خبر

عذرخواهی Dolce and Gabbana‌

ام بی ای نیوز: پس از برداشت نژاد پرستانه از ویدیو های تبلیغاتی و پیام های اینستاگرامی در یکی از بزرگترین بازار های لوکس جهان، چین، موسسان Dolce & Gabbana در قالب یک ویدیو در رسانه های اجتماعی چینی از مردم این کشور معذرت خواهی کرده اند.این خانه مد ایتالیایی به خاطر فیلم فوق و اظهارات وارده به شرکت و یکی از موسسانش، استفانو گابانا، در حساب اینستاگرام مدت ها تحت فشار بوده است. Dolce & Gabbana هکر ها را بابت این موضوع سرزنش کرد.سه ویدیوی تبلیغاتی که از اکانت پلت فرم رسانه اجتماعی "Weibo" حذف شده اند، یک زن چینی را در حال استفاده از chopstick برای خوردن پیتزا، اسپاگتی با تکه های گوشت خرد شده و یک غذای ایتالیایی دیگر نشان می دهند. بسیاری از کاربران رسانه های اجتماعی چینی ویدیو را نژاد پرستانه و سرشار از کلیشه های قدیمی منسوخ شده نامیدند.Gabbana و Domenico Dolce، موسسان شرکت، با ظاهر شدن در یک ویدیو در رسانه های اجتماعی چینی از امیدواری خود نسبت به بخشش و بیشترین تلاش برای شناخت و تکریم بهتر فرهنگ چینی سخن گفتند.طراحان مد به زبان ایتالیایی گفتند که خانواده هایمان همیشه به ما احترام گذاشتن به فرهنگ های مختلف در سرتاسر جهان را آموزش داده اند و به همین دلیل تقاضای بخشش در صورت ارتکاب اشتباه از نگاه شما را داریم. ما همچنین از همه چینی ها در سرتاسر جهان عذرخواهی می کنیم. ما همیشه عاشق چین بوده ایم.آن ها ویدیو را با گفتن عبارت "متاسفم" به زبان چینی به پایان رساندند.سال تاسیس Dolce & Gabbana به ۱۹۸۵ میلادی در شهر میلان ایتالیا باز می گردد. محصولات این شرکت را لباس، کفش، ساعت مچی و دیگر محصولات متنوع تشکیل می دهند.ویدیو ها ونظرات در اینستاگرام باعث ایجاد یک واکنش عظیم در چین شد و Dolce & Gabbana را وادار به لغو یک شوی بزرگ در چند روز گذشته کرد. این تلاش و کوشش حکایت از خطرات موجود بر سر راه برند های جهانی در مسیر تبلیغ محصولاتشان در دومین اقتصاد بزرگ جهان دارد.

مترجم: مرضیه فروتنwww.cbsnews.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا