خبر

جهان در خانه بمان

ام بی ای نیوز: قسمت دوم بررسی آگهی‌های برندها با موضوع در خانه بمانید از برندهای اسنیکرز، لندروور، سازمان ملل…در هفته گذشته و با افزایش آمار مبتلایان و جان باختگان در اثر ویروس کووید ۱۹ یا ویروس کرونا به خصوص در ایالات متحده، شاهد ادامه انتشار آگهی‌هایی با پیام "در خانه بمانید" از سوی برندهای مطرح جهانی بودیم. به همین دلیل این هفته نیز چند نمونه از این آگهی‌ها را بررسی خواهیم کرد.یک، سازمان مللسازمان ملل متحد در طول بحران جهانی کرونا آگهی‌های مختلفی برای هشدار به ملت‌ها منتشر کرده است. در آخرین آگهی منتشر شده از این سازمان، با حذف مجسمه آزادی آمریکا، مجسمه حضرت مسیح برزیل و مجسمه گاندی هند از سه کشور نامبرده درخواست شده تا برای سلامتی خود در خانه بمانند. شاید تکنیک حذف بتواند از حذف افراد توسط کرونا جلوگیری کند.دو، شهرداری ترسیناشهرداری شهر ترسینا یا Prefeitura de Teresina، اینگونه و با این آگهی از مردم درخواست کرده در خانه‌های خود بمانند. در این آگهی که با تکنیک تلفیق خلق شده است دو شی  از دو موقعیت مختلف در راستای پیام خلاق تلفیق شده‌اند تا مقایسه‌ای در ذهن مخاطب صورت بگیرد. "ترجیح می‌دهید کجا باشید؟" در تابوت به خواب ابدی بروید و یا روی مبل راحت منزل چرت عصرانه خود را بزنید.سه، اسنیکرزاسنیکرز نیز در هفته گذشته این آگهی سریالی جذاب را خلق نمود. نکته قابل توجه این آگهی ماندن در کاراکتر و شخصیت همیشگی اسنیکرز است که حتی در دوران کرونا به خوبی توانسته ارتباط دو پیام متفاوت را ایجاد کند و این آگهی جذاب را خلق نماید. اسنیکرز شعار "خودت نیستی وقتی گرسنه‌ای" را به "خودت می‌مونی وقتی خونه می‌مونی" تغییر داد و ویژوال نیز موقعیت ناراحت کننده و اعصاب خوردکنی را به نمایش گذاشته که کاملا در ادامه کمپین‌ها و ارتباطات قبلی برند است.چهار، Thoughtrains Designاستودیو هندی Thoughtrains  با در نظر گرفتن سمبل مکث (Pause) به عنوان مستر آرت ورک خود و ساخت آن با اشیای مختلف در یک آگهی سریالی، به مخاطبان خود می‌گوید "مکثی ایجاده شده و چیزی تمام نشده. صبور باشید". در این آگهی سریالی با شعار در خانه بمانید، این استودیو از مردم و کسب و کارها می‌خواهد که صبر و آرامش داشته باشند.پنج، كلوگشاید سخت‌ترین بخش قرنطینه برای یک کودک، خانه ماندن باشد. کودکان چون به تفریح، سرگرمی و اکتشاف علاقه دارند، در این زمان حوصله‌شان سر می‌رود. برند غذایی کیلاگز در روز جهانی کودک با این آگهی سریالی، ضمن تبریک به کودکان مخاطبانش را به خانه ماندن دعوت کرد. کیلاگز با آگاهی از سختی این ایام به خصوص در روز جهانی کودک برای کودکان خبر از خلق فرصت و اکتشافی جدید با استفاده از قوه تخیل و رویاپردازی می‌دهد و بدین صورت می‌گوید که خانه می‌تواند فضا، جنگل و… برای تفریح و سرگرمی باشد.شش، لندروورلندروور از رقیبان خود عقب نمانده و با مجموعه پست‌هایی در شبکه‌های مجازی خود، نوع جدیدی از ماجراجویی برندش را به نمایش گذاشته است. در این پست‌ها با استفاده از اشیای مختلف مانند خریدهای روزانه، وسایل باغبانی، دستمال کاغذی و پوشه‌های لپتاپ ماشینش را خلق و از هشتگ #StayInStayAdventurous استفاده کرده است. لندروور از مخاطب ماجراجوی خود که این روزها برخلاف روحیاتش در خانه مانده است می‌خواهد که هرجایی که می‌توانند ماجراجو باشند، حتی در منزل.ایمان آزاد-mbanews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا