مصاحبه

رقیب طلبی فروت لند در بازار آبمیوه ها

با ورود به فصل گرما ارائه محصولات جدید حوزه آبمیوه‌ها، رونق بیشتری می‌گیرد. برند میهن نیز چندی ست محصول جدیدی را در این حوزه ارائه و برای معرفی آن تبلیغات گسترده ای را شروع کرده است. برند میهن از تازه واردان عرصه آبمیوه است و با ورودش به این حوزه سروصدای زیادی به پا و نظر مخاطبان را به خود جلب کرده است. ام بی ای نیوز با فرهاد پورمحمد مدیرتبلیغات شرکت لبنی میهن به گفتگو نشسته تا درباره ابعاد مختلف این محصول و فعالیت های تبلیغاتی که در این رابطه صورت گرفته بیشتر بداند. در ادامه پورمحمد به سئوالات مختلفی پاسخ داده که می‌خوانید.

فرهاد پورمحمد مدیر تبلیغات شرکت لبنی میهن درباره علل ورود این شرکت به عرصه بازار آبمیوه‌ها می‌گوید: شرکت میهن با توجه به حوزه فعالیتی که دارد، آنچنان با تولید محصول در عرصه آبمیوه‌ها بیگاه نیست و تقریبا تمامی تجهیزات و مواد اولیه این محصولات در مجموعه موجود و تهیه می‌شود. بنابراین با اینکه این محصولات تابحال جزء سبد کالایی میهن نبوده اند اما این شرکت بدون هیچ چالشی نسبت به تولید و عرضه آن ها اقدام کرده است. البته هدف شرکت میهن همیشه متمرکزعمل کردن در بازار بوده تا بتواند، محصولات و یا اقداماتی انجام دهد که نیازهای مشتریان را برطرف کند. این برند معتقد است که حرکت برحسب نیاز مشتریان باعث بقاء در بازار و همراه کردن مشتریان و یافتن مخاطبان جدید است. بنابراین حضور در بازار آبمیوه‌ها هم با اینکه مطمئنا چالش‌های را به همراه دارد اما برای برند میهن جالب و دلنشین است. پورمحمد درباره زمان حضور این محصول جدید به بازارا می‌گوید: محصول آبمیوه ها، تقریبا اواخر بهمن و اوایل اسفند لانچ و از همان زمان توزیع آن در بازار شروع شده است. از آن زمان به بعد توزیع مویرگی محصول آغاز و رفته رفته در حال گسترش است و به زودی از این محصول مشتریان در تمامی کشور استفاده خواهند کرد. این محصول جزء سبد کالایی میهن است و با همان سیستم توزیع شرکت در حال انجام است. پورمحمد در پاسخ به این سئوال که میهن با توجه به بازار کم رقیب اما قدرتمند برای حضور در حوزه آبمیوه چه روندی را در پیش گرفته می‌گوید: میهن با علم به اینکه بازار آبمیوه پررقیب نیست اما همان تعداد کم بسیار قدرتمند بوده و سهم بازار زیادی دارند، وارد این عرصه شده است. به نوعی برای ورود به این حوزه تحقیقات بازار کافی صورت گرفته و همه جوانب به دقت در نظرگرفته شده است اما نکته مهم این است که میهن با توجه به شرایط، هدف رقابت ندارد و سعی دارد به نیاز مشتریانش پاسخ داده و رفته رفته حضورش را در بازار تثبیت کند. مدیرتبلیغات میهن درباره اینکه آیا برند به فروش مورد نظرش تابحال رسیده، می‌گوید: در این باره صحبت کردن کمی زود است اما با توجه به اینکه نمایندگان دائم، سفارش بیشتر محصول را میدهند، نشان از آن دارد که بازار کشش لازم را پیدا کرده و مشتریان در این فاصله هم آن را شناخته و با محصول جدید ارتباط لازم را برقرار کرده‌اند. همین موضوع باعث شده که تولید این محصول افزایش یابد تا عرضه و تقاضا برابری کند. چون نمی‌توان فقط تبلیغات و محصول را معرفی اما نسبت به عرضه و تولید آن بی توجه بود. بنابراین تلاش برند این است که بدون هیچ مشکلی محصولات را به بازار و به دست مشتریان برساند.

پورمحمد درباره مزایای این محصولات آبمیوه نسبت به محصولات رقبا می‌گوید: سعی‌مان بر این است که محصولات کیفیتی برابر با سایر محصولات برند میهن داشته و از مواد بهتر و خوبی تهیه شود. در این باره سعی شده استانداردها لحاظ و مصرف کنندگان از محصولات لذت ببرند. همچنین این محصولات در دو اندازه تتراپک و در طعم‌های مختلفی به مانند هلو، پرتقال، انار، سیب، آلبالو و… به بازار عرضه شده است. این برند فروت لند نام دارد و طعم‌های مختلف نیز در زیرمجموعه آن بدست مشتریان خواهد رسید.

پورمحمد درباره علت انتخاب نام برند فروت لند می‌گوید: نام برند نیز براساس برنامه ریزی تعیین شده است. درباره اینکه چرا نام کمی خارجی به نظر می رسد باید بگویم: به خاطر نگاهی‌ست که برند میهن نسبت به بحث صادرات محصولاتش دارد. برند میهن تمامی محصولات را با هدف صادرات به کشورهای دیگر تولید می‌کند، همین موضوع باعث شده که از همان ابتدای تولید همه جوانب بخصوص زوایای مختلف نام را در نظر بگیریم. پورمحمد در رابطه با شیوه‌های تبلیغاتی و راهکارهای بازاریابی اجرا شده در جهت معرفی محصول تازه برند میهن می‌گوید: برند میهن برای معرفی این محصولات، سمپلینگ گسترده ای در بسیاری از شهرهای کشور در ایام نوروز اجرایی کرده است. این سمپلینگ با هدف معرفی محصولات فروت لند برنامه ریزی و با استقبال قابل توجه‌ای مواجه شد. همزمان با این سمپل گسترده، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نیز شروع و مخاطبانی که هنوز از این محصولات استفاده نکرده بود نیز در جریان قرار گرفتند. البته برنامه‌های گسترده‌تری نیز در نظر گرفته شده که به مرور و با تولید بیشتر این محصول اجرایی خواهد شد. چون تبلیغات باید با میزان محصولات در بازار هماهنگی داشته باشند تا مخاطبان نسبت به همراه برند دلزده نشوند. در مجموع این محصولات تازه وارد بازار شده‌اند اما با این حال بازخورد خوبی از جانب مشتریان دریافت کرده ایم که امید است به زودی بتوانیم تبلیغات را با گستردگی بیشتری اجرایی کنیم. mbanews.ir-نرگس فرجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا