خبر

داستان موسی و شبان از منظر مارکتینگ

ام بی ای نیوز: داستان موسی و شبان از دفتر دوم مثنوی معنوی (دید موسی یک شبانی را به‌راه…. کو همی ‌گفت ای گزیننده اله تو کجایی تا شوم من چاکرت….. چارقت دوزم کنم شانه سرت) را می‌توان از منظر کسب وکار نیز مورد بررسی قرار داد.مولوی در داستان زیبای موسی و شبان به این معنی پرداخته‌است که گاهی اوقات حتی افراد متخصص و خبره که در مقام مشاور یا منتقد موضوعی را بررسی می‌کنند، به جای پرداختن به هدف نهایی درگیر جزئیات و ظواهر موضوع می‌شوند. این مهم در حوزه‌ی بازاریابی و برندسازی نیز بسیار دیده می‌شود.هدف نهایی: فروش بیشتردر هر کسب‌وکار خصوصی، هدف نهایی جلب‌نظر مشتری بیشتر، فروش بیشتر و سود بیشتر است و این جان‌مایه‌ی رقابت آزاد است. سایر موضوعات در اطراف این هدف اصلی سیر می‌کند. لازم به‌ذکر است که برندسازی و بازاریابی نیز در کسب‌وکار برای نیل به این هدف به‌وجود آمده‌است و در دایره‌ی کسب‌وکار تعریف می‌گردد.پای‌بندی به اصول یا تمرکز بر نتایجمشکل آن‌جا پیش می‌آید که کسب‌وکاری به هر دلیل در اهداف کلیدی خود موفق است، اما زمانی‌که به تحلیل عملکرد آن در ارتباطات بازاریابی می‌نشینیم، از منظر سیستماتیک و آکادمیک مردود می‌شود. در چنین موقعیتی آیا اصول اهمیت بیشتری دارند یا نتیجه‌ای که همان اصول در پی آن هستند؟Sustainable Profitable Growthجواب به این سوال یک‌وجهی نیست، چرا که در همان حال که اصل کسب‌وکار فروش و سود بیشتر است، اما رعایت اصول منجر بهSustainable Profitable Growth رشد پایدار سودآور) می‌شود و این بدان معنی است که رشد و موفقیت آتی در گرو رویکرد سیستماتیک به بازاریابی و برندسازی است، اما نه تا آن حد که فرصت‌های امروز را از دست بدهیم.ما برون را ننگریم و قال راما درون را بنگریم و حال راmbanews.ir- نرگس فرجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا