گزارش

پنج مهارت اساسی مدیریت پروژه

با روش مدیریت پروژه در افزایش تقاضا ، کارفرمایان به طور فعال در جستجوی افرادی هستند که می توانند تیم های پروژه را هدایت کنند و محصولات با کیفیت را در بازه های زمانی مناسب ارائه دهند. در حالی که انتظار می رود این رهبران مهارت مدیریتی قوی هر مدیری را داشته باشند ، ماهیت مدیریت پروژه ارزش برخی مهارتها را نسبت به دیگرمهارت ها، بالاتر ارزیابی می کند، در ادامه به پنج مهارت اساسی برای متخصصان مدیریت پروژه اشاره می کنیم:

ارتباطات

یکی از مهمترین مهارتهای مدیران پروژه ارتباطات عالی است. ارتباطات خوب و رهبری موثر معمولاً دست به دست هم می دهند. مدیریت پروژه شامل تیمهای برجسته ای از بخشهای مختلف است که ممکن است عادت به کار مشترک نداشته باشند. ممكن است اعضا مهارت های مختلفی داشته باشند و از آنها انتظار می رود كه چیزی منحصر به فرد را ارائه دهند. ارتباطی که می تواند دستورالعمل ها و انتظارات روشنی را برای تیم های خود ارائه دهد و ممکن است بهره وری و کارایی کار را افزایش دهد.کلید دیگر ارتباطات، آگاهی از انتخاب کلمه ، لحن و زبان بدن است. هدف مدیران پروژه شفافیت سازمانی است.

مدیریت زمان

توانایی مدیریت زمان و اولویت بندی کارها ویژگی اساسی مدیران کارآمد پروژه است. کارگران ممکن است به مدیرانی که قادر به ادامه وظیفه خود هستند و از به تعویق انداختن کارها جلوگیری می کنند ، پاسخ بهتری بدهند. علاوه بر مدیریت زمان شخصی ، مدیران پروژه باید بتوانند بهره وری را به حداکثر برسانند و عوامل حواس پرتی را در چندین زمینه اصلی پروژه به حداقل برسانند.همچنین برای مدیران پروژه مهم است که از وسوسه مدیریت زیاد جلوگیری کنند. مدیران خوب می توانند به جای مدیریت خرد ، با تغییرات موجود در پروژه سازگار شده و بین اعضای تیم اعتماد ایجاد کنند.

آگاهی سازمانی

چندین ساختار مختلف سازمانی در مدیریت پروژه وجود دارد و همه آنها بر سبک مدیریت تأثیر دارند. در مشاغل با ساختار سازمانی عملکردی ، یک سلسله مراتب تجاری سنتی با کیفیت کلی پروژه ارتباط دارد. در یک ساختار سازمانی مبتنی بر پروژه، تیم های پروژه دارای درجه ای از استقلال برای مدیریت پروژه ها به دلخواه خود هستند و در نهایت مدیران پروژه را در مسئولیت های کلی قرار می دهند. آگاهی از چگونگی ساختار یک سازمان و نحوه تشکیل تیم های پروژه برای متخصصان مدیریت پروژه بسیار مهم است. مدیران باید درک درستی از زنجیره فرماندهی فعلی و اینکه آیا آنها یا مدیران ارشد مسئولیت محصولات قابل تحویل نهایی را بر عهده دارند ، داشته باشند.

حل مسئله

مدیریت پروژه تمایل دارد از چارچوبی خاص برای حل مسئله پیروی کند. در حالی که هر یک از این نکات قطعاً می تواند با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار گیرد:

_در یافتن مشکلات جدید و بالقوه فعال باشید و نه اینکه منتظر بمانید که اشتباهی رخ رهد

_مسئله و آنچه را که سعی در حل آن دارید به روشنی تعریف کنید تا مجموعه مشخصی از اهداف و مسیر موفقیت را فراهم کند

_مسئله را با جزئیات تجزیه و تحلیل کنید تا متغیرهایی را که ممکن است به شناسایی ریشه مسئله کمک کند ، کشف کنید

_ از تمام راه حل های ممکن برای حل مشکل کمک کنند موافقان و مخالفان فهرست تهیه کنید

_از بین هر یک از گزینه های مرحله قبل بهترین راه حل را انتخاب کنی

_نظارت بر اجرای راه حل و تنظیم آن برای رفع هرگونه عارضه پیدا کنی

_مکث کنید و در تلاش برای حل مشکلات خود برای تعیین نقاط قوت و ضعف آن باشید

رهبری

ممکن است بدیهی به نظر برسد ، اما مهارت های قوی رهبری برای مدیران پروژه بسیار مهم است. این ویژگی ترکیبی از مهارت های ارتباطی قوی با خلق و خوی آرام و رویکرد مثبت برای حل مسئله است. رهبران همچنین باید بتوانند تیم هایی را تشکیل دهند و مدیریت کنند و با ذینفعان ارتباط برقرار کنند. مدیران موثر پروژه معمولاً تصمیم گیرندگان خوبی هستند و می توانند مسئولیت هایی را به اعضای تیم بسپارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا