گزارش

خلاقیت چگونه می‌تواند میزان فروش را افزایش دهد

اگر قرار باشد خلاقیتتان جواب دهد، حضور آنلاین پر رنگ و قانع کننده نقش پر رنگی در این زمینه ایفا خواهد کرد. با این وجود، راه اندازی یک وبسایت مخصوص به خود صرفا به معنای ابزاری تبلیغاتی به عنوان یک خویش فرما (فریلنسر) نبوده بلکه راهی عالی برای کسب درآمد از طریق ایجاد سر و صدا در دنیای اینترنت به شمار می‌رود. ممکن است بخواهید کتابی که خود نوشته اید منتشر یا یک دوره آموزشی آنلاین در زمینه مهارت تخصصی‌اتان برگزار کنید. به این ترتیب، راه‌های مختلفی برای کسب درامد اضافی وجود دارد که احتمالا در آینده به منبع اصلی درآمد شما تبدیل خواهد شد.
با این حال، فقط آنلاین شدن برای کسب موفقیت کافی نیست بلکه باید راه‌هایی برای متمایز شدن و در نهایت فروش محصولاتتان پیدا
کنید. در ادامه به ذکر بهترین نکات کلیدی برای افزایش آمار فروش آنلاین می‌پردازیم:

۱. وبسایت خود را منحصر به فرد کنید.
اول از همه باید مطمئن شوید که افراد می‌توانند به راحتی شما را در گوگل پیدا کنند. اینجاست که آشنایی با سئو و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محصولاتتان لازم و ضروری به نظر می‌رسد. اما این فقط شروع کار است. آنچه مهم تر است، لزوم متمایز ساختن خود از سایر کسب و کار‌های فعال در بازار خواهد بود. توضیحاتی که برای محصول خود می‌دهید، نباید شبیه دیگر محصولات مشابه موجود در بازار باشد. این همان مزیت منحصر به فردیست که شما را خاص خواهد کرد. به عنوان مثال، شرکت‌های فعال در زمینه فناوری اطلاعات می‌توانند در این رابطه به شما کمک کرده و راهی برای ساخت یک مدل سه بعدی از محصولتان پیش پای شما بگذارد. به این ترتیب، خریداران می‌توانند قبل از خرید، آن‌ها را از همه زوایا بررسی کنند. در نهایت تولید و انتشار یک نوع محتوای جذاب از قبیل ویدئو‌های خوش آب و رنگ تبلیغاتی، شما را از دیگر رقبا متمایز خواهد نمود.

۲. به بازدید کنندگان کمک کنید تا آنچه را نیاز دارند به راحتی پیدا کنند.
در دنیای امروز افراد زیادی را می‌بینیم که علی رغم تلاش فراوان برای جذب افراد به سوی وبسایت خود، تمرکز چندانی بر روی مسیر رسیدن مخاطبان به مقصد ندارند. به عنوان مثال اگر تصمیم به فروش محصول خاصی در وبسایت خود گرفته اید، بسیار مهم است کاری کنید تا مشتریان بتوانند به راحتی به چیزی که نیاز دارند، دست یابند. جستجوی مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی، راه حلی ایده‌آل برای نیل به این هدف به شمار می‌رود. از لحاظ سئو، اگر هیچ کلمه کلیدی و خاصی در توضیحات مربوط به محصول وجود نداشته باشد، ممکن است جستجو‌های متن محور به سبک سنتی به نتیجه نرسند. در مقابل، جستجو‌هایی با محوریت هوش مصنوعی، می‌توانند عبارات مرتبط از لحاظ معنایی را شناسایی کرده و برای مثال در پاسخ به جستجوی کلمه «کامپیوتر»، نتایجی از جمله کامپیوتر شخصی، لپ تاپ یا تبلت را در کنار هم ارائه دهند.

۳. فرآیند احراز هویت را آسان کنید.
شناخت روحیات و ویژگی‌های مشتریان یک اولویت است اما بمباران آن‌‌ها با فرم درخواست اطلاعات شخصی نیز کار درستی نخواهد بود. راه حل بهتر این است که از طریق یک سازمان بزرگ و معروف در سرتاسر جهان با مشتریانتان آشنا شوید. بیشتر مردم اغلب اوقات وقتی با درخواست تکمیل فرم اطلاعات شخصی مواجه می‌شوند، به نوعی احساس ناراحتی خواهند کرد اما با وجود یک سرویس احراز هویت بین‌المللی، که اطلاعات افراد از قبل در آن ثبت گردیده، کار راحت خواهد شد. به عنوان مثال سیستم پرداخت «Apple Pay»، در این زمینه بسیار به شما کمک می‌کند.

۴. پرداخت‌ها را بدون خطا انجام دهید.
یکی از بزرگ ترین اتفاقاتی که باعث می‌شود فروشگاه‌های آنلاین بخشی از درآمد خود را از دست دهند، وقتی است که مشتریان موقع پرداخت هزینه با مشکل مواجه شده و خرید خود را رها کنند بنابراین برخورداری از یک سیستم پرداخت قابل اعتماد و بدون اشکال، اهمیت زیادی دارد. برخی مشتریان ترجیح می‌دهند از کارت اعتباری استفاده کرده و برخی دیگر طرفدار نقل و انتقال بانکی هستند. ایجاد امکان پرداخت قسطی نیز می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. هر چه طیف گزینه‌هایتان گسترده تر باشد، میزان فروش آنلاین افزایش خواهد یافت.

۵. به موقع محصول را تحویل دهید.
این روز‌ها چندان مهم نیست که چه چیزی را در وبسایت خود می‌فروشید، به هر حال اگر نتوانید محصول یا خدمات مورد نظرتان را به موقع تحویل مشتری دهید، مشتری جای دیگری می‌رود. در صنعت مواد غذایی و خواربار فروشی، برخی فروشگاه‌‌ها در قالب خدمات تحویل فوق سریع در عرض ۱۵ دقیقه، به سرعت سفارشات را به دست مشتری می‌رسانند. پس شما هم در رقابت با آن‌ها باید بر سرعت تحویل محصولات خود بیفزایید. در راستای افزایش آمار فروش آنلاین، مشارکت با یک همکار تدارکاتی که تحویل به موقع را تضمین می‌کند، اهمیت فراوانی خواهد داشت. این نیروی تدارکاتی می‌تواند یک سرویس پستی ملی یا یک شرکت استخدام پیک در مناطقی باشد که مشتریان آنلاینتان در آن نواحی زندگی می‌کنند.

www.creativeboom.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا