بهبود ­زماندر قدم اول شما باید زمان بالاآمدن وبسایت را کاهش دهید. با این کار دو هدف را با یک تیر شکار خواهید کرد: کاهش نرخ پرش و افزایش زمان صرف­شده در سایت. این دو عامل به طور تنگاتنگی با هم در ارتباط هستند، به گونه­ای که اگر نرخ پرش در سایت شما بالا باشد، به طور حتم متوسط­زمان مراجعه کاهش پیدا خواهد کرد؛ اما نرخ پرش پایین لزوما به معنی زمان بالاتر نخواهد بود.در بررسی که توسط شرکت گوگل آغاز و توسط Deoitte ادامه پیدا کرد، نشان داده شد که تنها ۰.۱ ثانیه کاهش در زمان بالاآمدن وبسایت در تلفن­های همراه، کاهش ۰.۶ درصدی نرخ پرش در صفحه اصلی، ۵.۷ درصدی در صفحه محصولات و ۱.۹ درصدی در صفحات فرعی را به دنبال خواهد داشت.استفاده از یک [CDN، کاهش حجم تصاویر و کم­کردن حجم فایل­ها از روش­هایی هستند که به بهبود زمان بالاآمدن وبسایت کمک می­کنند.در گام دوم باید چیدمان مطالب در وب­سایت شما بهینه شود. در یک سیستم بهینه، کاربران در کم­ترین زمان ممکن به اطلاعاتی که موردنظر دست پیدا می­ کنند و البته مطالب نامربوط سر راهشان قرار نمی­گیرد. در هنگام طراحی ساختار مطالب در وبسایت، مهم­ترین مطالب در صفحات آغازین قرار گرفته، نشانه­ هایی مرتبط با همان صنعت استفاده شده و الزاما یک باکس جست­جوی مطالب تعبیه می­ شود.در مرحله سوم، لینک­ یا ارجاع­های داخلی باید در وبسایت گنجانده ­شود. این ارجاع­های داخلی به کاربران کمک می­ کنند تا در کم­ترین زمان به اطلاعات مرتبط دسترسی پیدا کنند. لینک­های داخلی کاربران را ترغیب می ­کنند تا مطالب­ بیش­تری را بخوانند و شانس خرید از شما را افزایش خواهد داد.در پله چهارم وقت آن رسیده که به مطالب موجود در وبسایت خود نگاه خریدارانه داشته باشید. این مطالب باید تا سرحد ممکن ساده بوده و راحت خوانده شوند. از به کار بردن کلمات غریب و یا جمله­های طولانی پرهیز کنید. برای بهبود شمایل مطالب خود بهتر است از تیترهای مناسب استفاده کنید و مطالب را به بخش­های مختلف و مرتبط تقسیم­ بندی کنید. همچنین فراموش نکنید که فونت و رنگ به­کار­رفته در مطالب از اهمیت فوق ­العاده­ای برخوردار است. اگر نگران انتخاب خود هستید، می­ توانید به طور موقت از روی دست بهترین­ها، تقلب کنید. ناگفته پیداست که وجود تصاویر، ویدئو­ها و کارهای گرافیکی به جذابیت مطالب شما اضافه خواهد کرد. این المان­های تصویری علاوه بر فرصت تنفس، می­ توانند مطالب دشوار را در قالبی ساده به کاربران انتقال بدهند.در گام پنجم بهینه­ سازی وبسایت برای موبایل و لب­تاب قرار گرفته است. بر اساس یک پژوهش صورت­گرفته توسط Perficient، ۶۸.۱ درصد از کل بازدیدهای صورت­گرفته از وبسایت­ها در سال ۲۰۲۰ از طریق موبایل صورت گرفته است. در این میان تنها ۲۸.۹ درصد از لب­تاب و ۳.۱ درصد از تبلت­ برای بازدید از استفاده کرده ­اند. اما، ۴۶.۴ درصد از زمان صرف­شده در وبسایت­، متعلق به کاربران لب­تاب بوده است. حتی کاربرانی که با تبلت وارد شده­اند زمان بیش­تری را نسبت به صاحبان گوشی­های همراه در یک وب­سایت صرف کرده ­اند. این آمارها به ما نشان می­دهد که برای افزایش ­زمان صرف­ شده در هر مراجعه، باید پلتفرم را به گونه­ای طراحی کرد که برای تمامی رابط­ه ای موجود شامل موبایل، تبلت و لب­تاب بهینه باشد. اندازه دکمه­ ها و فونت­ مطالب از مهم­ترین مورادی هستند که باید اصلاح شوند.در نهایت می­ توانید از پاپ­آپ­های خلاقانه به عنوان آخرین شانس خود استفاده کنید. وقتی کاربری می­ خواهد وب­سایت شما را ترک کند، این پیام روی صفحه ظاهر شده و پیشنهادی را برای نگه داشتن کاربر در صفحه ارائه می­ کند. شاید این ترفند خیلی­ها را ترغیب نکند، اما اگر چند نفر را هم نگه دارد، کافی است. برای مشاهده یک نمونه خلاقانه از این دست پیام­ها، می­ توانید به وب­سایت Briogeo سری بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا