ام بی ای نیوز: وقتی منطقه «مترو مانیل» (پایتخت رسمی فیلیپین، کرسی دولت و یکی از سه کلان شهر تعریف شده در این کشور) در تاریخ ۱۶ مارس سال ۲۰۲۰ میلادی برای جلوگیری از شیوع کووید-۱۹ قرنطینه شد، تویوتا فیلیپین در صدد کمک به تاکید بر روی پیام دولت مبنی بر در خانه ماندن برآمد. این یک پیام کاملا طعنه آمیز از سوی یک شرکت جهانی بود که کسب و کارش بر اساس حرکت مردم از نقطه ای به یک نقطه دیگر شکل گرفته است.بنابراین به کمک آژانس خلاقیت Dentsu Jayme Syfu، تویوتا با ساخت دو فیلم آنلاین، مردم فیلیپین را به عدم حرکت و ماندن در خانه تشویق کرد. اولین فیلم با استفاده از ویدئوی فیلمبرداری شده توسط خالق محتوا، ویر برایان آسکابانو ساخته شد. این فیلم ضمن نمایش خیابان های خالی Metro Manila از مردم می خواهد تا با خودرو های تویوتای خود رانندگی نکنند، آن ها را پارک کنند و با خالی نگه داشتن صندلی راننده بر حجم کار های خوب خود بیفزایند. در حالی که پیام این فیلم ظاهرا با پیام حرکت برای همه تناقض دارد، بر روی این نکته تاکید می شود که تنها راه حرکت به سمت جلو در آینده عدم حرکت در دنیای امروز است.
همراه با این فیلم یک پست ویدئویی کوتاه تر فرستاده شد که در آن صداهای موجود در خیابان های پر ترافیک در قالب امواج صوتی به تصویر کشیده می شدند. با قطع سر و صدای تراقیک، امواج صوتی جای خود را به یک خط مستقیم می دهند. این اقدام به ما یادآوری می کند که دور ماندن از جاده و ماندن در خانه سهم بسزایی در صاف کردن منحنی خواهد داشت.تویوتا موتور فیلیپین، علاوه بر تلاش های آنلاین خود ناوگانی از خودرو های آزمایشی خود را به خدمات حمل و نفل و خودرو هایی اختصاص داد که به کارمندان شاغل در بخش های مراقبت های بهداشتی و خط مقدم جبهه پزشکی سرویس می دهند. این خودرو ها امکان حرکت آزادانه و آسان در مسیر رفت و آمد بیمارستان را به وجود می آورند.
مرضیه فروتنwww.adforum.com