گزارش

جوایز استیوی؛ اسکارِ عرصه‌ی کسب و کار

اگر در کارتان حرفه‌ای و به‌روز باشید و اخبار بین‌المللی حوزه‌ی کاری‌تان را دنبال کنید، احتمالاً اسم جوایز استیوی به گوش‌تان خورده است؛ جوایزی که توسط شرکت طراح اسکار، امی و سایر جوایز مهم بین‌المللی طراحی شده و برنده شدنش مانند این است که در حوزه‌ی کاری خودتان اسکار گرفته باشید.

جوایز استیوی یا Stevie Awards یک مجموعه جوایز بین‌المللی در حوزه‌ی کسب و کار است که سالانه به برگزیدگان اعطا می‌شود و همه‌ی جنبه‌های محیط‌های کاری را پوشش می‌دهد. جوایز روابط عمومی، خدمات مشتریان، منابع انسانی، فناوری اطلاعات، مدیریتی، بازاریابی، انواع مختلف رسانه شامل جوایز وب، گزارش سالانه، رویداد و ویدئو، جوایز عملکرد تجاری و محصول جدید از جمله دسته‌بندی‌هایی است که جوایز استیوی را به یکی از پرطرفدارترین جوایز دنیا تبدیل کرده است. این جوایز در سال ۲۰۰۲ راه‌اندازی شد تا عموم مردم را از دستاوردها و مشارکت‌های مثبت سازمان‌ها آگاه کند و حرفه‌ای‌های عرصه‌ی کسب و کار را در سطح جهانی به همه بشناساند.

تلاش دست‌اندرکاران این برنامه بر این است که هیچ موفقیتی در هیچ جنبه‌ای از زندگی کاری را نادیده نگیرند. جوایز استیوی شامل هشت برنامه است که هر کدام دسته‌بندی و زمان‌بندی و تمرکز موضوعی خاص خود را دارد. بخش‌های آمریکا؛ بین‌المللی؛ آسیا- اقیانوسیه؛ آلمان؛ خاورمیانه و آفریقای شمالی؛ جوایز استیوی برای کارفرمایان بزرگ؛ جوایز استیوی برای فروش و خدمات مشتریان و جوایز استیوی برای زنان عرصه‌ی کسب و کار؛ اینها هشت دسته‌بندی یا برنامه‌ی جوایز استیوی است و نهمین برنامه هم قرار است با موضوع برتری تکنولوژیک در سال ۲۰۲۴ آغاز به کار کند. داوران جوایز استیوی تعداد زیادی از تحسین‌شده‌ترین مدیران، کارفرمایان، مبتکران و مدرسان کسب و کار را شامل می‌شوند.

برگزیدگان جوایز استیوی

هر کدام از برنامه‌های جوایز استیوی سالانه از دیدگاه‌ها و استعدادهای بیش از ۲۰۰ داور بهره‌مند می‌شود و همه‌ی شرکت‌کنندگان به نظرات همه‌ی داوران درباره‌ی کارشان دست‌رسی خواهند داشت که دستاوردی گران‌بهاست. این رویداد سالانه از حمایت اسپانسرهایی مثل سرشناس‌ترین بازاریابان B2B، ناشران و نهادهای دولتی برخوردار می‌شود. بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی جوایز استیوی ۱۸ ملیت را پوشش می‌دهد و در تلاش است خلاقیت را در تمامی اشکالش شناسایی کند. شرکت در این رقابت مزیت‌های فراوانی برای شرکت‌کنندگان دارد و روشی مقرون‌به‌صرفه برای قدردانی کارفرمایان از کارمندان ارزشمندشان و ایجاد یا تقویت برند سازمانی است. در این رقابت جهانی، سازمان‌های کوچک هم در قیاس با شرکت‌های بزرگ از شانس یکسانی برای برنده شدن جایزه برخوردارند. هر سال شرکت‌های صاحب‌نامی مثل هوآوی، سامسونگ، تویوتا، یونیلور در کنار سازمان‌های کوچک و متوسطی که همچنان در حال شکل‌دهی برندشان هستند، برنده‌ی جایزه می‌شوند.

اگر آژانس‌های تبلیغاتی و بازاریابی در این رویداد شرکت کنند، فعالیت‌هایشان نه فقط توسط رقبا، بلکه توسط مشتریان احتمالی‌شان مورد ارزیابی و تقدیر قرار می‌گیرد. و در نهایت این که برندگان از طریق وب‌سایت و رسانه‌های اختصاصی این رویداد معرفی خواهند شد که فرصتی استثنایی است؛ چرا که وب‌سایت جوایز استیوی هر ماه بیش از ۷۰هزار بازدیدکننده دارد و هر هفته بیش از ۲۴هزار نفر برای دریافت خبرنامه‌ی ایمیلی این رویداد ثبت‌نام می‌کنند. صفحات فیس‌بوک، لینکدین و توییتر جوایز استیوی هم هزاران نفر دنبال‌کننده دارد.

در سال ۲۰۲۳ جوایز بین‌المللی استیوی از طرف بیش از ۶۰ ملیت به سازمان‌ها و اشخاص اعطا شد و جوایز بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی نیز در دوم مارس ۲۰۲۴ طی مراسمی در راس‌الخیمه‌ی امارات به برندگان اهدا خواهد شد. امسال نام شرکت‌هایی مثل آرامکو عربستان (غول نفتی عربستانی و باارزش‌ترین شرکت حال حاضر جهان از لحاظ اقتصادی)، هالک بانک ترکیه (یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های ترکیه)، چند مورد از ادارات دولتی امارات از قبیل اداره املاک، وزارت خارجه امارات، اداره کل دولتی منابع انسانی امارات، دی‌ اچ ال دفتر خاورمیانه (بزرگ‌ترین شرکت پستی جهان)، پلیس امارات، شورای عالی ورزش امارات، اپراتور موبایل Ooredoo (یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای موبایل خاورمیانه و آفریقا)، کوکاکولا ترکیه، وزارت تجارت و اقتصاد قطر، بانک بین‌المللی امارات، شورای سلطنتی منطقه تجاری یانقوب عربستان (یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی عربستان)، وزارت فرهنگ عربستان، ساگرا ترکیه (معادل ترکیه‌ای شرکت کاله)، دانشگاه علوم فناوری امارات، بی‌اس‌اچ آلمان دفتر ترکیه (مالک برندهای معتبری چون بوش و زیمنس)، بیمه آلیانس آلمان دفتر ترکیه (یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه‌ای جهان)، شرکت اینفلو آمریکا دفتر خاورمیانه (یک شرکت معتبر حوزه شبکه‌های کامپیوتری) و شرکت مخابرات عربستان (stc) (بزرگ‌ترین اپراتور موبایل عربستان) در میان برگزیدگان دیده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا