خبر

پیش بینی جشنواره کن ۲۰۱۸ چه بود؟ (۲)

Ikea، “کاتالوگ انسانی Ikea”
آژانس تبلیغاتی: BBH سنگاپور

Ikea از طریق کاتالوگ های خود تاکنون ایده های تبلیغاتی متعددی را مطرح کرده اما این کمپین شرکت واقعا همه موانع دوره ای را از بین برده است. کارشناس حافظه و قهرمان جهان، یانجا وینترسول، جزئیات کاتالوگ تا قسمت آخر به یاد داشت و پس از پاسخ دادن به همه سوالات نمایندگان پر از شک و تردید آژانس، در نهایت از طریق چت زنده به اثبات مهارت های خود برای مردم می پرداخت.

ویدیو

Nike، “هیچ چیز به هر یک از اهالی لندن صدمه وارد نمی کند”
آژانس تبلیغاتی: Wieden + Kennedy لندن

برای کسانی که اهل لندن نیستند، این آگهی تبلیغاتی سه دقیقه ای ابتدا غیر قابل درک به نظر می رسد. در این آگهی آشنایی با ورزشکاران مختلف نشان می دهد که دنبال کردن علایقشان چقدر سخت است اما آگهی تبلیغاتی به سبک کارگردانی فیلم اکشن “Megaforce” همان چیزی است که شما به امید کشف و رمزگشایی از همه جزئیاتی که مرتبه اول آن ها را متوجه نشده اید، بار ها بی وقفه به تماشای آن می نشینید.

شورای امنیت ملی، “محکوم به مرگ”
آژانس تبلیغاتی: Energy BBDO

موضع گیری پشت کمپین از این قرار بود که با هدف نمایش تعداد اوردوز های منجر به مرگ در سال ۲۰۱۷، چهره های به دقت حکاکی شده قربانیان افراطی مواد مخدر را به ۲۲ هزار عدد قرص تبدیل می کرد. به باور این کمپین “برای مبارزه با یک مشکل، در وهله نخست باید با آن مواجه شد. همزمان با متوسط فاصله زمانی ۲۴ دقیقه ای میان هر دو اوردوز در آمریکا هر ۲۴ دقیقه یک بار یک عدد قرص حکاکی و ساخته شد.

ویدیو

Procter & Gamble، “گفتگو کنید”
آژانس تبلیغاتی: BBDO نیویورک

در یکی از جالب ترین بخش های تبلیغاتی آمریکا در سال ۲۰۱۷، P & G گفتگو های دلهره آور احساسی بین پدر و مادر سیاهپوست با فرزندان خود با نسل های متعدد را به تصویر کشید که در صدد کمک به درک مسائل سخت و دشوار زندگی توسط بچه ها هستند: مردم دنیا چرا باید به دلیل رنگ پوشتشان با آن ها نا عادلانه رفتار کنند.

ویدیو

Edeka، “آلمانی ترین سوپرمارکت دنیا”
آژانس تبلیغاتی: Jung von Matt

در بحبوحه افزایش حس ملی گرایی در بسیاری از کشور های جهان، یک خواربار فروش آلمانی به نام “Edeka” با مشارکت آژانس تبلیغاتی خود با قدرت فراوان به مردم مزایای واقعی تجارت جهانی را نشان داد که به آسانی نادیده گرفته می شوند. این سوپرمارکت با حذف همه اجناس خارجی در شعبه هامبورگ خود، آلمانی ترین سوپرمارکت جهان را برپا کرد که تقریباخالی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا