خبر

حمایت از مصرف کننده، رسالت برندهای بزرگ

ام بی ای نیوز: شهرفرش در کمپینی که با تاریخ رند ۹۹/۹/۹ اکران شده بود تلاش کرد حسن ختامی متفاوت برای "طرح حمایتی فروش اقساطی تا ۱۴۰۰ ایجاد کند که با کمی تغییر به علت تعطیلی ها این تاریخ به ۹۹/۹/۳۰ رسید.مهدی قلخان مشاور مارکتینگ مجموعه شهرفرش ضمن اعلام این مطلب افزود: انتخاب این تاریخ با توجه به خاص بودن طرح که از مدتها قبل آغاز شده بود و شروع پرداختها را توسط مشتری به سال ۱۴۰۰ موکول کرده بود، سعی داشت ضمن ایجاد نوعی شگفتی، همراهی و حمایت از مشتریانی را داشته باشد که تمایل و نیاز به خرید فرش داشته اما به دلایل اقتصادی امکان آن را ندارند.در واقع هدف از این کمپین این بوده که به شکلی به مخاطب کمک شود تا با رضایتمندی بدون کمترین دغدغه به خرید فرش اقدام کند.وی در ادامه با اشاره به این موضوع که اصولا فروش اقساطی برای صاحبان کسب و کار نوعی ریسک محسوب می شود و در برخی موارد کاهش سود حتی برای تامین کننده ها را نیز دربردارد، افزود: برندها در شرایط فعلی که مشکلات اقتصادی اقشار مختلف را تحت تاثیر قرارداده در برابر مخاطبان خود مسئول هستند، چرا که بعد از گذشت این دوران رفتار آنها با مشتری مورد ارزیابی و قضاوت قرار خواهد گرفت.بر همین اساس شهرفرش طرح هایی را با رویکردی حمایتی برای فروش اقساطی ایجاد کرده که طی سالهای گذشته پیوسته ادامه داشته و مورد استقبال مشتریان این مجموعه واقع شده است و البته رویکرد کمیپن بعدی که پس از وقفه ای کوتاه اکران می شود نیز بر همین منوال ادامه خواهد داشت.او گفت: حفظ هویت برند در محتوا و عملکرد و همچنین درساختار و رنگ و شکل ظاهری آن طی چند سال اخیر مدنظر قرارداشته و یکپارچه بوده و سعی شده همچنان این رویکرد ادامه داشته باشد. طبق بازخوردهایی که از مخاطبان داشتیم هرتابلوی تبلیغاتی با بکگراند رنگ قرمز درسطح شهر ابتدا برند شهرفرش و سپس بانک ملت را تداعی می کند که این نشانه ی موفقیت یک برند است که توانسته در مسیری یکپارچه در تمامی ابعاد و حوزه های تبلیغاتی عمکرد داشته باشد و هویت بصری آن مخاطب را تحت تاثیر قراردهد.مشاور مارکتینگ مجموعه شهرفرش درادامه به تفاوت عملکرد مسئولیت اجتماعی برندها و رویکرد حمایت گرانه آنها اشاره داشته و افزود: فضای تبلیغاتی شهرفرش برمبنای مسئولیت اجتماعی شکل نگرفته است، چرا که اصولا مسئولیت اجتماعی رویکردی است که برمبنای یک معضل یا موضوع خاص اجتماعی شکل می گیرد و برندها با آن همسو می شوند، اما رویکرد حمایتی یک گام جلوتر با شناسایی مشکل مخاطب که به عنوان نمونه درشرایط اقتصادی فعلی عدم توان خرید است، با ارائه ی راه حل رسالت خود را نیز جامه ی عمل پوشانده و با راهکارهایی نظیر فروش اقساطی و… به کمک مخاطب می رود که به نظر من این اقدام ستودنی است.-mbanews.irمریم غضنفری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا