بدون دسته بندی

نوساناتی که بازار پاستیل ایران را لرزاند

ام بی ای نیوز: پاستیل یکی خوراکی‌های پرطرفدار بازار است که بررسی لحظه‌ای آن برای تولیدکنندگان این محصول از اهمیت بسزایی برخوردار است. محصولات بازارپاستیل به سه دسته مارشملو، پاستیل شکری و پاستیل آدامسی (معمولی) تقسیم بندی شده‌اند. پاستیل آدامسی با حدود ۹۰ درصد سهم فروش، بازار این حوزه را در انحصار خود در آورده است. در این بازار پاستیل شکری ۲/۵درصد و مارشملو ۵/۴ درصد سهم از فروش را بدست آورده‌اند. شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز (emrc) بازار پاستیل را در دوره‌ی زمانی یک ساله منتهی به دو ماهه‌ی نیمه‌ی بهمن تا نیمه‌ی فروردین ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار داده که در ادامه گزارش آن را می‌خوانید.تفاوت بازار اصفهان نسبت به کل مارکتطبق بررسی پوشش جغرافیایی emrc، سهم فروش حجمی انواع پاستیل در اصفهان نسبت به کل مارکت متفاوت است. در بازار اصفهان پاستیل آدامسی ۸۰ درصد، مارشملو ۱۰ درصد و پاستیل شکری ۹/۹ درصد سهم فروش دارند. این اطلاعات در دوره‌ی زمانی مورد بررسی یک ساله منتهی به دو ماهه‌ی نیمه‌ی بهمن تا نیمه‌ی فروردین ۱۴۰۰ جمع آوری شده‌اند.کاهش فروش حجمی بازار پاستیلبررسی‌ها نشان می‌دهد، بازار پاستیل با کاهش فروش۷ درصدیدر دوره‌ی دو ماهه‌ی نیمه‌ی بهمن تا نیمه‌ی فروردین ۹۹در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته در پوشش جغرافیایی emrc مواجه بوده است. در چنین شرایطیبازار حجمی پاستیل‌های مارشمالو طی این مدت، ۲۱ درصد افزایش داشته است. همچنین بازارپاستیل با افزایش۸۹ درصدی فروش ریالی در دوره‌ی دو ماهه‌ی نیمه‌ی بهمن تا نیمه‌ی فروردین ۹۹ در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته در پوشش جغرافیایی emrc روبرو بوده است. در این بازار اتفاق مهم دیگری نیز افتاده است. در پوششجغرافیایی emrc، ۴۸ SKU در دوره‌ی دو ماهه‌ی نیمه‌ی بهمن تا نیمه‌ی فروردین سال ۱۳۹۹ نسبت به دوره ی مشابه در سال گذشته به بازار پاستیل اضافه شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا