بدون دسته بندی

نگاهی به پنجاه سال فعالیت مهرام

ام بی ای نیوز: مهرام یکی از اصیل‌ترین برندهای ایرانی است که به شکلی منحصر به فرد توانسته است در طول پنجاه سال فعالیت خود به صورت مداوم رهبری بازار سس در کشور را داشته باشد و از این منظر در مقایسه با کلیه برندهای سبد محصولات پرگردش ایرانی جایگاهی منحصر به فرد دارد. ام بی ای نیوز برای بررسی عملکرد پنجاه ساله مهرام و کمپین تبلیغاتی که اخیر اکران کرده گفتگویی با هانیه صنعتی مدیرارتباطات بازاریابی و تبلیغات شرکت صنایع غذایی مهرام داشته که در ادامه می‌خوانید.

از مهرام پنجاه ساله برایمان بگویید؟مهرام در شروع کار تنها بر تولید سس‌های مختلف سالاد و غذا متمرکز بود. اولین محصولات مهرام، سس‌های مایونز، فرانسوی معمولی و کرم‌دار، روسی، ایتالیایی، ساندویچ و سس هزار جزیره بود. سه سال بعد از شروع تولیدات و آشنا شدن مردم با نام «مهرام»، تصمیم گرفته شد که هر سال، حداقل دو محصول جدید معرفی شود. مردم هم به دلیل سازگار بودن محصولات با ذائقه‌ی ایرانی، استقبال خوبی از آنها داشتند و خیلی زود مهرام عضو جدانشدنی سفره‌های ایرانی شد. امروزه سبد محصولات مهرام به قدری گسترش یافته که بیش از ۶۰ گروه محصولی و نزدیک به ۱۰۰ محصول را به بازار ارائه می‌کند. این اتفاقات میسر نمی‌شد مگر با پشتیبانی دو گروه که همیشه سپاس‌گزارآانها هستیم: کارمندانی که با عشق در کارخانه مهرام کار می‌کنند و مصرف‌کنندگانی که ۵۰ سال ما را همسفره خود دانسته‌اند و ما را در خاطرات خود شریک کرده‌اند. جالب است بدانید که مهرام گستره بزرگی از کارمندان وفاداری دارد که شروع کار آنها با مهرام بوده و از مهرام نیز بازنشسته شده‌اند. در حال حاضر نیز برخی از همکاران پیشکسوت و قدیمی هستند که هنوز از مشاوره و تجربیات آنها استفاده می‌شود.از تبلیغات رادیویی و تلویزیونی که اخیر اکران شده برایمان بگویید؟نتیجه ا باور ما تبلیغ رادیویی و تلویزیونی با تصویر برخی از پرسنل مهرام بود. این تبلیغ متنی دو پهلو دارد که هر دو گروه ذکر شده را پوشش می‌دهد. متن تبلیغ این است: "ما با عشق شما شروع کردیم، به امید شما ادامه دادیم و با حمایت شما پیشرفت کردیم. کیفیت تضمین بودن ما شد و صداقت پشتیبان ماندنمان. لذت، تنها افزودنی ما بود و سلامتی، تنها نگهدارنده ما. ما با شما ماندگار شدیم و در کنار شما خوشنام و با شما پنجاه ساله.۵۰سال صداقت دنیا دیده ایم و دنیایی پیش روستدرباره شعار تبلیغاتی توضیح بفرمایید؟همان طور که می‌دانید مهرام با سفر مزه‌ها شروع شد و هنوز هم در سفر هست و با آوردن بهترین و خوش‌مزه‌ترین مزه‌های دنیا و سازگار کردنش با ذائقه ایرانیف ایران را با ذائقه‌های مختلف غذایی ایران آشنا می‌کند. مهرام همیشه می‌کوشد تا فراتر از تولید محصول، در زندگی مصرف‌کنندگان و مخاطبان خود با آن‌ها همراه باشد و آن‌ها را به تجربه‌های تازه دعوت کند. مهرام دوست دارد همگان با دنیاهای جدید آشنا شوند، ذائقه‌ای برتر و گسترده‌تر داشته باشند و به حداقل‌ها رضایت ندهند. مهرام خود رو در برابر فرهنگ غذایی و گسترش ذائقه ایرانی مسئول می‌داند. مهرام در این سفرها بسیار تجربه کرده و پخته شده و در نتیجه محصولاتی گزیده شده و منتخب را به بازار ارائه کرده است.مهرام تا الان به کشورهای زیادی سفرکرده و همان‌طور که در شعار هم مشخص است جاهای بسیار زیادی هم هستند که می‌توانند تجربیات جذابی را سفره‌های ما داشته باشند. امسال منتظر تجربیات جدیدی با مهرام باشید.درباره بسته‌بندی‌های جدید مهرام برایمان بگویید؟مهرام با اینکه برندی با تجربه و اصیل است، همواره روحیه‌ای پویا و جوان را در خود پرورش داده است.در بسته‌بندی‌های جدید نیز سعی بر آن شده تا جسورانه‌تر، پویاتر و پرهیجان برخورد شود. استفاده از رنگ‌های جذاب و گاها غیر متعارف در بسته‌بندی‌های موجود در بازار. رونمایی از این بسته‌بندی‌ها همزمان با ۵۰ سالگی مهرام بود. نشان ۵۰ سالگی مهرام روی تمامی غلاف‌ها و در محصولات درج شده است که به خوبی می‌توانند مصرف‌کننده را متوجه خود بسازند. تغییری جذاب در آستانه نیم قرن دوم فعالیت‌هایمان.چه عملکردی در فضای مجازی بخصوص اینستاگرام داشتید؟بر آن شدیم تا همزمان با ۵۰ سالگی مهرام، بخش‌هایی از این تاریخچه را با مخاطبان خود در میان بگذاریم. روایت تاریخ مهرام از نامگذاری برند تا بیان نقاط عطف شروع کار به نمایش کشیده شد و از مخاطبان دعوت شد تا مهرام را در تکمیل آلبوم خاطرات خود همراهی کنند. در این مشارکت عکس‌هایی از آگهی‌های قدیمی و پرسنل مهرام و بسته‌بندی‌های قدیمی که در خونه تکانی‌ها، در خونه مامان‌ها و مادر بزرگ‌ها پیدا شده بود، دریافت کردیم.با چه محدودیت‌هایی در برگزاری جشن پنجاه سالگی مهرام روبرو شدید؟همانطور که می‌دانید بیش از یک سال است که کرونا بخشی از زندگی ما شده و بسیار از فعالیت‌های تبلیغاتی و رویدادها رو محدود کرده است. برنامه‌های زیادی برای این سالگرد در ذهنمان داشتیم که متاسفانه شرایط اجازه اجرایی شدن رو به ما نداد. سعی کردیم تا به روشی جدید در شرایط قرنطینه، مخاطبانمان را به جشن تولد دعوت کنیم و این اتفاق را با برند مهرام جشن بگیرند.در تولد هرکسی فوت کردن شمع تولد بزرگترین اتفاق هست و برای سال‌های پیش‌روش آرزو می‌کند.. ما تصمیم گرفتیم که این شمع را به همراه همراهانمان فوت کنیم و البته به صورت مجازی.برای درگیرکردن مخاطبان فیلتری برای اینستاگرام طراحی شد تا همه بتوانند شمع کیک تولد ۵۰ سالگی مهرام را فوت کنند و برای سال پیش رو آرزو کنند. این فیلتر به حرکت صورت کاربر عکس‌العمل نشان می‌دهد و با فوت کردن کاربر شمع تولد خاموش می‌شود. هنوز دیر نشده شما هم فیلتر ۵۰ سالگی مهرام رو امتحان کنید و برامون آرزو کنید.از چه فضاهای دیگری در تبلیغات بهره برداری کردید؟از دیگر فضاهای تبلیغاتی که توانستیم به خوبی بهره ببریم تیم بسکتبال بود. همزمان با ۵۰ سالگی مهرام مسابقات لیگ برتر بانوان و آقایان برگزار می‌شد. لباس این ورزشکاران پرتوان ما به نشان ۵۰ سالگی مهرام طراحی شده بود تا قدرت و توان آنها نیز ارزشی افزوده بر این ۵۰ سال تجربه ما باشد. علاوه بر لباس بازیکنان از تبلیغات دور زمین نیز استفاده کردیم که در تصاویر تلویزیونی به خوبی جلوه کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا