خبر

دژآران؛ خلاقیت بصری با مداد نارنجی

ام بی ای نیوز: صفحه‌ی اینستاگرام یک مرکز برگزارکننده‌ی دوره‌های آمادگی آزمون نظام‌مهندسی شاید در میدان بی‌انتهای خلاقیت چندان کاری نداشته باشد.این مرکز قرار است به مخاطبانش تاریخ‌های برگزاری را اعلام کند و نهایتا به آنها بگوید که قرار است با دژآران موفق شوند. لابد پست‌های ساده‌ای که رویشان نوشته‌هایی به چشم بخورد، کافی‌ست؛ مثل کاری که این روزها در بیشتر موسسه‌های آموزشی می‌بینیم.در صفحه‌ی اینستاگرام دژآران، اما، از قبل از شروع سال ۱۳۹۸ یک مداد نارنجی به نقش اول پست‌ها تبدیل شده است. دیگر از پست‌های شلوغ و پر از نوشته یا پست‌های نارنجی پیشین خبری نیست و پس‌زمینه‌‌ی تصاویر بیشتر سفید است. مدادها نقش‌های مختلفی به خود گرفته‌اند؛ از ماهی تبریک سال نو، تا عقربه‌ی ساعت و قیف بستنی. یک وقتی هم یکی‌شان تصمیم گرفته در روز تولد تسلا پشت گوش او بنشیند و لابد کپشن نمکیِ پست هم کار همین مداد است.مداد در این صفحه همه کار می‌کند و اگر به آن به عنوان ابزار پاسخ به پرسش‌های آزمون نگاه کنیم، پس جای درست خودش نشسته است. مخاطبان صفحه به تماشای چیزی می‌نشینند که به آن نیاز دارند و در عین حال خلاقیت صفحه مجذوب‌شان می‌کند. خلاقیتی که تا بیش از سی پست به شکلی غیرتکراری و مرتبط با زمینه‌ی کاری مرکز دژآران و مخاطب ادامه پیدا کرده است و یک‌نواختی معمول صفحه‌های آموزشگاه‌ها را از بین می‌برد.تصاویر ساده‌اند و در برخی موارد ممکن است طرح‌هایی شبیه‌شان در برندهای دیگر دیده شده باشد. اما حرف اصلی استفاده از یک عنصر ساده در طرح‌های ساده به عنوان کلیدواژه‌ی بصری پست‌هاست. این‌که به جای پست‌های اعلامیه‌ای مرسوم وارد صفحه‌ای می‌شویم که تصویرها حرفی برای گفتن دارند.در یکی از پست‌های دژآران که قرار بوده روز تولد تسلا را تبریک بگویند، همان‌طور که گفتم مداد را پشت گوش تسلا گذاشته‌اند و با چاشنی طنز کپشن را نوشته‌اند. در این کپشن تسلا زاده‌ی ایران است و پیش از آن‌که نیکولا نامیده شود، به نیک‌لاس تَسَلی شهرت داشته است. او همان‌طور که انتظار می‌رود در کلاس‌های آمادگی آزمون نظام مهندسی مرکز دژآران آموزش دیده و سپس با دعوت ادیسون از ایران می‌رود و به شهرت می‌رسد.از نظر کلامی صفحه هنوز جای کار دارد. به این معنا که پیوستگی صدای برند در جاهایی از بین رفته است. دژآران بین رسمی حرف‌زدن و گپ‌و‌گفت خودمانی گیر می‌کند. بین سخت حرف‌زدن و انتخاب کلمات روزمره و آسان مردد است. گاه از کلمه‌هایی استفاده می‌کند که برای مخاطب هدف پیرند.شاید مداد بتواند کمی نرمی کلمات را بیشتر کند و رنگ نارنجی‌اش طراوتی باشد برای لحنی که قرار است انتخاب شود.mbanews.ir-نازنین کی‌نژاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا