بدون دسته بندی

هفدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی

ام بی ای نیوز: "آینده روابط عمومی و کووید ۱۹" کلیدی ترین موضوع هفدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی بود که ۱۲ اسفند در مرکز همایش­های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.مهدی باقریان دبیر کل همایش ضمن تاکید بر کاربرد هوش مصنوعی در مهار کرونا به ظهور نسل چهارم روابط عمومی و نقش و اهمیت عملکرد تسهیلگرانه­ ی روابط ­عمومی اشاره داشته و افزود: در کمپین­های داده ­محور ماشین و تجهیزات نقش تکمیل کنندگی داشته و روابط عمومی نوعی تسهیل­گر امور ارتباطی محسوب می شوند.رییس انجمن آینده نگری ایران، پروفسور سعید خزاعی نیز به اهمیت نتایج مثبتی که کرونا برای کسب و کارها ایجاد کرده اشاره داشت و افزود: درزمینه ­های مختلف ارتقا سطح بسیار خوبی صوت گرفته که درآینده به شکل مثبتی باید ازآن استفاده شود. درواقع ما شاهد سه مرحله قبل، هین و پس از کرونا در تمام مراحل خواهیم بود و برنامه ریزی ­کسب و کارها باید به شکلی باشد که منشاء تحولات در عرصه­ های بعدی قلمداد شود.وی در ادامه به تغییرات اقلیمی که درکل جهان ایجاد شده نظیر تغییر نقشه ­ی سبز جهان، بروز بحرانهایی نظیر کرونا اشاره داشته و افزود: ما در شروع بی ثباتی ­ها قرار داریم و باید برای بحران­ های بعدی آماده باشیم و آینده در حال تغییر است و بحران کرونا نمونه­ ی بارز آن به شمار می­رود.درواقع سازمانها و صاحبان کسب و کار برای بقای خود نیازمند سازگاری بیشتر با محیط هستند و نوعی همگرایی بین همه ­ی علوم در حال تحقق است که مدیران برنامه ریز در حوزه­ های استراتژیک نظیر مارکتینک، روابط عمومی و کسب و کارها سواد عمومی برای ورود به عصر تازه را باید کسب کنند.وی افزود: سازمانها و کسب و کارها نیازمند روش­های نوینی هستند که در پرتو آن بتوانند به شیوه­ای شتابان و کارآمد در راه شناسایی پیشران­های تغییر بکوشند و ازسوی دیگر با توسل به ابزار­ها و تکنیک ­های نوین برای بقا و توسعه خود اقدام کنند.دکتر یحیی کمالی پور، رییس و پایه گذار انجمن جهانی ارتباطات که در بخش سخنران مجازی از کشور آمریکا، حضور داشت نیز با اشاره به بروز بحران کرونا در جهان افزود: روابط عمومی در این مسیر به سمت تغییر حرکت کرده و بروز بحران ­های غیر قابل پیش بینی نظیر کرونا که همه­ ی معادلات جهانی را بهم ریخته و نشانگر این است که برنامه ریزی برای آنچه ناشناخته است بسیار دشوار است و روابط­ عمومی ­ها در این میان وظیفه دارند برای مدیریت بحران­ها از راه اطلاع رسانی مستمر و بدور از پنهان کاری در ایجاد تغییرات مثبت، موثر باشند و با استفاده از ظرفیت ­های دنیای دیجیتال، آموزش و ایجاد در رفتار­های درست در زمان بحران فعالیت داشته باشند.دکتر ایله­ای پژوهشگر و مدرس دانشگاه نیز به موضوع مسئولیت راهبردی ارتباطی در بحران کرونا پرداخته و افزود: همیشه بحرانها فرصتی مناسب هستند تا سازمانها بتوانند با اقداماتی که به هنگام از خود نشان می­دهند نوعی خوشنامی برای دوران پسا بحران خود ایجاد نمایند.در این میان نقش و رویکرد اقداماتی بر پایه­ ی مسئولیت اجتماعی اهمیت می ­یابد و دو نوع مسئولیت اجتماعی در سازمان قابل تفکیک است که یا بر اثر فشارها­ی موجود صورت می گیرد و یا براساس اولویت ­ها در واقع مسئولیت اجتماعی همان مردم­ داری است و از اصول هفتگانه ­ی روابط عمومی است که در فعالیت­ های سازمان باید مدنظر قرار گیرد.در پایان همایش نیز روابط عمومی­ های برتر مورد تقدیر قرار گرفته و از پنج کتاب با عناوین ذیل رونمایی شد: مدیریت برنامه ریزی روابط عمومی تجربه محور، استانداردهای تشریفات، مرا قانع کنید، اصول اخلاقی هوش مصنوعی و روابط عمومی، مسئولیت اجتماعی در عصر کرونا.-mbanews.irمریم غضنفری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا