مجموعه ی هاپیرمی جشنواره هایی در راستای حمایت از طبیعت و حفظ محیط زیست به عنوان های “بدون نایلکس و گلدان امید” را در هر ۱۵ فروشگاه خود اجرایی کرده است.
جشنواره های بدون نایلکس و گلدان امید، که از ۲۱ تیرماه تا یکم مرداد ماه امسال توسط مجموعه فروشگاهی هایپرمی اجرا شده است گامی است در جهت اهداف مسولیت اجتماعی این مجموعه که محمدی کارشناس تبلیغات این فروشگاه در گفتگو با “ام بی ای نیوز” ضمن تاکید به این موضوع افزود: با توجه به آسیب هایی که استفاده ازپلاستیک به عنوان ماده ای که مدتها در طبیعت باقی مانده و تجزیه نمی شود، مدیریت این مجموعه جایگزینی کیسه های پارچه ای را به جای کیسه های پلاستیکی در دوره جشنواره در نظر گرفته است.
به شکلی که در مرحله ی نخست حدود ۲۰ هزار کیسه ی پارچه ای سفارش داده شد و در اختیار مشتریانی که بیش از ۵۰ هزار تومان خرید داشتند به جای کیسه های پلاستیکی قرارداده شد.
وی گفت: تهیه و تولید این کیسه های پارچه ای هزینه ی زیادی برای مجموعه داشتند، اما به لحاظ اهدافی که مد نظر بود و فرهنگ سازی استفاده از متریال ماندگار و تجزیه پذیر در طبیعت، این اقدام در دستورکار قرار گرفت و مخاطبان به دلایل استحکام و ماندگاری قابل استفاده بودن این کیسه های پارچه ای استقبال خوبی داشتند.
همچنین در این ایام، جشنواره “گلدان امید” که با اهدای گلدان های کوچک خاک و بذر آفتابگردان در یک بسته بندی زیبا و متفاوت به کودکانی که در فروشگاه حاضر بودند، نسبت به موضوع حفظ طبیعت و مشغول کردن کودکان به موضوعاتی مرتبط با محیط زیست و بیرون کشیدن آنها از دنیای مجازی پرداخته شد.
وی با اشاره به اینکه پرداختن به موضوعات اجتماعی و فرهنگی از استراتژی های تبلیغاتی این مجموعه است گفت: تجربه ثابت کرده در کنار سایر رقبا که در این حوزه فعالیت می کنند پرداختن به موضوعاتی که کمتر رنگ و شکل مادی داشته باشند می توانند تفاوتی را نزد مخاطب ایجاد کرده و تاثیرگذار باشد، چنانچه هایپرمی در سال های گذشته نیز روی موضوعات مرتبط به فرهنگ سازی در قالب جشنواره های مختلف اقدامات زیادی را انجام داده که مورد نظر مشتریان این مجموعه قرار گرفته است.
لازم به ذکر است این جشنواره از تاریخ ۲۱ تیرماه تا اول مرداد ماه در همه شعبه های هایپرمی اجرایی شده است.