خبر

روند­های داغ تبلیغات در ۲۰۲۱ (قسمت اول)

ام بی ای نیوز: با ورود فناوری دیجیتال به دنیای تبلیغات، کارشناسان تبلیغات دیجیتال پیش بینی می­کنند که در سال ۲۰۲۱ پنج روند اصلی زیر بر صنعت تبلیغات تسلط داشته باشند: ۱- تبلیغات برنامه ریزی شده ارائه داده شده از طریق هوش مصنوعیبزرگترین روند تبلیغاتی که در سال ۲۰۲۱ شکل خواهد گرفت، احتمالا فوران در انجام تبلیغات برنامه ریزی شده از طریق هوش مصنوعی (AI) با هدف اتوماتیک کردن فرایند خرید آگهی تبلیغاتی است. روند فوق این فرصت را برای برند­ها فراهم می­کند تا حتی مخاطبان خاص تر را نیز هدف قرار دهند.به علاوه، هر چه دامنه کانال­های مورد استفاده برای دسترسی به مشتریان گسترش یابد، مدیریت آن نیز دشوار تر خواهد شد. مدیریت سیستم عامل­های برنامه ریزی شده از طریق هوش مصنوعی این مشکل را حل می­کند زیرا آن­ها از سیگنال­های هدفگیری و مطابقت فوری برای آگهی­های تبلیغاتی یا کمپین­های شخصی و منحصر به فرد از طریق هر کانال ویژه و مشخصی بهره می­برند.در این حوزه، روند­های مهیجی از قبیل استفاده از جستجوی صوتی و ارسال فرامینی از این نوع برای نیل به اهداف تجاری، معرفی بلاکچین یا شبکه اینترنتی ۵G احتمالا در سال ۲۰۲۱ رونق خواهد گرفت. همان طور که کای سولکوفسکی از نمایشگاه بازاریابی و تبلیغات دیجیتال گزارش می­دهد، ۴۰% از کاربران سیستم جستجوی صوتی در زندگی خصوصی، از آن در زمینه امور کاری نیز استفاده می­کنند. به این ترتیب می­توانیم انتظار داشته باشیم که برند­ها به توسعه نرم افزار­های صوتی خود برای استفاده در دستیار­های صوتی علاقه نشان دهند. به این شکل، الکسا یا سیری امکان برقراری تماس آسان تر و بیشتر میان مشتریان و کسب و کار­ها را به وجود می­آورند و باعث گسترش ارتباطات و تعاملات میان دو طرف می شوند.در حال حاضر، وجود امکان ارائه فرصت­های جدید بیش از هر زمان دیگری برای انجام گفتگو­های هدفمند همیشه خاص با مشتریان بالقوه و فعلی با استفاده از محتوای مناسب و مرتبط، بر هیجان حاکم بر فضای تبلیغات می­افزاید. ظاهرا آینده روشنی در انتظار فعالان صنعت تبلیغات در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.۲- تبلیغات نمایشیبنابر گزارش­های دریافتی تبلیغات نمایش داده قبل از شروع فیلم ۱۵ درصد بیش از سایر اوقات دیده می­شوند.این شکل از تبلیغات به بازاریابان امکان می­دهد تا با کسب تجربه از اطلاعات دیگر وبسایت­های موجود و استفاده از آن­ها، اقدام به ساخت آگهی­های تبلیغاتی سفارشی با توجه به اولیتهای کاربران کنند. از روش فوق معمولا تحت عنوان «بازاریابی مجدد» یاد می­شود و از نظر وبسایت the drum، این روند یکی از اصلی ترین روند­های تبلیغات در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.۳- تبلیغات از طریق موبایلکارشناسان به طور قطع پیش بینی کرده اند که تبلیغات از طریق موبایل یکی از اصلی ترین روند­ها در سال جدید میلادی خواهند بود. به خصوص در طول دوران شیوع کووید-۱۹، مردم بیش از هر زمان دیگری به گوشی­های تلفن همراه هوشمند خود وصل می­شوند و در همین راستا برند­ها نیز به این موضوع واقفند. در نتیجه، می­توان انتظار داشت که ضمن پر رنگ شدن حضور کسب و کار­ها در دنیای گجت­ها، سرمایه گذاری در زمینه تبلیغات از طریق موبایل نیز افزایش یابد.امسال قالب «داستان» بیش از دیگر فرم­های آگهی­های تبلیغاتی آن چنان محبوبیت یافته است که به تدریج شاهد استفاده اسنپ چت، واتساپ، فیسبوک، اینستاگرام و اخیرا لینکدین و یوتیوب از این فرم جذاب و پر طرفدار هستیم. به هر حال، برند­ها و کاربران اکنون می توانند از تولید استوری­های ۱۵ ثانیه ای فراتر روند. اینستاگرام اجازه خلق فیلتر­های اختصاصی و استفاده از آن­ها در استوری­ها به هر کاربر را می­دهد. امروزه این فرصت برای برند­ها نیز فراهم شده است تا امکان کسب تجارب جذاب و شاد را برای مشتریانشان به وجود آورند.همچنین تبلیغات درون بازی نیز در شرایط فعلی روند رو به رشدی را طی می­کنند. اگر در سال ۲۰۲۰ بازی موبایلی انجام داده اید، می­دانید که در مورد چه چیزی صحبت می­کنیم. حتی اجبار به تماشای یک آگهی تبلیغاتی ۳۰ ثانیه ای حین گذراندن مراحل بازی مورد علاقه خود نیز سخت است، اما بدون شک این مورد یکی از رایج ترین اقدامات سازندگان و توسعه دهندگان بازی با همکاری برند­ها، جهت رایگان نگه داشتن بازی­های خود به شمار می­رود. از نگاه نویسندگان این مقاله، تبلیغات موبایلی احتمالا در سال ۲۰۲۱ نیز جایگاه خود را به عنوان یک روند تبلغاتی کلیدی برای برند­ها و کسب و کار­ها حفظ خواهد کرد.شرکت آلمانی تحقیقات بازار «استاتیستا» با نگاهی به برنامه­های پیام رسان فوری به ما می­گوید که فقط واتساپ، فیسبوک مسنجر و وی چت خود در کنار هم ماهانه بیش از ۴ میلیارد نفر کاربر فعال دارند. این در حالی است که به گفته مارک زاکربرگ، واتساپ به تنهایی محفلی برای رد و بدل روزانه ۱۰۰ میلیارد پیام مختلف محسوب می­شود. با توجه به این آمار و ارقام، می­توان از کسب و کار­های مختلف انتظار داشت که بخش اعظم بودجه خود را در زمینه تبلیغات درون برنامه ای سرمایه گذاری کنند، بنابراین کاربران ضمن چت با دوستان و اعضای خانواده خود به طور مرتب در معرض محصولات و خدمات برند­ها قرار خواهند گرفت.mbanews.ir-مرضیه فروتن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا