خبر

حال خوب با شیرهای شیشه‌ای پگاه

ام بی ای نیوز: گاهی برخی از محصولات آنچنان با لایه لایه‌ی زندگی مشتریان آمیخته می‌شوند که به مرور جزیی از خاطرات و بهترین لحظات زندگی آنها را شکل می‌دهند. مخاطبان در مواجه با جزییات چنین محصولاتی؛ حتی اگر نامی از برند نیز نباشد، آنها را می‌شناسند. یکی از محصولات خاطره انگیز ایرانیان بخصوص در دهه شصت و هفتاد، شیر با بطری شیشه‌ای برند پگاه است. محصولی نوستالژیک که مدتها در بازار موجود نبود و برند مجددا به بازار ارائه کرده است. اکثر مخاطبان به محض دیدن این محصول در فروشگاه فورا به سراغ آن رفته و خریداری می‌کنند. عملکرد مخاطبان به این مرحله ختم نشده و اکثر آنها تصویر و حس خوشایند خرید را در شبکه‌های اجتماعی ثبت و خاطرات گذشته را یادآوری می‌کنند. ام بی ای نیوز به منظور دریافت اطلاعات بیشتر درباره این محصول گفتگویی با علی عطار، مدیر روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی صنایع شیر ایران (پگاه) داشته که در ادامه می‌خوانید.شیرهای پاستوریزه با بطری‌های شیشه‌ایعطار در این باره گفت: در این پروژه تصمیم بر این شد، با هدف برندینگ، شیرهای پاستوریزه با بطری‌های شیشه‌ای مجددا به بازار ارائه شوند. این محصول نوستالژیک و خاطره ساز فعلا در تهران توزیع شده اما در تلاش هستیم، آن را در چند شهر دیگر کشور نیز ارائه کنیم. درباره اینکه چرا پگاه تصمیم به ارائه این محصول گرفت، باید بگویم: تحقیقات بازار ما نشان داد، مخاطبان همچنان حس خوشایندی نسبت به این محصول و بسته‌بندی آن داشته و دیدن دوباره آن خاطرات خوبی را برای آنها زنده می‌کند. نکته جالب این بود: مخاطبان در آن زمان این محصول را به خاطر شرایط کشور به راحتی تهیه نمی‌کردند اما با این حال آن را دوست دارند. براین اساس، پگاه به منظور ایجاد این حس خوب تصمیم به تولید دوباره محصول گرفت. بازخورد نسبت به این محصول قابل توجه بوده و معمولا هر مخاطبی بعد از خرید فورا نسبت به اشتراک تصویر آن در شبکه‌های اجتماعی اقدام می‌کند. البته گروه ما قبل از توزیع محصول تصاویری از آن را در اینستاگرام به اشتراک گذاشته و از مخاطبان درخواست کرد، حس شان را بگویند. بعد از سه روز این تصویر نزدیک به چهل و پنج هزار پیام دریافت کرد. جالب این است، کلمات مشخصی به مانند نسل، دوران و نوستالژی در این پیام‌ها بارها تکرار می‌شوند. تعداد قابل توجه‌ای از پیام‌ها به سرشیر و خامه‌ی این محصول تاکید کرده‌اند. نزدیک به هفت هزار و صد و هشت پیام مستقیما به این موضوع اشاره کرده‌اند. این تعداد پیام؛ نشان از استقبال مخاطبان داشت. علاوه براین، تصاویر مورد نظر به سرعت در شبکه‌ی اجتماعی وایرال شد. جالب این است؛ پگاه از هیچ اینفلوئنسر و یا شخصیت مشهوری برای تبلیغات بهره برداری نکرده و تصاویر محصول بطور خودجوش در حال انتشار است.درب قرمز رنگ آلومینیومی قدیمیعطار گفت: حین تولید به دلیل قدیمی بودن دستگاه‌ها تصمیم به تغییر بسته بندی گرفتیم اما استقبال از محصول به حدی بود که پگاه تلاش خود را برای تولید این محصول انجام داد. مخاطبان محصولی شبیه به همان بسته بندی را درخواست می‌کنند. حتی بسیاری تاکید به درب قرمز رنگ آلومینیومی قدیمی دارند. در نظر داشته باشید، تولید دوباره این محصول به خاطر قدمت دستگاه‌ها با چالش‌هایی روبرو بوده است. در واقع تولید دوباره محصول نزدیک به دو سال طول کشید و در حال حاضر بطری محصول سبک‌تر و با شیشه‌های یکبار مصرف به بازار ارائه شده اند. کمپینی تازه در راه استعطار درباره توزیع این محصول در تهران گفت: پگاه با تمام ظرفیت دستگاه در حال تولید محصول است. امیدواریم در آینده‌ی نزدیک بتوانیم ظرفیتمان را چندبرابر کنیم. در نظر داشته باشید، پگاه در تلاش برای ایجاد حال خوب در مشتریانش است و هدف افزایش فروش و دریافت سود از این کار را ندارد. پگاه به عنوان قدیمی‌ترین تولید کننده شیر پاستوریزه در ایران، توجه به مخاطبان را وظیفه خود دانسته و در برنامه‌های خود علاوه بر فروش به مواردی دیگری نیز توجه می‌کند. مدیر روابط عمومی صنایع شیر ایران درباره تبلیغات این محصول گفت: در راستای برندینگ برند، تبلیغاتی در مترو و اتوبوس و فضای مجازی اجرایی کردیم. در این تبلیغات، تصویری از شیرهای شیشه ای و مدت زمان فعالیت پگاه قید شده است. در پایان و درباره فعالیت‌های آینده برند باید بگویم: پگاه در آینده نزدیک و در ماه مبارک رمضان کمپینی را اجرایی خواهد کرد.

mbanews.ir-نرگس فرجي 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا