خبر

واقعیت مجازی، واقعیت افزوده (قسمت دوم)

تاریخچه مختصر VR و سیر تکامل آن در گذر زمان

سخنگوی جامعه واقعیت مجازی در باب تاریخچه این فناوری اظهار کرد که با کنار گذاشتن تکنیک VR برای یک لحظه و تمرکز بر روی تجربه غرق شدن ۳۶۰ درجه ای که هدف از آن پرتاب ما درون آن بود، می توان به این استدلال دست یافت که واقعیت مجازی از نقاشی های ۳۶۰ درجه ای (یا نقاشی های پانورامیک) در قرن نوزدهم میلادی شروع شد. ما از یک شبیه ساز پرواز اولیه در سال ۱۹۲۹ به نخستین نمایشگر هدست واقعیت مجازی در سال ۱۹۶۰ و نکاه به جهان به عنوان یک تجربه جدید و شبیه سازی در قالب فیلم ماتریکس در سال ۱۹۹۹ میلادی رسیدیم.

شرکت های پیشگام در بازار امروز واقعیت مجازی

با حرکتی سریع به سمت جلو، پیش از سال ۲۰۱۴ گوگل شروع به عرضه یک هدست بی سیم جیبی کرد که از یک گوشی هوشمند برای کسب تجربه واقعیت مجازی بهره می برد: Google Cardboard (هدست مقوایی گوگل). به دنبال آن سامسونگ در سال بعد Gear VR را ارائه داد و رقابت جدیدی در عرصه فناوری واقعیت مجازی رسما شکل گرفت. Oculus VR به طور رسمی در ماه ژوئن ۲۰۱۴ به خانواده فیسبوک پیوست تا روند دستیابی به هدف خود یعنی تسلط بر طیف گران ترین و با کیفیت ترین هدست های واقعیت مجازی را تسریع کند.

فناوری واقعیت افزوده (AR) چیست؟

همان طور که از اسم آن بر می آید، فناوری واقعیت افزوده یا AR، با ادغام گرافیک کامپیوتری، تصاویر یا مجموعه ای از داده های تعاملی، درک ما از جهان را گسترش می دهد.

فناوری AR چگونه کار می کند؟

امروزه، کار با AR فقط نیاز به یک گوشی هوشمند مجهز به دوربین و برنامه AR دارد. دو عنصر کلیدی برای استفاده از این فناوری ظرفیت دوربین برای ضبط محیط اطراف شما حین حرکت و کنار آن نرم افزاری است که به محاسبه و برنامه ریزی برخی تصاویر یا محتوای کامپیوتری می پردازد.

یک نمونه عالی در این رابطه، برنامه AR جدید IKEA است که فرصت تصویر سازی و تجسم هر گونه اتاق یا فضایی را با چند مورد از اثاثیه و مبلمان برند به وجود می آورد.

دیزاینر ها و معمار ها می توانند به وضوح از این روش جدید بهره ببرند.

www.toptal.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا