خبر

مقایسه هزینه تبلیغات درنیمه‌اول۱۳۹۹و۱۴۰۰

طبق بررسی‌های صورت گرفته، در شش ماهه اول سال۱۴۰۰کل هزینه تبلیغات بر اساس تعرفه تبلیغات هر رسانه، سه هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است که نسبت به دوره مشابه در سال۹۹ ،۵۷ درصد افزایش داشته است. تعداد برندهای در تلویزیون تغییر چندانی دراین دو دوره نداشته است در حالیکه برندهای فعال در روزنامه و مجله به ترتیب ۴۷ درصد و ۲۵ درصد کاهش داشته‌اند.برندهای برتر به تفکیک رسانهتحقیقات نشان می‌دهد عمده تبلیغات، در رسانه تلویزیون بوده است. به دنبال رشد ارزش کل تبلیغات با توجه به تغییرات تعرفه‌ای در رسانه‌ها، این شاخص در ده برند برتر نیز رشد داشته است. این در حالی است که در سال۱۴۰۰علی رغم این رشد سهم ده برند برتر از ارزش ریالی کل با کاهش ۶واحد، به۲۹ درصد رسیده است. در سال،۱۴۰۰عمده تبلیغات ده برند برتر در روزنامه و مجله مربوط به گروه محصولی «پوشاک و جواهرات»و «حمل و نقل» بوده و در سال « ،۹۹محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتهای شخصی» پرفعالیت ترین گروه محصولی در روزنامه و مجله بوده است.مقایسه گروه محصولی‌هابا توجه به فعالیت ده برند برتر در سال۹۹میتوان گفت عمده این ده برند متعلق به گروه محصولی موادغذایی و نوشیدنی است. در حالیکه در سال،۱۴۰۰تنوع گروه های محصولی بیشتری در بین۱۰برند برتر دیده می شود. همچنان غالب برندها در گروه مواد غذایی و نوشیدنی هستند و برندهای فعال در حوزه‌های خرده فروشی، ارتباطات، ساختمان و صنعت، وسایل و لوازم خانگی نیز در بین۱۰برند برتر دیده می شوند.مقایسه برندهادر بین ده برند برتر، محصولات غذایی طبیعت با ۴۹ درصد افزایش نسبت به سال۱۳۹۹، بیشترین سهم ارزش تعرفه ای را در نیمه اول سال۱۴۰۰داشته است. بعد از آن میهن که در دوره مشابه در سال گذشته رتبهاول را دارا بود با۱۵درصد کاهش، در جایگاه دوم قرار گرفته و دلپذیر با۴۶ درصد افزایش سومین برندی است که بیشترین سهم ارزش تعرفه ای را در نیمه اول سال۱۴۰۰از آن خود کرده است. برندهای شهر فرش، ایرانسل، دیپوینت، رونیکس و غنچه در سال۱۴۰۰جزء ده برند برتر قرار گرفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا