خبر

داستان شنیدنی نیو بیتل

«نیو بیتل» از زمان عرضه در سال ۱۹۹۸ میلادی تاکنون سنت و سبک زندگی مدرن را در هم آمیخته است. این خودرو و جانشین سلف آن، بیتل، که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد، میلیون­ها طرفدار در سرتاسر جهان را به سوی خود جذب کرده است. روند تولید این خودرو در سال ۲۰۱۹ متوقف گردید. در ابتدا چشم اندازی وجود داشت، یک رویا از بی شمار رویای موجود در سرزمین افسانه ای فرصت­ها: در مرکز طراحی آمریکا، که در سال ۱۹۹۱ میلادی توسط فولکس واگن در «سیمی ولی» در کالیفرنیای جنوبی تاسیس شد، کارمندان بر روی یک خودرو با تکنولوژی رانندگی جایگزین کار می­‌کنند.

در ایالات متحده آمریکا بیتل اصلی هنوز مظهر فولکس واگن محسوب و از آن به عنوان نماد ماندگار کیفیت یاد می­شود. بنابراین دو طراح معروف به نام­های «فریمن توماس» و «جی کارول میز» شکل گرد و سوسکی بیتل را توسعه دادند. در نمایشگاه دیترویت در ژانویه ۱۹۹۴، آن­ها نهایتا از خودروی فولکس واگن مدل «کانسپت وان» رونمایی کردند.

این اتومبیل با شکلی شبیه به نیمکره، فرم­های روان، جمع و جور، متفاوت، دست به ترویج مجدد خودروی قدیمی با ظاهری مدرن تحت عنوان «نیو بیتل فولکس واگن» زدند. نیو بیتل تجسم سبک زندگی مدرن و حال و هوای عصر جدید است. واکنش مثبت رسانه­های دولتی و تجاری، فولکس واگن را ترغیب می­کند تا بیشتر به دنبال تحقق این ایده باشد. در ماه مارس همان سال، این اتومبیل کروک بر اساس خودروی مدل «کانسپت وان» در ژنو ارائه داده شد. به دنبال آن در پاییز سال ۱۹۹۵ در نمایشگاه اتومبیل توکیو، خودرو با طراحی بهتر و الزامات فنی تولید خودرو معرفی گردید. قبل از پایان نوامبر، تصمیم بر آن شد که خط تولید «کانسپت وان» راه اندازی گردد. پنج ماه بعد، بازدید کنندگان در نمایشگاه اتومبیل ژنو با خودروی مفهومی تجدید نظر شده ای آشنا شدند که سقف شیشه ای آن به طور افقی باز می­شود: «نیو بیتل»از آن زمان به بعد، فقط دو سال طول کشید تا اولین نمونه­های جانشین نیو بیتل در مارس سال ۱۹۹۸ در ایالات متحده آمریکا به فروش برسند و فقط شش ماه پس از آن فرصت ثبت سفارش در اروپا برای رانندگان به وجود آمد. در حالی که ایالات متحده آمریکا از همان ابتدا نقشی اساسی در توسعه مدل جدید خودروی فولکس واگن ایفا کرده است، خودروی جدید شرکت در کارخانه فولکس واگن در شهر پوئبلا، واقع در مکزیک تولید می­شود.بیتل جدید با حال و هوای مردم در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی کاملا هماهنگ است. از آن زمان تاکنون اینترنت و خطوط هوایی ارزان قیمت جهانیان را به هم نزدیک تر کرده است. رکود ادراکی دهه ۱۹۸۰ که در «نسل خودرو­های گلف»، اثر نویسنده معروف، فلوریان ایلیز» جاودانه شد، جای خود را به یک تجدید حیاتی جهانی داد. سبک موسیقی و رقص «تکنو» – به عنوان روی دیگر سکه – به دنیای مد نیز راه پیدا کرد. در آن هنگام ایالات متحده آمریکا به لطف جذابیت و کاریزمای بیل کیلینتون دموکرات اداره می­شد. با انتخاب «گرهارد اشرودر» به عنوان صدر اعظم آلمان در سال ۱۹۹۸ میلادی، عصری جدید شروع شد.

www.volkswagenag.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا