خبر

معرفی کتاب: مدیریت مالی و بازاریابی ” اهداف و استراتژی “

یکی از اهرم‌های اصلی تحقق اهداف سازمان، مدیریت اثربخش استراتژی‌های مالی و بازاریابی است. واقعیت این است که بازاریابی در میانه یک انقلاب عملکردی قرار دارد و استفاده بهینه از منابع اطلاعاتی و تحلیل‌های کارآمد به مدیران این امکان را می‌دهد که بتوانند نرخ بازگشت سرمایه را با چنان دقتی که در گذشته هرگز امکان پذیر نبوده رصد نمایند. در این راه؛ مدیریت مالی اصلی‌ترین شریک شغلی بازاریابی محسوب و سازمان را در نحوه بودجه بندی پروژه‌های بازاریابییاری می‌کند. نکات گفته شده برگرفتهاز کتاب مدیریت مالی و بازاریابی است که به تازگی توسط سعید زنجانی یکی از فعالان باسابقه‌ی حوزه مالی و بازاریابی تالیف شده است. سعید زنجانی؛ سالهاست تمرکز ویژه‌ای بر بخش مالی و همچنین حوزه بازاریابی داشته و در این راستا مقالات مختلفی را به رشته تحریر در آورده است.

در کتاب مدیریت مالی و بازاریابی با تمرکز بر اهداف و استراتژی آمده: به وضوح یک راه برای تعامل موثرتر مدیران مالی و بازاریابی این است که هر دو گروه براین باور باشند که در یک تیم واحد قرار دارند و مهمترین مسئولیت آنان تحقق اهداف سازمان متبوع خود است. کتاب مورد نظر در سه بخش و سیزده فصل تالیف شده و در هر فصل به بررسی بخشی از موضوع اصلی پرداخته شده است. برای مثال: در بخش اول کتاب مولف به موضوعات مختلفی مانند: تاریخچه و معرفی مدیریت مالی، شرح وظایف مدیرمالی، نقش فناوری در مدیریت مالی سازمان‌ها و… پرداخته شده است. در بخش دوم کتاب نویسنده موضوعاتی مانند؛ تاریخچه و معرفی مدیریت بازاریابی، اهداف و انواع استراتژیهای بازاریابی و… را مورد بررسی قرار داده‌ است. در بخش سوم کتاب نیز موضوعاتی مانند؛ استراتژی‌های مالی بازاریابی، نقش مدیریت مالی در بازاریابی استراتژیک و چرا مدیران بازاریابی و مالی باید خود را یک تیم بدانند؟ مورد تحلیل قرار گرفته است.

لازم به ذکر است؛ کتاب مدیریت مالی و بازاریابی در ۲۲۸ صفحه در زمستان ۹۷ منتشر و مطالعه آن به علاقه‌مندان حوزه مالی و بازاریابی توصیه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا