خبر

صنعت بیمه نیازمند کمپین های مشترک است

ام بی ای نیوز: شرکت های بیمه فعال در کشور اگر درعرصه­ ی تبلیغات به شکل منسجم رفتار کنند، با ایجاد منافع مشترک مسیر توسعه­ ی صنعت بیمه هموارتر می­شود.با توجه به اهمیت بیمه در بهبود کیفیت زندگی افراد، دست اندرکاران صنعت بیمه در ایران تلاش­های موثری را برای فرهنگ سازی و ترویج تفکر اهمیت این نهاد پوشش داده اند، اما هنوز برخلاف برخی کشور­های توسعه یافته که نقش بیمه ­ها در تامین امنیت زندگی افراد جامعه تاثیر گذار است، بجز در موارد نادری که شامل بیمه­ های اجباری است، مخاطبان چندان اعتقاد یا اقبالی به داشتن بیمه از خود نشان نمی­دهند و شاهد هستیم دردوران بازنشستگی، زندگی برای برخی بخش­های جامعه به سختی می­گذرد، لذا برپایی کمپین­ها و تبلیغات در حوزه­ ی صنعت بیمه با همه ­ی دشواری­ هایی که دارد حائز اهمیت است و به اعتقاد برخی کارشناسان تاثیرات جدی تاکنون ایجاد نکرده است.شکل و محتوای کمپین های اجرایی در این صنعت مورد انتقاد برخی صاحب نظران بوده که با وجود تبلیغات فراگیر، نقش کمرنگی در اقناع مخاطبان دارد و یا سیستماتیک نیست. لذا در همین رابطه گفتگویی را با معاون روابط عمومی بیمه­ ی مرکزی داشتیم که به بیان دیدگاه ­های مختلف در این حوزه پرداخته است."گودرزی "ضمن تاکید بر مطلب فوق افزود: در ایران بیمه مرکزی به عنوان نهاد سیاست گذاری در حوزه­ ی صنعت بیمه مطرح است و حدود ۳۳ شرکت بیمه ­ای نیز مستقلا سیاست­ ها و رویکرد ویژه خود را اجرایی می­کنند.در واقع اطلاع رسانی و تبلیغات بخش مهم کار صنعت بیمه محسوب می­شود که توسط شرکت­ های بیمه اجرایی می­شود، رویکرد رقابت محور در تبلیغات شرکت­های بیمه منجر به عدم تاثیرگذاری مطلوب برای اقناع مخاطبانی شده که اصولا یا اطلاعات چندانی از کارکرد­های بیمه نداشته و یا به هر علت به کارایی نقش بیمه در زندگی خود اعتماد ندارند.بیمه مرکزی در نقش سیاست گذار اصلی در اقدامات تبلیغاتی که داشته در تبیین نقش بیمه و ترویج این عبارت که "بیمه خوب است" به رسالت خود در این حوزه عمل می­کند و شرکت ­های بیمه در ادامه چنین رویکردی بهتر است به بیان ضرورت بیمه در زندگی مخاطبان و اثرات آن پرداخته و کار اطلاع رسانی در مورد انواع بیمه­ ها در شرایط زندگی افراد را اجرایی نمایند.وی افزود: کمپین­ هایی که در حال حاضر اجرا می­شود کمتر رویکرد منسجم در موضوع صنعت بیمه و فرهنگ سازی در این بخش را دارند بلکه بیشتر شاهد نوعی رقابت بین شرکت­ ها هستیم.لازم است شرکت ­ها با تعریف کمپین های تبلیغاتی مخاطب محور ضمن معرفی خود به هدف بزرگ­تری که مسیر توسعه صنعت بیمه را در کشور هموار می­ سازد توجه داشته باشند.وی در ادامه به اقداماتی که تاکنون برای بسترسازی توسعه­ ی این صنعت انجام شده اشاره کرده و افزود: با توجه به اینکه فرهنگ سازی در کودکان تاثیر گذار است با همکاری وزارت آموزش و پروش در مقاطع مختلف آموزشی و کتب درسی دانش آموزان حدود ۱۱۵ مورد در حوزه­ ی کارکرد و اهمیت صنعت بیمه وارد شده است.معاون روابط عمومی بیمه مرکزی در ادامه تاکید کرد: در حوزه­ ی تبلیغات، این بخش نیازمند فعالیت های مشترک است تا شاهد تاثیر مضاعف باشیم.-mbanews.irمریم غضنفری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا