خبر

هم‌ارز با جهان، با بانک پارسیان

ام بی ای نیوز: هنوز مدت زیادی از روزگاری که تحریم‌ها و محدودیت‌های انتقال مالی، مشکلات و موانع فراوانی را برای تجار و بازرگانان ایرانی به وجود آورده بود نگذشته. این محدودیت‌ها، فعالین اقتصادی ایرانی را در معاملات، در موضعی نابرابر و ضعیف قرار می‌داد؛ با این وجود بانک پارسیان، چه در دوران تحریم‌ها و چه پس از لغو آن‌ها، همواره تلاش کرده این موانع را به حداقل رسانده و علاوه بر فراهم کردن امکانات برابر برای تجار و بازرگانان ایرانی، جایگاه آنان را در معاملات بین‌المللی به جایگاه واقعیشان نزدیک کند.در همین راستا و پس از رفع تحریم‌ها، شبکه کارگزاری پارسیان، که گسترده‌ترین شبکه کارگزاری کشور نیز هست، به عنوان تنها شبکه کارگزاری مالی بین ایران و کشورهای اروپایی پا به میدان گذاشت. این شبکه برای تجار و بازرگانان ایرانی این امکان را فراهم می‌کند که عزتمندانه و با جایگاهی یکسان و برابر با کشورهای اروپایی به معامله بپردازند.در راستای معرفی این خدمت ویژه و قابل توجه خود، بانک پارسیان به سراغ آژانس تبلیغاتی بادکوبهرفته، تا طرحی را در جهت جایگاه‌سازی برای این خدمت طراحی و اجرا کند. برای نیل به این هدف، آژانس، آرت‌ورک‌های «هم‌ارز با جهان» را روی بیلبورد برد.هارمیک نواسارتیان، مدیر روابط عمومی آژانس تبلیغاتی بادکوبه در این خصوص می‌گوید: «در این طرح، جایگاه‌سازی و نمايش قدرت شبکه کارگزاری پارسیان در معاملات با کشورهای اروپایی مطرح بوده است. در این راستا، با بررسی محدودیت‌ها و اثرات تحریم‌های پیشین و مزایای استفاده از شبکه کارگزاری پارسیان، «توازن» به عنوان ایده اصلی کار در نظر گرفته شد. در حقیقت پیام اصلی این آگهی، هم‌تراز شدن تجار ایرانی با سایر فعالین اقتصادی جهان از طریق شبکه کارگزاری پارسیان بوده است.»نتیجه بسط این ایده کلی، آرت‌ورکی است که به دو شکل تبلیغات محیطی (بیلبوردی) و تبلیغات روزنامه‌ای منتشر شده. نواسارتیان در خصوص این آرت‌ورک می‌گوید:«برای آن‌که جایگاه برابر ایران و دیگر نقاط جهان را در شبکه مالی اروپایی نشان دهیم، از ترکیب دو تصویر استفاده کردیم؛ یک بنای تاریخی ایرانی و یک بنای تاریخی اروپایی، که به صورت هم‌اندازه در کنار یکدیگر قرار گرفته و به نوعی با هم ترکیب شده‌اند».آرت‌ورک حاصل، ترکیب مناسبی از کپی و تصویری است که هردو از یک استراتژی دقیق پیروی می‌کنند. مفهوم توازن با اولین نگاه به آرت‌ورک در ذهن نقش می‌بندد. با این وجود، شاید اولین نکته‌ای که این توازن را در ذهن زنده می‌سازد، هم‌ارتفاع بودن دو سازه باشد. اما به گفته هارمیک نواسارتیان، در طراحی این آرت‌ورک بیش از ارتفاع، «عرض» و «هم عرض» بودن اهمیت داشته است و حتی به اسلوگان «هم‌عرض با جهان» هم فکر شده، اما در نهایت و هنگام اجرا، به جای آن از عبارت «هم‌ارز با جهان» استفاده شده است.نکته دیگری که در طراحی این تبلیغات در نظر گرفته شده، تفاوت استراتژیک آن با تبلیغات پیشین بانک است. بعید است که تا به حال با بیلبوردها، بنرها، یا حتی تابلوهای بانک پارسیان مواجه نشده باشید. معمولاً در این تبلیغات آنقدر بر رنگ سازمانی تأکید می‌شود که شاید هرکس با نگاهی تشخیص دهد، تبلیغی که مشاهده می‌کند مربوط به بانک پارسیان است. اما در اغلب آن تبلیغات، مخاطب، عامه مردم، و محصول، خدمات بانک بوده است. در این مورد اما مخاطبان، قشر محدودتر و خاص‌تری هستند، یعنی تجار و بازرگانان. محصول نیز، خود تا حدودی هویت مستقلی دارد که شاید اگر برای مطرح کردن آن از قالب و رنگ‌های رایج در تبلیغات بانک استفاده می‌شد، این هویت تا حدودی زیر سایه هویت بانک نادیده می‌ماند. هارمیک نواسارتیان در این مورد چنین توضیح می‌دهد:«با توجه به متفاوت بودن مخاطبان و خدمت معرفی شده در این تبلیغ با اکثر تبلیغات پیشین بانک، برای متمایز کردن این تبلیغ نسبت به تبلیغات پیشین، با موافقت بانک پارسیان، از قالبی متفاوت همراه با رنگ‌های ثانویه بانک استفاده کردیم».استفاده از قالبی جدید و رنگ‌های ثانویه، آن هم برای سازمانی که تبلیغات پیشین آن همراه با رنگ‌های اصلی، به وفور توسط مخاطبان دیده شده، خالی از ریسک نیست؛ با این وجود، به نظر می‌رسد بانک پارسیان و آژانس تبلیغاتی بادکوبه این ریسک را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و توانسته‌اند از مزیت این تفاوت، یعنی جلب توجه در کنار مطرح کردن هویت مستقل شبکه کارگزاری پارسیان، بهره‌مند شوند.mbanews.ir-بهروز پهلواني 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا