خبر

وعده‌ی برند؛ قولی که باید به آن عمل کرد

ام بی ای نیوز: وقتی به Vovlo فکر می‌کنید، چه چیز به ذهن‌تان می‌رسد؟ بیش‌تر افرادی که این سئوال از آن‌ها پرسیده می‌شود، خواهند گفت «امنیت». امنیت ارزش بی چون چرایی است که Volvo سال‌هاست به آن تکیه کرده و اتفاقا به دردشان هم خورده است. برندهای کمی هستند که توانسته‌اند به درستی خود را به یک گزاره‌ی ارزش عمیق مرتبط کنند. اما نکته‌ي دیگری در مورد ارتباط Volvo و امنیت وجود دارد که آن‌را به یک اصل تغییر‌ناپذیر برای برند تبدیل کرده است. وعده‌ی برند، چیزی بیش از تگ‌لاین (شعار)امنیت برای Volvo خوب کار کرده، زیرا چیزی بیش از یک تگ‌لاین است، امنیت قول برند است که به مشتریانش داده است. در واقع Volvo می‌خواهد بگوید در مقایسه با اتومبیل‌های دیگر، هنگام تصادف شانس زنده‌ماندن بیش‌تری به مخاطبانش می‌دهد و این مطلب درطول زمان ثابت شده است. حال اگر همان پرسش آغازین را بار دیگر از منظری دیگر بپرسیم پاسخ چیست؟ «وقتی به امنیت فکر می‌کنید، چه برندی به ذهن‌تان متبادر می‌شود؟» پاسخ بسیاری از مخاطبان Volvo است. برخی از قول‌های شرکت‌ها را با هم ببینیم:FedEx: وقتی باید قطعا و بی چون و چرا، یک شبه آنجا باشد.BMW: نهایت یک خودرو.Walmart: پول جمع کن. بهتر زندگی کن.Nike: الهام‌بخشی و نوآوری در زندگی همه‌ی ورزشکاران دنیا. وعده‌ی برند شما، تعهدتان به مشتری‌ استدلیل قدرتمندی امنیت، به عنوان قول، این است که Volvo را با کلامی موجز و متقاعدکننده به مشتری هدف وصل می‌کند. قول یک برند باید پیوندی درونی بین استراتژی برند و مشتری برقرار کند. داشتن استراتژی برندی که با هنرمندی به پیام رسیده، سودمند است اما تنها زمانی نهایی می‌شود که شما به مشتریان‌تان متعهد شوید که قول‌تان را انجام می‌دهید. این تعهد به شکل‌های مختلفی ابراز می‌شود: تگ‌لاین، پیام‌رسانی، تبلیغات، شبکه‌های اجتماعی و… می‌توانید قول‌تان را مستقیم یا در پرده بیان کنید، اما به خاطر داشته باشید که هر قدر مستقیم‌تر حرف بزنید، تعهدتان به انجامش نیز بیش‌تر خواهد بود. کیفیت یک وعده‌ی قویمستقیم یا غیر مستقیم، قدرت قول برند با مجموعه‌ی ثابتی از کیفیت‌ها سنجیده می‌شود. قول برند زمانی قدرتمند است که:اصیل باشدمشتریان، وعده‌های اصیل و خالص را می‌شناسند. وعده‌ی برند شما باید از هدف برندتان متولد شده و به ارزش‌های آن وفادار باشد و از ماموریت و چشم‌انداز آن نشات بگیرد. قانع‌کننده باشدوعده‌ی برندتان باید چیزی باشد که برای مشتری اهمیت داشته باشد و به روشی غیرمنتظره، مشکل او را حل کند. منحصربه‌فرد باشدبرای این که وعده‌ی برندتان تاثیرگذار باشد، باید واضح و مشخص طراحی شود. قول شما باید با متمایز کردن‌تان به عنوان تنها تامین‌کننده یا ارائه‌کننده‌ی راه‌حلی خاص، جایگاه برندتان را تقویت کند. به‌یادماندنی باشدیک وعده‌ی خوب همیشه در خاطر مشتری می‌ماند؛ چیزی که هنگام برخورد با مشکلاتی که برند شما راه‌حلش است، به یادش می‌افتد.باورپذیر باشدمشتری باید باور کند که برند شما قادر است به قولش عمل کند. قابلیت اندازه‌گیری فاکتوری است که این باورپذیری را ممکن می‌سازد. واضح باشدوعده‌ی برند شما باید به سادگی ساخته و به راحتی فهمیده شود. حتی قول‌های غیرمستقیم هم باید به خوبی تعریف و درک شوند. آخرین و مهم‌ترین بخش وعده‌ی برندداشتن شش فاکتور بالا به معنای پیمودن بیش‌تر راه است اما یک قاعده‌ی دیگر باقی است تا تاثیرگذاری وعده‌ی برند افزایش چشم‌گیری پیدا کند. مهم‌ترین فاکتور اندازه‌گیری وعده‌ی برند، عمل کردن همیشگی به آن است. برندهایی که به قول‌شان عمل می‌کنند، هم وعده‌شان را استحکام می‌بخشند و هم این که وفاداری مشتری را به خود افزایش می‌دهند.مترجم: نازنين کي نژادwww.ignytebrands.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا