آژانس فورمایند به خانواده dnaunion پیوست؛ تاکیدی مجدد بر چشم انداز مثبت دو طرف در صنعت بازاریابی و تبلیغات کشور. به همین مناسبت نشست خبری در روز چهارشنبه ۲۱ آذر ماه با حضور خبرنگاران رسانههای مختلف برگزار شد.
در شرایط اقتصادی فعلی فعالان اقتصادی برای ماندگاری در بازار راههای متفاوتی را در پیش گرفتهاند، گروه dnaunion نیز در چنین شرایطی از دور جدیدی از سرمایه گذاریهای خود رونمایی کرد. سرمایه گذاریهای جدید؛ خانواده dnaunion را بزرگتر و خدمات این گروه را به مشتریان وسیعتر میکند.
ناصر پاشاپور نیکو مدیرعامل گروه dnaunion گفت: فضای اقتصادی حال حاضر تبدیل به بحرانی برای کسب و کارها شده است. بحرانی که فعالیت را برای کسب و کارها سخت کرده است. اما بحران همیشه هم تهدید نیست و بسیاری از غولهای اقتصادی از درون چنین بحرانهایی بیرون میآیند. در واقع اگر شرایط سخت کسی را نکشد، آن را قویتر میکند.
در چنین شرایطی صاحبان کسب و کار معمولا با چهار استراتژی به پیشواز بحران میروند. برخی ناامید و به فکر رفتن از بازار هستند. عدهای فقط به فکر زنده ماندن در این شرایط هستند. برخی نیز از آب گل آلود ماهی گرفته و شرایط بحرانی برایشان تبدیل به فرصت میشود. اما عدهای نیز در این میان برای توسعه کسب و کار و اتحاد با مابقی کسب و کارها برنامه ریزی میکنند. چنین کسب و کارهایی کنار هم قرار گرفته و با هم پوشانی نقاط ضعف و با تقویت نقاط قوت به آیندهای درخشان میاندیشند.
پاشاپور نیکو در ادامه افزود: فورمایند؛ آژانسی بسیار فعال است و خیلی خوب با بحرانها سازگار شده و چشم انداز توسعهای مشخص را برنامهریزی کرده است. با این حال رسیدن به این برنامه توسعه به تنهایی ممکن نیست. هنگامی که زمانه سختتر است، در کنار هم بودن به نفع همه است: این به معنی دسترسی منابع برای اعضای خانواده، و در نتیجه تمرکز بر نقاط قوت است.
فورمایند که یک شرکت فعال در حوزه ارتباطات بازاریابی است و تاکنون تخصص خود را برای ساختن تصویر ذهنی بهتر از مشتریان خود در نزد مخاطبانشان به کار گرفته است. برنامه ما، تمرکز بر توسعه سرویسها خود و ارایه خدمات بهتر در این زمینه است.
شرکت فورمایند تیم بسیار قوی دارد. تیمی که در کنار هم قدرت اجرایی هر ایدهای را خواهد داشت. یکی از علل انتخاب فورمایند، چنین تیمی بوده است. گروه بر سازماندهی، نیروهای انسانی، منابع اطلاعاتی و فنی شرکت فورمایند، سرمایه گذاری خواهد کرد.
پاشاپور افزود: صنعت تبلیغات وارد عصر دیجیتال شده و موضوعاتی مانند هوش مصنوعی و واقعیت افزوده در آن پررنگ شده است. آینده صنعت بازاریابی و تبلیغات به شدت وابسته به تکنولوژی است. چنین موضوعاتی چهرهی صنعت تبلیغات را متحول خواهد کرد. گروه dnaunion فقط به فکر عبور از بحران و ماندگاری در بازار نیست. گروه نگاه بلند مدت دارد و در تلاش است که رشد سریعی داشته باشد.
پاشاپور گفت: در بحرانها منابع کم است و گروه در تلاش است از منابع کم به بهترین شکل استفاده کند. گروه در آینده از شرکتی با رویکرد تکنولوژی رونمایی خواهد کرد. شرکتی که در آن بر مفاهیم Adtech ،Martech ،Market Research تمرکز ویژهای شده است. گروه از این پس بر استارتاپهای این حوزه سرمایه گذاری و مانع خروج افراد فعال و نخبه این حوزه از کشور خواهد شد. هدفمان عملیاتی کردن ایده هایی ست که در حوزه مارکتینگ خلق می شوند. این عملیاتی شدن از طریق سرمایه گذاری و یا حمایت از طرق مختلف خواهد بود. در نظر داشته باشید که فعالیت استارتاپ ها در حوزه مارکتینگ در کل دنیا مرسوم است اما کشورمان در این زمینه با چالش روبرو بوده و در حال حاضر هیچ استارتاپی در این باره فعالیت نمیکند. این موضوع از جهتی به عدم علاقه مندی فعالان حوزه مارکتینگ به همکاری با استارتاپ ها باز میگردد. بنابراین صنعت تبلیغات و بازاریابی نیز به مانند هر صنعتی دیر یا زود دست خوش تغییرات اساسی خواهد شد.
فرید شکریه مدیرعامل شرکت فورمایند در ادامه افزود: شرکتها با هم افزایی میتوانند به نتایج بهتری برسند. البته طراحی یک راهکار برد- برد که همه شرکتها از آن نفع ببرند، بسیار پیچیده است. راهکاری که بلند مدت و برای مدتها نتایج مثبتی را برای شرکتها به بار بیاورد. هم افزایی گروه dnaunion و فورمایند یکی از بهترین هم افزایی ست که در صنعت تبلیغات کشور رخ داده و مطمئنا دستاوردهای درخشانی را هم خواهد داشت.
فورمایند؛ در جستجوی شریکی بود که بتواند چشم انداز و برنامه توسعه اش را درک کرده و به آن جامه عمل بپوشاند. کمک کند تا برای چالشهای آینده آماده تر باشد و در تصمیمات بزرگ کسب و کار و تصمیمات مالی تجربه گرانبها داشته باشد. شریکی با علم زیاد در مدیریت کسب و کارهای گوناگون در حوزه ارتباطات که میتواند ما را توانمند میسازد تا روی تخصصمان تمرکز کنیم: ارایه راهکارهای ارتباطی برای مشتریان و ایجاد تاثیری مثبت در تصویر برندشان هم در کوتاه و هم در بلند مدت.
فورمایند؛ در شرایط بحرانی حال حاضر به رویاهای خود فکر کرده و به ابزارهای رسیدن به آنها اندیشیده است. پیوستن به گروه dnaunion نیز راهکاری برای رسیدن به این رویاهاست.
فورمایند؛ همچنان به مشتریان خود با همان اشتیاق قبلی و با تواناییهای گستردهتر، تمرکز و همافزایی بیشتر و با تکیه بر قابلیتهای اصلی خود، همکاری خواهد کرد. فورمایند به عنوان یک شرکت مستقل، با یک سیستم پشتیبانی بسیار قویتر از قبل ادامه کار میدهد.
محمد موسوی عضو هیات مدیره گروه dnaunion گفت: داشتن یک تیم موفق برای برنده شدن یک کسب و کار در بازار از اهمیت فوق العادهای برخوردار است. پیوستن شرکت فورمایند به گروه dnaunionاتفاق مهمیست که در صنعت تبلیغات رخ داده است. برای این اتفاق رویاپردازیهای بسیاری شده است. رویاپردازیهایی که قابلیت عملیاتی شدن را دارند. نتیجه این پیوستن مطمئنا در سالهای آینده نمود بیشتری خواهد داشت.
شرایط اقتصادی حال حاضر باعث شده حضور برندهای بین المللی در ایران کمرنگ شود. کمرنگی که برای برندهای ایرانی فرصت طلایی را ایجاد کرده است. برندهای ایرانی میتوانند از شرایط پیش آمده در جهت رشد خود استفاده کنند. کسب وکارهای ایرانی میتوانند، برندهای جدیدی را خلق و معرفی کنند و سهم بازار خوبی را بدست بیاورند. شرکتهای ایرانی در این فضا میتوانند، مرزهای داخلی را درنوردیده و چشم انداز صادراتی قدرتمندی را برای خود ترسیم کنند. شرکتهای ایرانی باید هوشمندانه و با برنامه ریزی در شرایط حال حاضر حرکت کنند. در شرایط حال حاضر باید از تیمها و استعدادها حمایت کنیم. گروه فضای رشد را برای این استعدادها فراهم خواهد کرد.
گروه dnaunion ماموریت خود را برای گردهمآوری بهترین کسب و کارهای صنعت ارتباطات کشور ادامه میدهد. همافزاییای که بسیار فراتر از مجموع تواناییهای تک تک اعضای خانواده است. ایجاد یک اکوسیستم “خدمات بازاریابی”، “مدیریت ارتباطات بازایابی” و “تحقیقات بازار” جهت بهبود سطح علمی، توانایی و بینش درست به صنعت تبلیغات. در مجموع پیوستن فورمایند به خانواده dnaunion این پیغام شفاف را به بازار میرساند که ما به هیچ وجه به آینده بازار ایران شک نداریم. ما به سرمایهگذاری، ساخت و توسعه کسب و کارهای نوپا باور داریم.
این گردهمایی در محل نشست جلسات آغازین برنامهی سه ساله فورمایند صورت گرفت و طرفین برای برگزاری یک دوره جلسات پی در پی جهت مذاکره پیرامون چشم انداز پیش روی آژانس فورمایند و دوره گذار؛ جلسه را ترک کردند.