خبر

نبرد برندها؛ ترامپ در مقابل بایدن (۲)

ام بی ای نیوز: در مقایسه با برند ترامپ، برند بایدن در یک کار در حال انجام خلاصه می شود. با روی کار آمدن ترامپ، طبیعی ترین و آسان ترین موقعیت برای بایدن باید جایگاه یک برند رقیب باشد اما هشت سال حضور وی به عنوان معاون رئیس جمهور، باراک اوباما، اصالت آمریکایی و سنش همگی این موقعیت و جایگاه رقیب را محدود می کنند.با این وجود، هنوز ویژگی های مختلفی را در بایدن می توان یافت که کمپین او را شکل می دهند: ارتباط و ائتلاف مثبت با اوباما و میراث او، تصویر یک مرد خوب موسوم به «عمو جو»، یک شخصیت شنونده دلسوز و مهربان که همه جا در کنار اوباما حضور داشته، به حرف ها و گلایه های مردم گوش داده است و مردم واقعی و مشکلاتشان را درک می کند.با تایید شعار ها و جملات قصار برجسته در کمپین بایدن، ما هم به این نتیجه رسیده ایم که او «روح ملت» است.از این رقیب دموکرات به عنوان «هر کسی به جز ترامپ» یاد می شود. این جذابیت می تواند به او اجازه دهد که تا آخر ایستادگی کند اما سیاست شما هر چه که باشد، بایدن فاقد انرژی ترامپ یا شخصیت اوبامای واقعی است که همگان او را با آن ویژگی ها می شناسند. او آرام تر و کمتر پرخاشگر است. در ادامه از این واقعیت نمی توان چشم پوشید که او برندی سالخورده است (بایدن برای اولین بار در سال ۱۹۷۲ میلادی سناتور ایالات متحده آمریکا شد).فاکتور جالب برند بایدن این است که اگرچه شاید او نتواند قلوب طرفداران حزب دموکرات را تسخیر کند اما در مناطقی از آمریکا که مردم به طور سنتی به دموکرات ها رای می دهند، حرکت عظیمی ایجاد خواهد شد. آیا بایدن قادر خواهد بود تا انرژی موجود در جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» (Black Lives Matter)، معترضین ضد نژادپرستی و همچنین رای دهندگان جوان تر چپ گرا در کلان شهر ها که خواستار معرفی «برنی ساندرز» به عنوان کاندیدای دلخواه و منتخب خود بودند، را به سوی برندش هدایت کند؟در جبهه مقابل، ترامپ قصد دارد تا بایدن را به عنوان دست نشانده جناح چپ افراطی ضد سرمایه داری و ضد آمریکایی معرفی کند. مسیر چالشی پیش روی بایدن در بازی با این گروه از مخاطبان بدون طرد دیگر رای دهندگان صاف و مستقیم نیست.بایدن همچنین برای رشد و ایجاد تحول در برند خود کارت دیگری نیز برای بازی در دست دارد: معاون منتخب. یک برند تند مصرف پیر و سالخورده فاقد شتاب، جذابیت و اخبار جدید که ممکن است به نوآوری در زمینه تولید محصول، بسته بندی و کمپین بازاریابی جدید روی بیاورد.به همین ترتیب، برند بایدن می تواند با تزریق انرژی جوانی و انتخاب فردی شبیه به «کامالا هریس» به عنوان معاون خود، از مزایای نفوذ در جنبش چپ گرای جوان تر بهره ببرد. این سناتور از ایالت کالیفرنیا قادر است به مدرن سازی برند بایدن و ایجاد پیوند بیشتر با نسل های جوان تر، با استفاده از انرژی آن ها برای انتشار پیام حزب دموکرات کمک کند.صرف نظر از تاکتیک ها، شاید وعده اصلی بایدن در مبارزات انتخاباتی، فروپاشی داخلی برند ترامپ باشد. ترامپ، تحت فشار موجود تمایل دارد تا از لحاظ باور و عقیده به پایگاه جناح راست خود برگردد و تصویر خود به عنوان یک مرد سرسخت، قوی و خشن را پر رنگ تر از گذشته کند. او به دنبال کشف یک دشمن جدید، ایجاد تفرقه و حزب گرایی بیشتر است.با توجه به این موضوع، حامیان اصلی و جانشینان وی باید با تمام وجود متعهد شوند و از همه اظهار نظر های او پشتیبانی کنند. این یک استراتژی «مرده و تاریخ گذشته» است که چنانچه اثری از شک و تردید در دل مردم باشد، به کار نمی آید.این طرح زمانی قطعی و محکم بود که اقتصاد به رشد خود ادامه می داد، حتی زمانی که دموکرات ها دست به استیضاح او در دسامبر سال گذشته زدند اما واکنش ترامپ نسبت به بیماری همه گیر کووید-۱۹ و سپس اعتراضات سرتاسری برای برخی اعضای حزب او بسیار سنگین بوده است و تعداد بیشتری از جمهوری خواهان میانه رو معتدل شروع به حرف زدن بر علیه وی می کنند.اگر این عدم پذیرش در سرتاسر طبقه متوسط حومه نشین با نسبت پنجاه پنجاه (نیمی طرفدار حزب دموکرات و نیمی طرفدار حزب جمهوری خواه) انعکاس یابد، ممکن است برند «همه یا هیچ» ترامپ ترک بخورد.برند بایدن در آن شرایط می تواند یک ماده عالی و تمام عیار باشد.MBANEWS.IR-مرضیه فروتنwww.cityam.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا