گزارش

جرج کلونی؛ سیمای پنهان سفیر برند

سفیر برند یا همان چهره‌ی برند قرار است به فروش محصولات و خدمات برند کمک کند و در فعالیت‌های ارتباطی کنار برند باشد. ظاهر، رفتار و ارزش‌های برند در ظاهر و رفتار او جاری‌ست و همین مساله است که او را از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهایی که برند در تبلیغاتش به‌کار می‌برد، جدا می‌کند. براساس موضوع مورد بحث برندها، سفیرشان فردی‌ست که در جامعه‌ی هدف خودش تاثیرگذار است و به عبارت دیگر در حوزه‌ی مورد بحث برند، حرف و عملش یکی‌ست. به عنوان مثال فردی که لباس‌هایش را از پوست حیوانات تهیه می‌کند، نمی‌تواند سفیر برندی باشد که مدافع حقوق حیوانات است.

سال‌های زیادی از حضور جرج کلونی در کنار برند نسپرسو به عنوان سفیر این برند می‌گذرد. اما این حضور چیزی بیش از لبخندهای کلونی و تبلیغ برای خرید نسپرسو است.

از جایی به بعد کلونی انتقال‌دهنده‌ی ارزش‌های مورد احترام برندش شد و از پایدارسازی محیط زیست و حمایت از کشاورزان قهوه حرف زد. این مجموعه فعالیت‌ها به طور جدی از سال ۲۰۱۷ آغاز شد و برند به معرفی فعالیت‌های بلندمدت خود درباره‌ی محیط زیست پرداخت.

آنها می‌خواستند مخاطبان‌شان هنگام نوشیدن نسپرسو به انتخاب خود آفرین بگویند و بدانند که قهوه از کجا می‌آید و نقش نسپرسو در زنجیره‌ی تولید قهوه کجاست. توجه به زندگی کشاورزان قهوه و همچنین پایداری کره‌ی زمین از مهم‌ترین محورهای تلاش‌های برند در این زمینه بوده است.

اما نقش کلونی و باورپذیری‌اش در این میانه چیست؟

کلونی یک فعال اجتماعی‌ست. محیط زیست، حقوق اقلیت‌ها و فعالیت به نفع پناه‌جویان سودان برخی از فعالیت‌های سیاسی-اجتماعی او را تشکیل می‌دهد. به عبارت دیگر او دنیا را می‌شناسد و از قالب بازیگر خوش‌سیمای موفق بیرون آمده و صدای بلندش را برای نجات چیزهایی که به نظرش بااهمیت است به‌کار می‌گیرد و همین امر باورپذیری حضورش در کمپین‌های پایداری محیط زیست نسپرسو را بیشتر می‌کند. به همین علت است که صدایش در نسپرسو شنیده می‌شود و مخاطبان گمان نمی‌کنند کسی که حقوق انسان‌ها برایش مهم است، دروغ بگوید و حرفش را باور می‌کنند. او سفیر برندی‌ست که جای درستی نشسته و زندگی شخصی و حرفه‌ای‌اش را وقف انسان‌ها کرده است و تا وقتی عکسش ثابت نشده انتخاب درستی‌ست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا