بدون دسته بندی

هشتگ‌های پرطرفدار روزهای کرونایی

ام بی ای نیوز: کرونا بار دیگر بازار هشتگ‌ها را در فضای مجازی داغ کرد. هشتگ‌هایی که اکثر آنها مخاطبان را به اتحاد، کمک و همدلی در این روزها سخت فرا می‌خواندند. شروع این هشتگ‌ها با هشتگ #کرونا_را_شکست_می‌دهیم، بود. #کرونا_را_شکست_می‌دهیم در ابتدا یک هشتگ برای اطلاع رسانی بود اما به مرور تبدیل به شعار پویش‌های مختلف و مسابقات و جشنواره‌های هنری شد. در همین راستا جشنواره‌ای با همین شعار برگزار و هنرمندان کاریکاتوریست ۸۸ کشور با ۴۲۰۰ اثر در مسابقه بین المللیکرونا را شکست می‌دهیم، شرکت کردند. این مسابقه به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با همکاری نهادهای مختلف برگزار شد. در ادامه مسیر، حوزه هنری شهرهای مختلف، اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی استان‌ها و.. مسابقات نقاشی برگزار و از کودکان خواستند، نقاشی‌های خود را با موضوع کرونا ارسال کردند. استفاده از این هشتگ به ارگان‌های دولتی و هنری محدود نشده و کسب وکارهای مختلف نیز از آن برای اعلام اقدامات خود در حوزه مسئولیت اجتماعی استفاده کردند.پس از این هشتگ‌، هشتگ‌های مختلفی منتشر شد که در ادامه به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم.#ایران_همدلیکی از مهمترین هشتگ‌های استفاده شده در روزهای کرونایی که این روزها هم بسیاری از برندها از آن استفاده می‌کنند. هشتگ ایران همدل است.از این هشتگ در پویش ایران همدل استفاده شد. در این پویش برندهایی مانند: همراه اول، دیجی کالا و…. حضور دارند و هر روز بر تعداد این برندها اضافه می‌شوند.به گزارش اداره‌کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران؛ هم‌زمان با اجرا و طراحی پویش «#ایران_همدل» که قرار است با فرارسیدن ماه مبارک رمضان به گره‌گشایی و یاری‌رسانی به همنوعان بپردازد، همراه اول نیز به توصیه رهبر معظم انقلاب و همسو و همراه با همه مردم مهربان ایران، به این پویش پیوست.«رزمایش همدلی برای #ایران_همدل» با هدف مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا آغاز شده که امید می‌رود با توجه به قرار گرفتن در ماه انفاق، به دستاوردهای خوبی منجر شود و خاطره خوشی را از امسال در اذهان باقی گذارد.در این راستا شرکت ارتباطات سیار ایران در نظر دارد هر مبلغی که مشترکان از طریق سامانه «ستاره ۱۰ ستاره ۱۴۴۱ مربع» کمک کنند، به میزان دو برابر آن به محرومان و نیازمندان عزیز کمک و در این کار خیر شرکت کند.علاوه بر این؛ به گفته دیجی کالا، این برند در این کمپین قرار است با "همیاری چندین سازمان مردم‌نهاد، بسته‌های مواد غذایی و اقلام ضروری برای نیازمندان را در صفحه‌‌ی ویژه‌ این پویش قرار دهد. به ازای هر خرید هموطنان در این پویش، دیجی کالا نیز به همان میزان در این طرح مشارکت می‌کند و همدلی مخاطبان را دوبرابر به نیازمندان خواهد رساند.همچنین زیرساخت‌های عملیاتی، لجستیکی و مراکز پردازش دیجی‌کالا در همه استان‌های کشور در اختیار کمپین ایران همدل قرار خواهد گرفت و شرکت‌ها و مجموعه‌های مشارکت‌کننده در این پویش می‌توانند از زیرساخت دیجی‌کالا به صورت رایگان استفاده کنند و کالاهای خود را به کمک ناوگان عملیات و حمل‌ونقل برند به گروه‌های هدف در سراسر کشور ارسال کنند."ایران همدل فقط توسط برندهای بزرگ استفاده نشده، موسسات مردم نهاد بسیاری در سراسر کشور اقدامات خود را از طریق این هشتگ اطلاع رسانی می‌کنند.معرفی کسب وکارهای کوچکیکی از فعالان شبکه‌های اجتماعی چندی‌ست از هشتگ #میگذره_این_روزها برای معرفی کسب وکارهای کوچک استفاده می‌کند. این فعال در استوری‌های خود از هشتگ استفاده و عنوان می‌کند که کسب وکارهای کوچک برای پیشگیری چه اقداماتی را اجرایی می‌کنند. علاوه براین فعال، برخی از سلبریتی‌ها و فعالان اینستاگرامی نیز صفحات خود را برای تبلیغ کسب وکارها باز کرده‌اند و به آنها اجازه داده‌اند رایگان از صفحات آنها جهت تبلیغ استفاده کنند.بلا_به-دورخشکشویی پاکان از هشتگ بلا به دور برای انتشار اخبار و اقداماتش در فضای مجازی استفاده می‌کند. بلا_به_دور، این روزها برروی ویترین این خشکشویی نقش بسته است. این خشکشویی اعلام کرده با اجرای پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی خدمات خود را ارائه می‌کند و مشتریان می‌توانند از خدمات اینترنتی و غیرحضوری این کسب وکار نیز استفاده کنند. یکی از جدیدترین خدمات پاکان ضدعفونی داخل خودرو با دستگاه بخار سرد و محصول ضدعفونی کننده ضدحساسیت است که از طریق شعبه مرکزی این کسب وکار ارائه می‌شود.سپاس_قهرمان_سلامت سپاس قهرمان سلامت، یکی دیگر از هشتگ‌های پرمخاطب این روزها است. هشتگی که مرز نشناخته و توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار گرفته است. این هشتگ به یکباره ترند شد و مخاطبان برای انتشار مطالب مختلف از آن استفاده می‌کنند.در_خانه_بمانیمدر خانه بمانیم نیز یکی از هشتگ‌های پرمخاطب روزهای کرونایی بود. برندهای مختلفی از این هشتگ استفاده و از مخاطبانشان خواستند که در خانه بمانند. رامک یکی از برندهایی بود که با استفاده از هشتگ #خونهبمونی مسابقه‌ای را اجرا و از مخاطب خواست که از کارهای که در خانه انجام می‌دهند، فیلم گرفته و با برند به اشتراک بگذارند و جایزه بگیرند. علاوه بر رامک برندهایی دیگری مانند تلاونگ و… نیز با استفاده از هشتگ درخانه بمانیم ویدیوهایی را تهیه و منتشر کردند.هشتگ فاصله_اجتماعی و… نیز از هشتگ‌های پرطرفدار بودند که در این روزهای سخت از آنها استفاده شد. هشتگ‌هایی که همگی سعی در تقویت روحیه و ایجاد حس همبستگی میان مخاطبان را داشتند. هشتگ‌هایی که در فضای مجازی باقی مانده و پیام انسان‌هایی که روزهای کرونایی را دیده‌اند را به آیندگان منتقل خواهند کرد.mbanews.ir- نرگس فرجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا