خبر

مای لیدی؛ همراه و هوادار بانوان ایرانی

ام بی ای نیوز: حضور مای لیدی در تبلیغات دور زمین فوتبال با بازخوردهای بسیاری روبرو شد. تبلیغ مای لیدی حامل پیامی اجتماعی بود که این برند چندی است برای انتشار آن فعالیت‌های گسترده‌ای را اجرا و در حال اجرا دارد. در این زمینه ام بی ای نیوز گفتگویی با "آرش طوسی، قائم مقام مدیرعامل شرکت زرین رویا، نگار شرف الدین مدیرمارکتینگ گروه زرین رویا، مصی مقدسی مدیربرند مای لیدی" داشته که در ادامه می‌خوانید. لازم به ذکر است، شرکت تبلیغاتی مات در تبلیغات دورزمین برند مای لیدی را همراهی کرده است. درباره فعالیت‌های حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت زرین رویا توضیح بفرمایید؟
آرش طوسی: شرکت زرین رویا با برندهای مای بیبی، مای لیدی، ایزی لایف به عنوان مجموعه پیش رو در بازار شناخته می‌شود. وظیفه اصلی شرکت زرین رویا به عنوان شرکتی ایرانی ارائه محصولات باکیفیت تولید داخلی به مصرف کنندگان است. این شرکت همواره درتلاش است، محصولاتی را مطابق با استانداردهای جهانی به بازار ارائه کند. شرکت زرین رویا به غیر از تامین بازار در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز حضور فعالی دارد و در این زمینه از مابقی برندهای فعال برای گسترش فعالیت‌ها دعوت می‌کند. تمامی بنگاه‌های اقتصادی در قبال جامعه خود مسئول هستند و باید دین خود را نسبت به جامعه ادا کنند. شرکت زرین رویا با توجه به فلسفه و جوهره برندهایش در زمینه‌های مختلف مسئولیت‌های اجتماعی را اجرایی می‌کند. جزییات هر بخش از فعالیت‌ها پس از عملیاتی شدن به اطلاع عموم مردم خواهد رسید. برای مثال: سال گذشته برند مای لیدی با همکاری موسسه معظم دهش پور پروژه همه باهم به پیش برای پیشگیری از سرطان پستان را شروع کرد. آمارها نشان از آن دارد که شایع ترین سرطان بانوان سرطان پستان است. در کنار این پروژه مای لیدی فعالیت‌های گسترده ای را با مجموعه‌های مرتبط با سرطان پستان تعریف کرده که پس از اجرا درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد. همچنین کمپین اجتماعی برند ایزی لایف نیز چندی پیش اجرا شد. در این کمپین از ابرقهرمان‌های که از پدران و مادرنشان نگه داری می‌کنند، قدردانی شد.علاوه بر این، در روز سالمند از بزرگان و پدران و مادران قدردانی شد.
ایده‌ی حضور برند مای لیدی در تبلیغات دور زمین فوتبال چگونه شکل گرفت؟
نگار شرف الدین: مسیری که مای لیدی برای رسیدن به تبلیغات دور زمین طی کرده کوتاه نیست. نزدیک به دوسال است که مای لیدی ماموریت جدیدی را تعریف کرده است. ایده‌ی حضور در تبلیغات دورزمین فوتبال نیز برگرفته از همین ماموریت است. از زمانی که مای لیدی وارد بازار تولید لوازم بهداشتی بانوان شد و پس از مدتی به عنوان یک برند پیشرو سهم قابل توجه‌ای از بازار را بدست آورد، تلاش کرده علاوه بر ارائه محصولات باکیفیت و استاندارد جهانی خدمات دیگری را نیز به مخاطبانش ارائه کند. طبق تحقیقات انجام شده توسط گروه مای لیدی بانوان ایرانی اطلاعات بسیار کمی درباره بدن خود و ویژگی‌های آن دارند. بنابراین مای لیدی وظیفه خود دانست که سطح آگاهی مصرف کنندگان ایرانی را نسبت به بدن خود بالا ببرد. ما در گروه زرین رویا معتقدیم که جامعه سالم نیاز به زن سالم دارد و زن سالم به همراه خود داستان‌های زیبایی خلق خواهد کرد. ورزش یکی از فاکتورهای مهم برای سالم بودن است. همین نکته باعث شد که برند مای لیدی به منظور تشویق بانوان ایرانی به سراغ ورزشکاران حرفه‌ای زن بروند و همراه آن‌ها باشد. ورزشکارانی که محصول مای لیدی در مقاطع حساس عادت ماهیانه آن‌ها را همراهی می‌کند. ورزشکارانی که از طریق آن‌ها می‌توان پیام قدرت و خودباوری را به سایر بانوان منتقل کرد. بانوان ایرانی در عرصه ورزش‌های مختلف خوش درخشیده و سال‌هاست در حوزه‌های مختلف ورزشی حضور فعالی دارند. اما حضور زنان ایرانی در فوتبال با چالش‌های روبرو بوده و تا قبل از بازی ایران و کامبوج تابحال نتوانسته بودند، در ورزشگاه‌ها در کنار مردان حضور داشته باشند. وقتی بانوان برای اولین بار در ورزشگاه حضور پیدا کردند، برند وظیفه خود دانست که در تبلیغات دور زمین حاضر و به مخاطبانش بگوید که آن‌ها را تنها نگذاشته است. همکاری بسیار خوبی با برند مای لیدی جهت حضور در تبلیغات دور زمین صورت گرفت. خوشحالیم که آگهی دیده شد و تاثیر مورد نظر را برروی مخاطبان گذاشت. مای لیدی حضور خود را به یک ورزش محدود نکرده و هر جای که بانوان حضور و نیاز به اعتمادبنفس دارند، همراه آن‌ها باشد. شعار " هوادار تو در کنار تو" نیز برگرفته از همین فلسفه است. آیا فعالیت انجام شده را می‌توان جزء فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی مای لیدی دانست؟
شرف الدین: این فعالیت فراتر از مسئولیت اجتماعی مای لیدی است. در واقع می‌توان گفت: تبدیل به هویت برند شده است. مای لیدی هویت خود را به استقلال بانوان گره زده است. البته مای لیدی از سال گذشته فعالیت گسترده‌ای را کنار موسسه خیریه بهنام دهش پور در حوزه مسئولیت اجتماعی آغاز کرده است. مای لیدی حامی مالی و معنوی موسسه دهش پور است و آموزش‌های مختلفی را در کنار موسسه به بانوان جهت پیشگیری از سرطان پستان ارائه می‌کند. در نظر داشته باشید که فعالیت‌های مای لیدی کوتاه مدت تعریف نمی‌شوند. این فعالیت‌ها جزء برنامه‌‌های بلند مدت برند است و برند نیز هر روز زوایای تازه‌ای از آن‌ها را اجرایی می‌کند. درباره فعالیت‌های انجام شده در مدارس دخترانه برایمان بگویید؟
شرف الدین: مای لیدی قبل از ورود به مدارس پروژه تحقیقاتی یکساله‌ای را اجرایی کرده است. در این پژوهش با گروه‌های سنی مختلف گفتگو و نیازهای آن‌ها و میزان اطلاعاتشان به دقت مورد بررسی قرار گرفته است. این پژوهش با نظارت و همراهی آموزش و پرورش انجام شده است. آغاز این فعالیت در یکی از مدارس تهران بود. در این مدرسه ۲۰۰ دختر کلاس هفتم (دوره‌ی اولیه بلوغ) مورد آموزش قرار گرفتند. مای لیدی کتابچه‌‌های را برای دختران، مربیان بهداشت و مادران تهیه کرده است. در این کتابچه متناسب با زبان هر گروه مخاطب مباحث مربوط به دوران بلوغ، بهداشت فردی و روانی در دوران پریود به دقیق تشریح شده است. در کنار این کتابچه، دوره‌ی دیگری به منظور شناسایی موانع ذهنی دختران کلاس هفتم برگزار شد. در تلاش هستیم پس از شناسایی؛ موانع ذهنی دختران را برداشته و به دختران برای رسیدن به اهدافشان کمک کنیم. در این دوره فعالیت‌های عملی انجام می‌شوند که دختران ناخوادآگاه از موانع ذهنی خود سخن می‌گویند. در دختران ایرانی یکسری من نمی‌توان‌های است که مانع از رشد و پیشرفت آن‌ها می‌شوند. این پروژه تا قبل از تعطیلات نوروز فقط در تهران اجرایی خواهد شد. در سال جدید برند پروژه را در مناطق دیگر بخصوص مناطق محروم کشور که افراد نیاز بیشتری به آموزش دارند، اجرایی خواهیم کرد. آیا بازخوردهای دریافتی از تبلیغات دور زمین مای لیدی را پیش بینی کرده بودید؟ مقدسی: انجام هر کاری برای اولین بار سخت است. بنابراین پیش بینی کرده‌ بودیم که با بازخوردهایی مواجه خواهیم شد. اما بازخوردها مثبت‌تر از آنی بود که ما پیش بینی کرده بودیم. بخصوص موجی در توییتر به راه افتاد، به انتقال بیشتر پیام کمک کرد. بازخوردها از طریق کانال‌های مختلف منتشر شدند. برایمان جالب بود که در میان بازخوردهای آنلاین آقایان نیز نسبت به موضوع واکنش مثبت نشان داده بودند. مای لیدی در تلاش است که موضوع عادت ماهیانه بانوان را به موضوعی عادی و قابل فهم برای تمامی قشرهای جامعه تبدیل کند. بنابراین تبلیغات دور زمین به ما فرصت داد تا بازخورد آقایان را نیز نسبت به موضوع بررسی کنیم و خوشبختانه به نظر مای لیدی مسیر را تابحال درست طی کرده است و توانسته در زمینه فرهنگسازی قدمی بردارد. "پویش همه با هم به پیش برای پیشگیری از سرطان پستان" نیز با همین هدف اجرایی شده است. پویشی که از طریق تبلیغات محیطی اطلاع رسانی شد و همین موضوع نیز با واکنش‌های بسیاری همراه بوده است. هدفمان صحبت درباره موضوعی است که درباره آن صحبت نمی‌شود. بانوان با انتشار پیام متوجه شدند که در آن لحظه تاریخی برندی که متعلق به آن‌هاست، همراهشان بوده است. مای لیدی به بانوان گفت: حال که به هدفتان رسیده‌اند برند نیز برایتان پیامی دارد و در تلاش است بانوان را ترغیب ‌کند به خودشان فکر کنند. این نکته را نیز باید بگویم: اکران تبلیغات دورزمین با اکتبر ماه سلامتی بانوان و حضور زنان برای اولین بار در ورزشگاه همراه شد که این موضوع اثربخشی نتیجه را افزایش داد. مای لیدی برای تبلیغات محصولاتش با چه چالش‌هایی روبرو است؟
شرف الدین: بطورکلی تبلیغات در گروه محصولات بهداشت و مراقبت بانوان چالش برانگیز است. هنوز در ایران اجازه نشان دادن محصول را در تبلیغات پوستر و چاپی نداریم. مصرف کنندگان ایرانی فقط از طریق آزمون و خطا می‌تواند محصول را شناسایی و انتخاب کنند. تبلیغ در رسانه‌های دیگر مانند تلویزیون، رادیو و محیطی سخت‌تر نیز می‌شود. همچنان هیچ برند فعالی در حوزه بهداشت و مراقبت بانوان نتوانسته تصویری از محصول خود را به مخاطبان از طریق تبلیغات نشان دهد. به غیر از مکان‌های مخصوص بانوان هنوز نتوانسته‌ایم از تصویر محصول در مکان‌های دیگر جهت تبلیغات استفاده کنیم. به تازگی اجازه سمپلینگ محصول در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز خرید را گرفته‌ایم. مای لیدی به کمک پویش همه با هم به پیش برای پیشگیری از سرطان پستان در کنار موسسه دهش پور توانست برای اولین بار در رسانه‌های محیطی ظاهر شود. البته مای لیدی در این تبلیغات هیچ نامی از محصول و مزایای آن به میان نیاورد و فقط پیامی اجتماعی خود را به مخاطبان منتقل کرد. آیا شبکه اجتماعی خلاء تبلیغات را برای برندهای مراقبت و بهداشت بانوان پر کرده‌اند؟ شرف الدین: شبکه‌های اجتماعی نیز مانند مکان‌های خلوتی که فقط بانوان در آن حضور دارند، برای برندهای فعال عمل کرده‌اند. در فضای دیجیتال آزاد و بهتر با مخاطبان ارتباط برقرار کرده‌ایم. در صفحه اینستاگرام مای لیدی مطالعات بسیار عمیقی در زمینه بهداشت جسمی وروحی بانوان منتشر می‌شود. محتوای که مخاطبان علاقه مند به شنیدن آن‌ها هستند. در مجموع شبکه‌های اجتماعی فضای مناسبی را برای ما فراهم کرده و پیامی که در رسانه‌های دیگر قرار به بیان آن‌ها نیستم، در این فضا بیان کرده‌ایم. مقدسی: در مطالعات و تحقیقات از بانوان ایرانی سئوال کردیم، درباره چه موضوعاتی اطلاع ندارند و یا چه موضوعاتی را در مورد تولید محصولات بهداشتی بانوان می‌خواهند بیشتر بدانند. آیا بیان موضوعات از زبان پزشک برایشان خوشایندتر است یا بهتر است کسانی مثل خودشان موضوعات را برایشان بیان کنند. حال موضوعات و محتوای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت مای لیدی دقیقا براساس نتایج این تحقیق تنظیم شده‌اند. بهداشت جسمی و روانی بانوان موضوع بسیار مهمی است که قشر کثیری از مخاطبان عنوان می‌کنند که اطلاعات دقیقی درباره آن ندارند و نیاز به اطلاعات دارند. حال بازخوردهای مثبت دریافتی از تبلیغات چندوقت اخیر نشان می‌دهد که چقدر جامعه نیاز به اطلاعات درست دارد. برندهای فعال در این حوزه باید خلاء اطلاعاتی موجود در این زمینه را پربکنند. دیجیتال در این زمینه بسیار مفید است اما ما برای گسترش اطلاعات نیاز به فضاهای بیشتری از رسانه‌های تبلیغاتی داریم. کمک به توانمندسازی بانوان موضوع مهمی است که در شبکه‌های اجتماعی برآن تمرکز کرده‌ایم. در این مدت چقدر به اهداف تعریف شده نزدیک شده‌اید؟
شرف الدین: فعلا برای نتیجه گیری زود است. چون مای لیدی مسیر را تازه شروع کرده است. اما پس از تبلیغات محیطی در پنج شهر تحقیقاتی را انجام دادیم و متوجه شدیم که چقدر اطلاعات بانوان ایرانی نسبت به موضوعی که مای لیدی مطرح کرده، پایین است. براساس این تحقیقات متوجه شدیم که باید زبان ساده‌تری را برای انتقال پیام مهم‌مان درنظر بگیریم. امیدواریم با ارزیابی دقیق‌تر برند را در مسیر درست برای رسیدن به هدف حرکت دهیم. مای لیدی در تبلیغات دور زمین بر پیشگیری از سرطان پستان تاکید کرده بود، در این زمینه توضیح بفرمایید؟
طوسی: بسیاری از مخاطبان درباره علت حضور مای لیدی در تبلیغات دور زمین سئوال می‌کنند. باید به همگان بگوییم: حضور مای لیدی در چنین مسابقه‌ای که با حضور بانوان همراه شده بود، الزامی بود. مای لیدی وظیفه خود می‌داند که در هر مکانی که مخاطبانش درآن حضور دارند، حاضر شود. بنابراین حضور مای لیدی در کنار بانوان در چنین روز تاریخی جزء وظایف برند بود. در همین جا باید از شرکای تجاری، آژانس مات، ارگان و سازمان‌های مربوطه که شرایط حضور مای لیدی را فراهم کردند، تشکر ویژه کنیم. حضور مای لیدی در تبلیغات دور زمین فوتبال با بازخوردهای بسیاری روبرو شد. برای بررسی این تبلیغ باید به چند نکته توجه شود: یک: مای لیدی هیچ هدف تجاری از تبلیغات دور زمین دنبال نکرد. دو: آگهی مورد نظر حامل پیامی بود که برسلامتی بانوان تاکید داشت. حال همزمانی انتشار آگهی با ماه اکتبر که در تمامی دنیا بر سلامتی بانوان تاکید می‌شود همچنین اکتبر؛ ماه حمایت از آگاه سازی درباره سرطان پستان نیز است. جالب توجه بود. بنابراین زمان انتشار آگهی بهترین وقت برای ارسال پیام مهم مای لیدی به مخاطبان بود. مای لیدی خالق اولین‌ها در حوزه فعالیت خود است. این برند سال گذشته برای اولین بار در ۱۱۰ نقطه کشور بیلبوردهای که حامل پیام برند بود را اکران کرد. آگهی منتشر شده در دورزمین نیز پیرامون تبلیغات محیطی سال گذشته انجام شده است. مای لیدی به محض فراهم آمدن فضاهای دیگر تبلیغاتی در آن‌ها حضور خواهد داشت و پیام خود را منتشر خواهد کرد. پیامی که با فلسفه وجودی برندش گره خورده است. آیا برند مای لیدی را می‌توان یک برند فرهنگساز دانست؟ طوسی: مای لیدی در تلاش است که به عنوان یک برند فرهنگساز شناخته شود. امیدواریم علاوه برمای لیدی تمامی برندهای فعال در حوزه بهداشت و مراقبت زنان وارد عرصه مسئولیت اجتماعی شوند و به تعهد خود نسبت به جامعه پاسخ دهند. اگر بنگاه‌های اقتصادی به این شکل عمل کنند هم برندها، هم جامعه و هم موسسات اجتماعی و خیریه برد خواهند کرد. در همین زمینه چندی پیش مای لیدی به همراه موسسه دهش پور کمپین " چنددقیقه برای یک عمر" را با حضور اعضای تیم ملی دوچرخه سواری اجرای کرد. مای لیدی برای ایفا نقش مسئولیت اجتماعی به اجرای یک کمپین کوتاه مدت بسنده نکرده و جریانی بلند مدت را شروع کرده است. مای لیدی در یکسال گذشته به هزاران بانوی ایرانی شاغل در سازمان‌های مختلف با کمک موسسه دهش پور در زمینه بهداشت جسمی و روحی آموزش داده است. علاوه براین، مای لیدی بروشورهای تخصصی و آموزشی را طراحی و به همراه میلیون‌های بسته از محصولات میان بانوان ایرانی سراسر کشور توزیع کرده است. بخشی از این بسته‌ها در مناطق محروم توزیع شده است. مجددا تاکید می‌کنم، شرکت زرین رویا از تمامی برندهای فعال در حوزه مراقبت و بهداشت بانوان برای ورود به این عرصه دعوت می‌کند. باید چنین حرکتی را از کمپین‌های کوتاه مدت خارج و تبدیل به جریان مداوم کنیم. در مجموع مای لیدی در تلاش است که چنین جریانی را تبدیل به یک فرهنگ کند. فرهنگی که زمینه ساز اتفاقات مهم در کشورمان است و باعث سلامتی بانوان ایرانی خواهد شد.

mbanews.ir- نرگس فرجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا