گزارش

واقعیت مجازی چگونه وضعیت استارتاپ‌ها را تغییر می‌دهد

محیط جذاب واقعیت مجازی دنیایی است که بازاریابی استارتاپی دائم به سوی آن حرکت می‌کند و البته کسانی که زود تر از بقیه از آن کمک می‌گیرند، در نهایت سود فراوانی خواهند برد. استارتاپ‌ها در سرتاسر جهان می‌توانند استراتژی‌های بازاریابی و سطح تعامل با مخاطبان خود را از طریق افزایش امکان کسب تجارب تعاملی، نمایش بهتر محصولات، شرح داستان‌های جذاب، برگزاری رویداد‌های به یاد ماندنی و راه اندازی کمپین‌های بازاریابی مناسب تغییر دهند. امروزه استارتاپ‌ها وظیفه خطیر و مهم جلب توجه مشتریان احتمالی دارند. رویکرد‌های بازاریابی سنتی گاهی اوقات در مورد جذب مشتریان و گذاشتن تاثیری ماندگار بر روی برند‌ها کوتاهی می‌کنند. با این حال، فناوری واقعیت مجازی به تازگی ظهور پیدا کرده و به عنوان سلاح قدرتمندی در دست شرکت‌ها، به آن‌ها فرصت تغییر و تحول در عرصه استراتژی‌های بازاریابی را می‌دهد. استارتاپ‌ها ممکن است با استفاده از ماهیت فراگیر و تعاملی واقعیت مجازی، تاثیری ماندگار بر روی مخاطبان هدفشان بگذارند. در ادامه می‌بینیم که واقعیت مجازی چگونه چهره بازاریابی استارتاپی را تغییر داده و به کسب و کار‌ها کمک می‌کند تا با مشتریان خود تعامل داشته باشند.

۱. ایجاد تعاملات موثق و معتبر با برند
واقعیت مجازی فرصتی بی نظیر برای استارتاپ‌ها فراهم خواهد کرد تا امکان کسب تجربه‌های جذابی را به وجود آورند که از طریق شکل‌های متعارف تبلیغات غیر ممکن است. واقعیت مجازی با غوطه ور کردن مشتریان در دنیای غیر واقعی، فرصتی منحصر به فرد برای ذکر روایت یک برند به وجود می‌آورد. خواه نمایش یک نسخه دمو از محصول باشد، خواه اجازه دادن به مشتریان برای کاوش در یک فروشگاه مجازی یا ایجاد فرصت گشت و گذار تعاملی در میان امکانات یک استارتاپ، واقعیت مجازی شانس تجربه یک حس جدید را به فرد می‌دهد. در نهایت این امر منجر به جذب مشتری، شناخت او از برند و وفاداری اش نسبت به آن خواهد شد.

۲. تاثیرگذار تر کردن نمایش محصول
استارتاپ‌‌ها در مسیر تلاش برای اثبات سودمندی و ارزش فراوان پیشنهادات خود با موانع بزرگی روبرو می‌شوند. برای غلبه بر این موانع، شرکت‌ها و استارتاپ‌ها از واقعیت مجازی جهت نمایش جالب و تعاملی محصولات خود کمک خواهند گرفت. به کمک واقعیت مجازی، کسب و کار‌ها احتمالا تجربه ای واقعی و متناسب با نیاز‌ها و خواسته‌های مشتریان را به آن‌ها ارائه می‌دهند. برای نمونه می‌توان از تست رانندگی مجازی یک خودروی جدید، یک تور مجازی در قالب پروژه بنگاه املاک و مستغلات یا حتی پرو مجازی یک کفش یا لباس نام برد. همین امر سطح اعتماد به برند را نزد افراد بالا برده و در ادامه انگیزه خرید را در آن‌ها تقویت خواهد کرد.

۳. داستان سرایی جذاب و درگیر کننده
محور هر کمپین تبلیغاتی را در سرتاسر جهان، داستان و روایت تشکیل می‌دهد. داستان سرایی در محیط واقعیت مجازی یک ابزار قدرتمند برای استارتاپ‌ها به شمار رفته و به آن‌ها کمک خواهد کرد تا اهداف، آرزو‌ها و ارزش‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. ایجاد امکان مشارکت فعال مصرف کنندگان در داستان و روایت اصلی، سطح ارتباط عاطفی با مخاطبان را ارتقاء خواهد داد.

۴. افزایش کیفیت رویداد‌ها
استارتاپ‌ها اغلب اوقات با هدف تبلیغ محصولات و خدمات و برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی، در رویداد‌ها و کنفرانس‌های صنعتی شرکت می‌کنند. با این حال، از لحاظ مشارکت و قرار گرفتن در معرض دید افراد، رویداد‌های زنده به نوبه خود دارای محدودیت‌های خاصی هستند. به مدد واقعیت مجازی، شرکت‌ها می‌توانند هر بار بهتر از بار قبل در رویداد‌های مختلف شرکت کرده و موانع جغرافیایی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارند. چنین حضوری به لطف واقعیت مجازی به کارآفرینان کمک می‌کند تا در هزینه‌ها صرفه جویی کرده و در عین اطلاعاتی مهم درباره عادت‌ها، علایق و سطح مشارکت شرکت کنندگان به دست آورند.

۵. جذب و درگیر تبلیغات سفارشی شدن
استفاده از واقعیت مجازی برقراری ارتباط با کمپین‌های تبلیغاتی را به تجربه ای منحصر به فرد و صمیمی تبدیل می‌کند. مدیران استارتاپ‌ها احتمالا از واقعیت مجازی برای القاء این حس به مشتریان خود کمک می‌گیرند که انگار محیط و دنیای مجازی را مطابق سلیقه‌اشان تنظیم کرده یا متناسب با اعتقادات، علایق و ارزش‌هایشان، محصولات خاصی را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهند.

۶. برقراری ارتباط با مخاطبان
یکی دیگر از فرصت‌هایی که به یمن استفاده از واقعیت مجازی به دست می‌آید، امکان تعامل با پایگاه مشتریانی است که همواره روندی رو به رشد را طی می‌کند. در حال حاضر در همه جای دنیا بیش از ۱۷۱ میلیون کاربر به کار با واقعیت مجازی مشغولند. ۱۵ درصد از کل جمعیت ایالات متحده آمریکا یا به عبارتی ۶۵.۹ میلیون نفر از جمعیت این کشور را کاربران واقعیت مجازی تشکیل می‌دهند.

واقعیت مجازی برای کسب و کار‌هایی که تلاش می‌کنند در دنیای رقابتی امروز از همگان برتر باشند، روند بازی را تغییر داده است. در نهایت آن دسته از استارتاپ‌هایی که از محیط جذاب واقعیت مجازی استفاده می‌کنند، بی نهایت سود خواهند برد.

www.entrepreneur.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا