بدون دسته بندی

نتایج شگفت انگیز بازاریابی محتوایی

ام بی ای نیوز: بازاریابی محتوای به معنای استفاده از محتوا برای جذب و حفظ بازدیدکنندگان از سایت و در نهایت تبدیل آن‌ها به مشتری است. فقط یک مشکل وجود دارد و آن این که بازاریابی محتوا می‌تواند کاری سخت و دشوار باشد. با توجه به اطلاعات دریافتی از آژانس بازاریابی محتوا «Zazzle Media»، با وجود تلاش مستمر شرکت‌ها برای تولید محتوا، ۶۵ درصد از آن‌ها تولید محتوای جذاب را یک چالش بزرگ می‌دانند. در ادامه عدم موفقیت در جذب بازدیدکنندگان به این معنی است که حتما ضرر خواهید کرد. از جمله مطالبی که می‌شود در تولید محتوای مفید و موثر از آن‌ها الهام گرفت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: نمونه‌هایی از وبلاگ نویسی، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا امتحان شده و مفید، بازاریابی محتوای تصویری، بازاریابی ویدئویی و کتاب‌های الکترونیکی و منابع.وبلاگ نویسی:Hubspot,وقتی به نمونه‌های موفق بازاریابی محتوا فکر می‌کنیم، یکی از اولین اسم‌هایی که به ذهنمان خطور می‌کند، Hubspot است. علاوه بر تولید یک ابزار رایگان به عنوان استراتژی هک رشد، Hubspot از تاکتیک بازاریابی محتوا به روش‌های زیر بهره می‌برد: نوشتن پست‌های عمیق در وبلاگ پیرامون موضوعاتی که بازدیدکنندگانشان به آن‌ها اهمیت می‌دهند، افزودن ابزار‌های ارتقاء محتوا از جمله کتاب‌های الکترونیکی به وبلاگ ایجاد یک مرکز آموزشی و به اشتراک گذاری محتوا (با ۳۲۱ هزار نفر بازدیدکننده در هر ماه) ودر کنار آن ایجاد فرصتی عالی برای تبلیغ برنامه‌های صدور گواهینامه و مشارکتی،تولید ویدئو برای فیسبوک و استفاده از لینکدین برای ارسال ترافیک به آن‌هانمونه‌هایی از بازاریابی محتوا از نوع b2b (بنگاه به بنگاه) و ارسال ترافیک به www.inbound.comاین سیاست‌ها حتما به کار آمده اند زیرا Hubspot حالا دیگر یک شرکت چند میلیون دلاری است.بازاریابی در رسانه‌های اجتماعیفعالیت در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به طور غیر مستقیم به ارتقاء رتبه در نتایج جستجو کمک کند که به نوبه خود منجر به جذب مشتری خواهد شد. بنابراین جای تعجب نیست که می‌بینیم این روز‌ها بسیاری از شرکت‌ها برای جذب مخاطب بر روی تولید محتوا در رسانه‌های اجتماعی تمرکز کرده اند.جنرال الکتریکحین جستجو برای پیدا کردن نمونه‌هایی الهام بخش از بازاریابی محتوا از نوع B2B، جنرال الکتریک شرکتی موفق در این زمینه به شمار می‌رود. ما این جا درباره لباسشویی‌های دوقلو یا جاروبرقی‌های جنرال الکتریک صحبت نمی‌کنیم، بلکه مد نظرمان کسب و کار دیگری است که شامل توربین‌های بادی، موتور‌های جت، لوکوموتیو و غیره می‌شود.جنرال الکتریک مدت‌هاست که به عنوان یک کسب و کار راکد و بی حرکت در جهان شهرت عام و خاص پیدا کرده اما اخیرا جان تازه‌ای یافته و راه اندازی این کمپین بازاریابی محتوا از نوع اینستاگرامی نمونه‌ای عالی از اقدامات موثر آن محسوب می‌شود.جنرال الکتریک با ترکیب دو عنصر کمپین و بازاریابیبا استفاده از اینفلوئنسر‎ موفق به جذب شش اینفلوئنسر اینستاگرامی و چندین سوپرفن (طرفدار خوب و تاثیرگذار) برای راه اندازی کمپین #GEInstaWalk شد. این به معنای گشت و گذار در کارگاه‌های تولیدی، عکس برداری، آپلود عکس‌ها و هشتک گذاری آن‌ها بود. اقدام فوق نتایج چشمگیری را در پی داشت: ۸ میلیون بازدید از حساب اینستاگرام جنرال موتور، ۳میلیون نفر حاضر در هر گشت و گذار۳ هزار فالوور جدید. نکته جالب این که این حرکت بدون تخصیص هر نوع هزینه ای به تبلیغات انجام شد.نمونه‌هایی از بازاریابی محتوا امتحان شده و مفیدAARPدر این جا با نمونه دیگری از بازاریابی محتوا آشنا می‌شویم که بر روی اهمیت شناخت مخاطبان و ارائه محتوای مورد نظر آن‌ها تاکید دارد.مجله «AARP» بار‌ها به دلیل کیفیت بالای محتوا، طراحی و عکاسی خود موفق به کسب جوایز فراوانی شده است اما پای هیچ راز و رمزی در میان نیست. مهم این است که مدیران و کارمندان مجله به حرف‌های خوانندگان خود گوش می‌دهند. این اظهار نظر‌ها از طریق ایمیل، نامه و فعالیت در رسانه‌های اجتماعی به دستشان می‌رسند. در ادامه از این اطلاعات برای تعیین موضوعاتی استفاده می‌شود که بیشتر از همه مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.AARP به عنوان پر مخاطب ترین مجله در سرتاسر آمریکا ۲۲ میلیون خانواده طرفدار دارد. علاوه بر آن بیش از ۵۰ درصد از ۳۷ میلیون مخاطب آن، سه شماره از چهار شماره اخیر این مجله را خوانده اند.نمونه‌‌هایی از بازاریابی محتوای تصویریتصاویر به رسانه‌های اجتماعی جان می‌دهند. نتایج تحقیقات شرکت مشاوره «Stone Temple» ثابت می‌کنند که احتمال توییت مجدد توییت‌های دارای تصویر، ۶۵ درصد است.در ادامه بلاگر معروف، جف بولاس، دریافت که درج تصاویر در یک پست وبلاکی منجر به ۹۴% بازدید بیشتر می‌شود.Shutterstockشرکت «Shutterstock» در تجارت تصویر دستی دارد و از تخصص خود برای ایجاد منبعی استفاده می‌کند که همه بتوانند از آن بهره ببرند: «گزارشی از ترند‌های خلاقانه». واقعیت این است که مردم داده‌های معتبر را دوست دارند و این نوع منابع به طور گسترده ای با دیگران به اشتراک گذاشته می‌شوند.طبق اطلاعات دریافتی از موسسه «بازاریابی محتوا»، یک اینفوگرافیک از سال گذشته نشان داد که در این مدت بیش از ۶ میلیارد نفر از این سایت بازدید به عمل آورده اند.امسال، در اقدامی تازه، Shutterstock این منبع را تعاملی کرده و علاوه بر تصویر، محتوای ویدئویی و موسیقیایی را نیز به آن افزوده است. این داده‌ها تاکنون بیش از ۱۰ هزار بار با دیگران به اشتراک گذاشته شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا