خبر

#منوبشور

ام بی ای نیوز: استارت آپ‌ها شیوه های تبلیغاتی متنوعی را به صنعت تبلیغات کشور وارد کرده اند. چندی ست برند بسپار کمپینی را با شعار "منو بشور" بصورت پارتیزانی به راه انداخته است. ام بی ای نیوز به منظور دریافت اطلاعات بیشتر گفتگویی را با امید دست چین مدیرمارکتینگ فناورسازان تجارت فرتاک (بسپار) داشته که در ادامه می‌خوانید.کاهش ۲۰۰ لیتر آب به ازای شسشوی هر ماشین دست چین درباره بسپار و کمپین این برند گفت: برند بسپار مربوط به فناورسازان تجارت فرتاک؛ شرکتی استارتاپی ست که چندی ست فعالیت خود را آغاز کرده است. هدف اصلی این استارتاپ پیاده سازی خدمات منزل در شهر تهران است. شهروندان تهرانی دغدغه های مختلفی از جمله نظافت منزل، تعمیرات و خشکشویی و… دارند که به خاطر مشغله های کاری تمایل دارند، فردی برای آنها انجام دهد. برند بسپار، برای معرفی نیاز به استراتژی داشت که در پس آن بتواند میان مردم اعتماد سازی کند. مطمئنا مخاطبان تا زمانی که برندی را نشناسند، اجازه راهیابی آن به منزل هایشان را نخواهند داد. بنابراین برای شروع سعی کردیم، معرفی را از بیرون منازل مخاطبان انجام دهیم. براین اساس به سراغ اجرای پروژه‌ی کارواش در محل بدون مصرف آب رفتیم. پروژه ای که سالهاست در جهان اجرایی شده و ایران هنوز جایگاهی ندارد. ایران کشوری ست که دچار بحران آب است و باید برای ارائه خدمات به سراغ روشی می‌رفتیم که به محیط زیست هم کمک می‌کند. در حال حاضر کارواش های سنتی به ازای شستشوی هر ماشین نزدیک به ۲۰۰ لیتر آب مصرف می‌کنند اما مصرف آب در روشی که بسپار اجرایی می‌کند، صفر است. در روش اجرا شده توسط ما از اسپری هایی تمیزکننده ای استفاده می‌شود که مناسب محیط زیست هستند. این اسپری ها از اروپا وارد شده و کاملا دوستدار محیط زیست می باشند. در کنار این اسپری ها از دستمال های ویژه ای برای تمیز کردن ماشین ها استفاده می‌شود که برای هر قسمت از ماشین از یک دستمال منحصر به فرد استفاده می شود و این شیوه اجرا شده هیچ آلودگی نیز ایجاد نمی‌کند، چون دستمالها تمامی آلودگی ناشی از شسشو را جذب خودشان می‌کنند. دست چین گفت: هر دو نسخه اندروید و IOS ، اپلیکیشین بسپار در حوزه کارواش‌های آنلاین راه اندازی شده است. این اولین خدمتی ست که بسپار ارائه داده و در آینده خدمات دیگری در حوزه منازل نیز ارائه خواهد شد. عملکرد کارواش آنلایندست چین در مورد کمپین #منو_بشور گفت: به منظور اطلاع رسانی درباره شیوه عملکرد کارواش‌های آنلاین نیاز به آگاه سازی مخاطبان بود. بنابراین کمپین منو_بشور اجرایی شد. هدف این کمپین افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به شیوه شستشوی بدون آب خودرو در محل است. سعی مان براین بود که مخاطبان از تجربه خودشان برای مابقی افراد بگویند. چون تبلیغات دهان به دهان اثربخشی بالایی میان مخاطبان دارد. البته هر مخاطبی که تجربه داشته، سفارشات بعدی را نیز به گروه ما داده است. برای شروع از مخاطبان درخواست شد، از خودروهای خود عکسی گرفته و با هشتگ منو_بشور، بسپار را تگ کنند. مخاطبان با این کار شامل هشتاد درصد تخفیف از طرف گروه خواهند شد. اکثر مخاطبان بعد از شستشوی خودروهایشان تصویری از آن را در صفحه‌ی اینستاگرام منتشر کرده و دوستانشان را دعوت می‌کنند. البته کمپین فقط به این مرحله محدود نشده و ما محله به محله رفته و مخاطبانی را مستقیم به این کمپین دعوت می‌کنیم. این بخش از کمپین با نصب یک بادکنک و یک بروشور برند شده برروی ماشین‌های پارک شده انجام می‌شود. رانندگان بعد از رجوع به خودروهایشان متوجه شده و بعد از نصب اپلیکیشن از خدمات استفاده می‌کنند. زیرساخت های لازم برای پوشش درخواست های بیشتر مخاطبان برنامه ریزی شده و بسپار بدون هیچ مشکلی خدمات رسانی را انجام خواهد داد. برند بسپار در حال حاضر خدمت خود را بصورت B2B نیز ارائه داده است و چندین مجتمع تجاری نیز از خدمات برند بسپار استفاده می‌کنند. این شیوه عملکرد با تلفیق خدمات B2C مخاطبان بیشتری را جذب می‌کند.کشف دغدغه‌های مخاطبان دست چین درباره بازخورد مخاطبان نسبت به عملکرد کارواش آنلاین بسپار می‌گوید: برای اجرای این شیوه مخاطبان با سئوالات مختلفی روبرو می‌شوند. برای مثال در اولین برخورد از همکاران ما می‌پرسند: شیوه حمل آب به محل برای شسشو توسط شما چگونه است؟ وقتی به آنها می‌گویم: این کار با آب انجام نمی‌شود، اولین دغدغه آنها برطرف می‌شود. دغدغه دوم مخاطبان این است که شاید آلودگی های این کار افراد دیگر را اذیت کند. این دغدغه هم با عملکرد گروه ما کاملا برطرف می‌شود چراکه هیچ گونه الودگی یا پسابی در این نوع شست و شوی ایجاد نمی شود. نکته جالب این است: تابحال با یک ماشین تمیز برخورد نکرده ایم و به شدت آلودگی خودروهای ایرانی بالا است. این اتفاق در شمال تهران که کارواش کمتر است، بیشتر دیده می‌شود. البته افراد به خاطر مشغله های کاری فرصت تمیز کردن ماشین هایشان را هم ندارند. تمام این فاکتورها به علاوه قیمت باعث شده که مردم تمایل بیشتری نسبت به استفاده از خدمت بسپار داشته باشند. دست چین در ادامه افزود: این کمپین تا پایان سال ادامه خواهد داشت. البته شیوه عملکرد کمپین تغییراتی نیز می‌کند و مخاطبان با روشهای متنوع تری روبرو خواهند شد. قرار است، سرویس های ارزش افزوده‌ی جدیدی نیز به خدمات اضافه شود. همین موضوع باعث تنوع کمپین خواهد شد. مخاطبان در آینده از خدمات جدید بهره مند خواهند شد.mbanews.ir-نرگس فرجي 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا