خبر

همراه اول و هوشمندی به سبک نسل پنجم

در دنیایی که کار و صنعت، رابطه و رفاقت، پزشکی و سلامت، سرگرمی و سیاحت و در یک کلام «زیستن» در آن دیجیتال شده، سرعت حرف اول و آخر را می‌زند. دنیای هوشمند؛ شهر هوشمند؛ تهرانِ هوشمند و یک بستر ارتباطیِ هوشمند و البته پرسرعت برای انتقال داده‌ها؛ همه‌ی اینها بهانه‌ای‌ست برای برگزاری رویداد ۵G همراه اول که فراخوان آن از طریق یک آگهی ویدیویی منتشر شده است.

آگهی به سبک فیلم‌های علمی‌تخیلی که داستان‌شان در آینده اتفاق می‌افتد، پر است از عناصر زندگیِ مدرن و دیجیتال؛ از قلم نوری و لپ‌تاپ تا عینک هوشمند. تهرانی که در آگهی می‌بینیم، زمین تا آسمان با تهرانِ پرهرج‌ومرج و خاکستریِ این روزها فرق دارد. اتومبیلی را می‌بینیم که با سرعت جت در بزرگراهی خلوت و منتهی به برج میلاد حرکت می‌کند؛ اتوبوسی که به جای آن که ویترینی برای نمایش انبوه کارمندان و دانشجوها و شهروندان خسته از زندگی شهری باشد، نورانی و پرسرعت است و انواع نمودارها و تصاویر رایانه‌ای روی بدنه‌اش می‌درخشد؛ به جای خودروهای فرسوده، اتومبیل پیشرفته‌ای را می‌بینیم که شیشه‌ی جلوی آن شبیه صفحه نمایش موبایل است و یک زمین کشاورزی که به سبک مدرن‌ترین زمین‌های چمنِ بزرگ‌ترین استادیوم‌های دنیا، شیک و آراسته و تحت کنترل است. همه‌ی این تصاویر در کنار هم، آرمان‌شهری را به نمایش درمی‌آورد که قرار است با ایده‌ها و راه‌حل‌های شرکت‌کنندگان در این رویداد، رنگ واقعیت پیدا کند.

آگهیِ همراه اول، استارت‌آپ‌ها و تیم‌هایی را هدف گرفته که خدمت، راهکار یا محصولی مبتنی بر نسل پنجم شبکه‌ی تلفن همراه دارند و می‌توانند با محورهایی مثل تولید، کشاورزی، معدن، حمل و نقل و انرژی و…، به صورت رایگان با ایده‌ها و راهکارهایشان در این رویداد شرکت کنند. در متن تکمیلی فراخوان اشاره شده که منتخبین این رویداد از مزایا و جوایز جذابی مثل امکان ارائه‌ی سرویس مشترک در راستای توسعه‌ی طرح‌های خود، امکان سرمایه‌گذاری برای پیاده‌سازی و توسعه‌ی طرح یا کسب و کار خود و استفاده از آزمایشگاه ۵Gهمراه اول و دریافت خدمات تست محصول بهره‌مند خواهند شد. در تناسب با این گروه خاص مخاطب، آگهیِ فراخوانِ رویداد پر است از تصاویر مردان کت و شلوارپوشِ استارت‌آپی و جوانانی که دنیا را از پشت عینک‌های درشتِ هوشمندشان تماشا می‌کنند و می‌خواهند جهانی بسازند که در آن تکنولوژی حرف اول را می‌زند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا