خبر

محتوای تبلیغ کننده ی فیلم تنگه ابوقریب

ام بی ای نیوز: محصول چه فرهنگی و چه تجاری باشد، بعد از مرحله تولید نیاز به اجرای برنامه‌های بازاریابی و تبلیغات دارد. تبلیغاتی که به افزایش فروش و مخاطبان محصول فرهنگی کمک بسزایی خواهد کرد. سازندگان فیلم‌های سینمایی به عنوان تولیدکنندگان محصولات فرهنگی پس و یا قبل از اکران فیلم اقدام به تبلیغات می‌کنند. تبلیغاتی که باید اثربخشی سریع داشته باشند، چون زمان اکران فیلم‌ها کوتاه است. فیلم سینمایی تنگه ابوقریب، چندی‌ست سروصدای زیادی را میان تماشگران فیلم‌های سینمایی به پا کرده است. فیلمی با موضوع دفاع مقدس. فیلمی که در آن عده‌ای در موقعیتی قرار می‌گیرند که مرگ را بر زندگی ترجیح داده و یکصدا فریاد می‌زنند، هر که بترسد، زودتر می‌میرد. فیلم تنگه ابوقریب در واپسین روزهای تابستان اکران شده است. روزهایی که یادآور اولین حملات عراقی‌ها به خاک ایران است. روزهایی که مردم برای اولین صدای آژیر قرمز را شنیده و به دنبال پناهگاه بوده‌اند. روزهایی بسیار تلخ که کارگردان فیلم تنگه ابوقریب آن را به خوبی به تصویر کشیده است.حملات هوایی تبلیغاتی سازندگان فیلم تنگه ابوقریب برای تبلیغات فیلم‌شان از شیوه تبلیغاتی جدیدی بهره‌برداری نکرده‌اند. آنها نیز به مانند مابقی تهیه کنندگان فیلم به سراغ تلویزیون و شبکه‌های مجازی رفته‌اند. آنها از روش‌های تکراری استفاده کرده‌اند اما به دلیل تلاقی زمان اکران فیلم با روز‌های آخر تابستان اثربخشی روند تبلیغاتی‌شان افزایش یافته است. برای مثال: در تبلیغات تلویزیونی تصاویری از بازی درخشان بازیگران و صحنه‌هایی از فیلم به نمایش گذاشته می‌شود. صحنه‌های که مخاطبان دهه شصت و پنجاه و بالاتر با دیدنشان ترسی عجیب بر چهره‌شان نقش می‌بندد و به یاد روزهای می‌افتند و تکرارش برایشان بسیار ناگوار است. استورهای تبلیغاتیاین روزها، استوری‌ها نقش مهمی در انتقال پیام دارند. در واقع استوری‌های اینستاگرامی نقش کانال ارتباطی را بازی می‌کنند. کانالی که مخاطبان از طریق آن هر آنچه تمایل دارند، مابقی افراد بدانند، به دیگران منتقل می‌کنند. سینما و تئاتر رفتن نیز یکی از موضوعات مهمی‌ست که بسیاری از مخاطبان شبکه‌های اجتماعی تمایل دارند، از تجربیاتشان برای دیگران صحبت کنند. تجربیاتی که استوری‌ها نقش مهمی در انتقال آنها دارند. چنین تبلیغاتی نقش تبلیغات دهان به دهان را بازی می‌کنند. صحبت از فیلم تنگه ابوقریب نیز این روزها در استوری‌ها سروصدای زیادی پیدا کرده و اکثر منتقدان فیلم‌های سینمایی نسبت به این فیلم نظری مثبت داشته‌ و همین روند باعث افزایش تعداد مخاطبان فیلم شده است. فیلمی که برای گروه بزرگسال است که گروه مخاطبان خود را به درستی هدف قرار داده و توانسته پیام خود را به روشنی در این روزها سخت به آنها منتقل کند. بنابراین اگر محتوا درست باشد، سازندگان فیلم با هزینه کم نیز می‌توانند، آن را ویروسی و در انتشار بیشتر آن از مخاطبانشان کمک بگیرند. mbanews.ir-نرگس فرجي 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا